Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: 156 turbina "miauczy"

  1. #1
    Kacper_156
    Gość

    Domyślnie 156 turbina "miauczy"

    Witam to moj pierwszy post - prosze o wyrozumialosc .
    A wiec do tematu , niedawno kupilem od ojca 156 jtd z 2002 r od kilku dni podczas przyspieszania slysze cos w stylu "miauczenia" mysle ze dzwiek pochodzi z turbiny albo z paska wieloklinowego , nie mam pojecia co to moze byc to moj 1szy turbo diesel . Auto nie stracilo mocy i jezdzi normlanie

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Sprawdź caly dolot powietrza, podejrzewam że jeden z węży będzie pęknięty i stąd efekt miauczenia. Mam to u siebie z tym, że ja mam rure połataną

  3. #3
    smooder
    Gość

    Domyślnie

    Ja miałem identyczne objawy u siebie, myślałem już, że turbo pójdzie na śmieci. Okazało się po wizycie u znajomego mechanika, że to rolka prowadząca pasek klinowy wydawała takie odgłosy

    Nawet się nie spodziewałem, że ona może tak namieszać. Po wymianie rolki - cisza.

    Skoro Twoja Alfa ciągnie normalnie, to może masz podobny przypadek...

    pzdr

  4. #4
    Kacper_156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał smooder Zobacz post
    Ja miałem identyczne objawy u siebie, myślałem już, że turbo pójdzie na śmieci. Okazało się po wizycie u znajomego mechanika, że to rolka prowadząca pasek klinowy wydawała takie odgłosy

    Nawet się nie spodziewałem, że ona może tak namieszać. Po wymianie rolki - cisza.

    Skoro Twoja Alfa ciągnie normalnie, to może masz podobny przypadek...

    pzdr
    dzieki wielkie jutro podjade do magika i zobacze co powie w razie gdyby chcial mnie naciagnac bede wiedzial czym sie kierowac . dzieki wielkie pzdr

  5. #5
    smooder
    Gość

    Domyślnie

    To daj znać jak po wizycie. Powodzonka.

    pzdr

  6. #6
    Kacper_156
    Gość

    Domyślnie

    poki co musze czekac bo terminy ma zajete ale po otworzeniu maski wyraznie dziwne dziweki dochodza z pasa wieloklinowego , faktycznie moze byc ktoras z rolek walnieta . na wolnych obrotach cos jak by dzwonilo a na wyzszych "miauczy"

  7. #7
    smooder
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kacper_156 Zobacz post
    poki co musze czekac bo terminy ma zajete ale po otworzeniu maski wyraznie dziwne dziweki dochodza z pasa wieloklinowego , faktycznie moze byc ktoras z rolek walnieta . na wolnych obrotach cos jak by dzwonilo a na wyzszych "miauczy"
    Ja miałem dokładnie tak samo. A weź np. WD-40 i psiknij na pasek po gładkiej stronie, tzn. nie na rowki tylko na gładką stronę. Na gładkiej stronie pracuje tylko rolka prowadząca i napinacz. Jeśli po psiknięciu odgłosy ustają to masz rolkę do wymiany. I to na 99% rolkę prowadzącą, bo napinacz by nie huczał tylko powodował piski paska. Spróbuj.

    pzdr

  8. #8
    Kacper_156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał smooder Zobacz post
    Ja miałem dokładnie tak samo. A weź np. WD-40 i psiknij na pasek po gładkiej stronie, tzn. nie na rowki tylko na gładką stronę. Na gładkiej stronie pracuje tylko rolka prowadząca i napinacz. Jeśli po psiknięciu odgłosy ustają to masz rolkę do wymiany. I to na 99% rolkę prowadzącą, bo napinacz by nie huczał tylko powodował piski paska. Spróbuj.

    pzdr

    zaraz zejde do garazu i zobacze czy ten trick cos da . Mam jeszcze jedno pytanie jak moge sprawdzic ile moja alfa ma mocy ? w dowodzie nie mam nic a na klapie 1.9 Jtd jest to 8 zaworówka

    ---------- Post dodany o godzinie 13:35 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 13:03 ----------

    niestety wd40 nic nie zdziałał ..
    miauczy dalej ;/

  9. #9
    smooder
    Gość

    Domyślnie

    No miauczy dalej bo się pasek na rolce cały czas obraca, ale po psiknięciu powinny ustać te dziwne dźwięki co mówiłeś, że są. U mnie te dźwięki to było takie terkotanie.

    Co do ilości KM to masz według mnie masz 115.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Prymus44
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    156 JTD '03
    Postów
    28

    Domyślnie

    Ja właśnie dziś zaobserwowałem podobny objaw.

    Dodam, że już wcześniej miałem przygodę ze sprzęgłem alternatora i jedną z rolek- po naprawie i wymianie wszystko grało. Po zatankowaniu słychać wyraźny gwizd spod maski, ale dopiero po 2000 obr/min, i tylko w przypadku przyspieszania (na sucho /na luzie/ żadne niepokojące gwizdy nie dochodzą). Rurę dolotową mam zaklejoną specjalną taśmą, bo jakieś pęknięcie było. I jeszcze jedna kwestia- w miejscu złącznenia powiedzmy z silnikiem lekko się poci. Tak ma być?

    Pozdr.

Podobne wątki

  1. [159] Katalog felg pasujących na zaciski Brembo: "duże" 2.4, 3.2, "małe" 1.9 polift)
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 15-07-2020, 11:04
  2. [159] Turbina - "spocony" gumowy przewód
    Utworzone przez szyrud1696 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 12-05-2017, 09:31
  3. [159] Czy Wasza skrzynia biegów "miauczy"
    Utworzone przez coolman w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 12-12-2011, 18:46
  4. [164] Turbina 2.0 V6 TB - "błoto" w wężach
    Utworzone przez Alfas w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-12-2009, 11:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory