Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: pomocy - rozrząd

  1. #1
    lukiwind
    Gość

    Domyślnie pomocy - rozrząd

    witam,
    pokrótce sytuacja przedstawia się następująco: w związku z częściowym uszkodzeniem paska wielorowkowego w AR 147TS 1.6 (strzępienie się) samochód został wstawiony do warsztatu w celu jego wymiany (samochód wjechal do warsztatu o własnych siłach, wszystkow nim działało-pasek wielorowkowy był porwany w 1/3-zerwane dwa rowki z jednego brzegu). Po wymianie paska wielorowkowego i rolek go napinających (miały luzy na łożyskach) okazało się że samochód nie chce odpalić. Po podłączeniu pod komputer stwierdzono brak ciśnienia. Jak się okazało rozrząd przestawił się o jeden ząbek w wyniku czego w głowicy, zaworach i bodajże panewkach narobił się niezły bajzel. Według mechaników uszkodzenie rozrządu nie jest spowodowane błędami przy wymianie paska wielorowkowego a przyczyną przeskoczenia paska rozrządu jest zardzewiały napinacz (który się zablokował i nie napinał - rozrząd miał przejechane od wymiany ok 45 tkm i 2,5 roku ). Mechanicy twierdzą że w związku z blokadą napinacza przeskok mógł mieć miejsce w każdym momencie - pech chiał że nastąpiło to u nich w warsztacie. W związku z powyższym mam pytania do znawców tematu czy:
    1. przy wymianie paska wielorowkowego można uszkodzić rozrząd?
    2. tłumaczenia mechaników są logiczne?
    3. można zaingerować w napinacz na tyle żeby go zablokować? (może coś zepsuli a próbują wmówić że to przez ten napinacz, który de facto mogli celowo zablokować po uszkodzeniu rozrządu?

    Proszę o pomoc gdyż nie bardzo chce mi się wierzyć w ich tłumaczenia - wymiana miała być banalna a doszło do unieruchomienia auta a w perspektywie do dość drogiej naprawy. Może jednak mechanicy przyczynili się do takich uszkodzeń i można z nimi powalczyć. przepraszam za długi opis ale chciałem to zrobić w miarę dokładnie, dzięki za pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Winiar00
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 SW
    Postów
    603

    Domyślnie

    Przy wymianie paska wielorowkowego uszkodzić rozrządu się nie da, bo w ogóle nie ingeruje się w pasek rozrządu. Dziwna historia. Ale skoro się tłumaczą może mają coś na sumieniu. To niech pokażą ten zardzewiały napinacz.
    Ostatnio edytowane przez Winiar00 ; 07-02-2011 o 17:24

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    To proste. Jak wstawiasz samochód do cywilizowanego serwisu spisujesz raport stanu w jakim pojazd oddajesz (otwierasz zlecenie).
    Gdy samochód jest Ci wydawany - podpisujesz raport odbioru (zamknięcie zlecenia).

    Jeśli to ASO, to zrobią Ci remont jak ich kompetentnie przyciśniesz. Jeśli dałeś do "józia", to pewnie skończy się w sądzie lub Ty ulegniesz ze strachu, braku czasu lub chęci...

    PS. Najkorzystniej dla stron będzie, gdy serwis przyzna iż doszło do uszkodzenia podczas, gdy byli w posiadaniu Twojego samochodu i udostępni Ci swoją polisę OC. Wówczas wstawisz sobie samochód do ASO i po bożemu wszystko zrobią, a ubezpieczenie pokryje szkody.

    Powodzonka

  4. #4
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    jeśli wstawiłeś auto na chodzie - sprawne - to w ich gestii leżało by to wszystko rozłożyć i tak złożyć by chodziło. mało prawdopodobne jest by rozrząd akurat na warsztacie się rozleciał. tak w ciemno (teoria moja) - mogli źle rozrząd ustawić po złożeniu i się kolizja zrobiła. przyczyna brak blokad lub jeśli nie mieli blokad złe poznaczenie rozrządu co skutkowało spotkaniem się tłoków z zaworami.
    to są moje domysły i przypuszczenia ale jedno wiem skoro wstawiam coś sprawnego to ma to być równie sprawne przy odbiorze i wali mnie to jak mechanik to zrobi by chodziło.

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Winiar00
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 SW
    Postów
    603

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinas1980 Zobacz post
    jeśli wstawiłeś auto na chodzie - sprawne - to w ich gestii leżało by to wszystko rozłożyć i tak złożyć by chodziło. mało prawdopodobne jest by rozrząd akurat na warsztacie się rozleciał. tak w ciemno (teoria moja) - mogli źle rozrząd ustawić po złożeniu i się kolizja zrobiła. przyczyna brak blokad lub jeśli nie mieli blokad złe poznaczenie rozrządu co skutkowało spotkaniem się tłoków z zaworami.
    to są moje domysły i przypuszczenia ale jedno wiem skoro wstawiam coś sprawnego to ma to być równie sprawne przy odbiorze i wali mnie to jak mechanik to zrobi by chodziło.
    Ale z opisu kolegi nie wynika że wymieniali mu rozrząd tylko pasek urządzeń

    A stan kilometrów nie jest większy? Może chłopaki dojeżdżali Twoja alfę. Za mocno wstawili jej w pizd.... i przeskoczył. A jak zdiagnozowali o ile zębów przeskoczył pasek? 1 ząb nie powinien takich szkód zrobić.
    Ostatnio edytowane przez Winiar00 ; 07-02-2011 o 17:39

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    562

    Domyślnie

    TS takze wszystko mozliwe
    ale moim zdaniem sami musieli cos tam nagranic albo kit zaczynaja wciskac

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar slejerek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawie
    Auto
    Alfa Romeo:)
    Postów
    536

    Domyślnie

    Sprawa teoretycznie jest prosta. W tym sensie, że oddałeś auto sprawne i tylko takie możesz odebrac. Pech nie pech. Przestało działac w warsztacie, w którym je zostawiłeś..Powinni wziąc za to odpowiedzialnośc
    145 1,7 16V - była
    147 1,9 8V - była
    GT 1,9 16V - była
    156 SW FL 1,9 8V - była
    164 3.0 V6 super - była
    90 2.5 V6 quadrifoglio oro - jest
    159 1,9 16V- jest

  8. #8
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    Cytat Napisał Winiar00 Zobacz post
    Ale z opisu kolegi nie wynika że wymieniali mu rozrząd tylko pasek urządzeń
    no fakt ale co nie zmienia faktu, że auto było sprawne przed wstawieniem na warsztat i takie powinno byc oddane

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

Podobne wątki

  1. Potrzebuję pomocy - rozrząd w 2,4JTD 20V 175KM
    Utworzone przez sonic64 w dziale 166
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 04-11-2019, 00:02
  2. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 07-10-2014, 10:07
  3. Rozrząd 156 2.0jts POMOCY
    Utworzone przez MALY NIKI w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-05-2014, 15:08
  4. jtd (115KM) nowy rozrząd, klekocze jak traktor POMOCY!!!
    Utworzone przez maciek_147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-04-2012, 12:03
  5. rozrząd 145 1,7 boxer pilnie pomocy
    Utworzone przez mat w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-10-2008, 10:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory