Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: [156] Swap AR 2.0 TS na 2.0 V6 Turbo z gtv

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar majster_85
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Trzebnica
    Auto
    GT KLEKOT POWER
    Postów
    475

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomito Zobacz post
    Czemu w dół? No głównie ekonomika... dlatego są to czysto teoretyczne rozważania. Nie, diesel u mnie odpada, może kiedyś... V6 made in Alfa Romeo jest moim nieśmiałym marzeniem. A 2.0 V6 TB spełnia moje wymagania, ale moc 205 KM w oryginale (motor ze 166-stki) nie jest mi potrzebna do codziennej eksploatacji, zadowoliłbym się mocą na poziomie 170 KM (ależ to skromne ). Stąd moje rozważania o remap'ie ECU aby uzyskać mniejszą moc, ale i mniejsze spalanie. Fakt, mogłem kupić 2.5 V6, ale mój portfel zaprotestował widząc jego zapotrzebowanie na etylinę...

    Obecne diesel'e to dla mnie dość delikatne i skomplikowane zabawki, nie wiem czy pchanie ich do sportowych aut jest dobrym pomysłem, no może dla pierwszego właściciela tak, ale następny może dostać niezłą minę.
    ale cz to ma sens ?? pamiętaj że zmieniając silnik 1,8 na 2,0 v6 będziesz musiał równiez zmienić zawiechę !! silnik 2,0 v6 jest chyba najcieższym z gamy alfy do tego musiałbyś zmienić zderzak bo bedziesz potrzebował wloty do chłodnicy oleju i IC no chyba że planujesz FMIC dodatkowo przy zwiększeniu moc przydałoby się równiez przeszczep hamulców.

    co do silników diesla to możesz się zdziwić co potrafią współczene klekoty
    ______________________________________________

    Majster_85

  2. #12
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,420

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster_85 Zobacz post
    ale cz to ma sens ?? pamiętaj że zmieniając silnik 1,8 na 2,0 v6 będziesz musiał równiez zmienić zawiechę !! silnik 2,0 v6 jest chyba najcieższym z gamy alfy do tego musiałbyś zmienić zderzak bo bedziesz potrzebował wloty do chłodnicy oleju i IC no chyba że planujesz FMIC dodatkowo przy zwiększeniu moc przydałoby się równiez przeszczep hamulców.

    co do silników diesla to możesz się zdziwić co potrafią współczene klekoty
    Najcięższymi silnikami w gamie AR są klekoty 2.4, najcięższy 20v z powodu skrzyni.

    ---------- Post dodany o godzinie 08:27 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 08:25 ----------

    Cytat Napisał Marco Zobacz post
    łatwiej jest wsadzić 3.0 więcej gratów P&P głownie chodzi o elektronikę
    Dokładnie tak.
    Wiązki pasują od 2.5 v6, natomiast od TB są inne.

    P.S. Kolega Marco nie ma wcale VW i jago podpis był inny w org.

    Pozdrawiam.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar majster_85
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Trzebnica
    Auto
    GT KLEKOT POWER
    Postów
    475

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Najcięższymi silnikami w gamie AR są klekoty 2.4, najcięższy 20v z powodu skrzyni.

    ---------- Post dodany o godzinie 08:27 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 08:25 ----------



    Dokładnie tak.
    Wiązki pasują od 2.5 v6, natomiast od TB są inne.

    P.S. Kolega Marco nie ma wcale VW i jago podpis był inny w org.

    Pozdrawiam.

    chodziło mi o benzynę bo kolega nie chce wsadzać klekota
    ______________________________________________

    Majster_85

  4. #14
    epion
    Gość

    Domyślnie

    tomito nie wiem czy do konca przeczytałes post krajcoka, bo napisał Ci, że zmniejszenie mocy wcale nie da mniejszego spalania... po 2 silnik 2.0 TB bedzie ci palil tyle samo co 2.5 (przy umiarkowanej jezdzie), natomiast przy muleniu go (do 3 tys. obrotow, od ktorych turbo dmucha pełną mocą) moze zejdziesz mniej o 2 litry na 100km

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Lightbulb

    Witam,

    Dzięki Panowie za info! Czytałem wcześniejsze posty, także wziąłem pod uwagę info o tym spalaniu. Przejrzałem także posty na innych forach o "turbieniu" że tak się wyrażę. Generalnie byłbym w grupie nielicznych chcących obniżyć moc jednostki napędowej (z turbiną). Jak jednak pisałem, były to czysto teoretyczne rozważania, moim celem było uzyskanie informacji czy da się "zejść z mocy" przy jednoczesnej poprawie ekonomiki silnika turbodoładowanego. Jak widać nie jest to oczywiste, a jeśli już to chyba nie warto.

    Przerabiałem już tematy zakładania turbo do silników wolnossących - operacja w większości przypadków nieuzasadniona ekonomicznie, koszt jest dość znaczny, sporo taniej wychodzi swap (czytałem m.in. o wykorzystaniu turbo w TS'ach). Czyli w najprostszej linii najlepiej wypada włożyć sobie 2.0 V6 TB + skrzynia + sprzęgło + modyfikacja układu hamulcowego bez zbędnych i kosztownych kombinacji z mocą motoru. Spalanie etyliny nie powinno być dużo, dużo większe jak w przypadku 1.8 TS lub 2.0 TS.

    Ciekawe tylko czy ktoś z forum próbował takiej przekładki (TS -> V6 TB)?

    Tak czy inaczej, dzięki za pouczającą dyskusję


    P.S. Szkoda, że nie wypuścili V6 TB w 156-stce, pewnie taką bym kupił.
    Ostatnio edytowane przez tomito ; 03-01-2011 o 20:00
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar gifwwl
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Wołomin
    Auto
    146 2.0 TB Junior była, teraz jedyne słuszne AR GT
    Postów
    311

    Domyślnie

    Ja zrobiłem swap T.S. na v6TB i powiem Ci że spalanie to przy ekonomicznej jeździe w lato to ok. 12l więc uważam że najlepiej kup sobie 156 2,5 v6 z doładowanie LPG ;]
    Naprawa fiat, alfa romeo http://www.autokielak.pl/

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Alfa 156 1.8
    Postów
    34

    Domyślnie

    No ale 2,5 pali chyba więcej niż 2,0 TB.

  8. #18
    epion
    Gość

    Domyślnie

    neistety nie.

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Alfa 156 1.8
    Postów
    34

    Domyślnie

    Tutaj znalazłem informacje o spalaniu 2,5 V6 średnie spalanie 11,4
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_156
    A tu 2,0 TB średnie 9,9
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_GTV/Spider
    No wiadomo 2,0 TB w kaście od 156 troche spali więcej.

Podobne wątki

  1. [GTV Spider] Swap 2.0 v6 turbo do spider 1.8ts?
    Utworzone przez ian3 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-04-2013, 20:12
  2. [145] swap na 2.0 turbo / uturbic / czy kompresor
    Utworzone przez kocur28 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 19-01-2012, 00:46
  3. Swap z 2.0 V6 turbo na 2.5 V6 turbo
    Utworzone przez Fred w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 01-03-2011, 17:10
  4. [145/146] Swap 2.0 R5 turbo z fiata/lancii
    Utworzone przez Pepesz w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 18-08-2009, 22:17
  5. [156] Swap czy Turbo?
    Utworzone przez tomasz7730 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 16-03-2009, 12:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory