Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Turbina - "spocony" gumowy przewód

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar szyrud1696
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Alfa Romeo 159 150 KM SW 2007
    Postów
    130

    Domyślnie Turbina - "spocony" gumowy przewód

    Witam.

    Zauważyłem lekko spocony ( zaolejony ) dolny, gruby, gumowy przewód wychodzący z turbiny. Turbina lekko świszczy na zimnym silniku, na ciepłym pracuje normalnie. Samochód nie dymi, nie ma utraty mocy.

    Podpowiedzcie skąd ten olej ? Czy trzeba myśleć o regeneracji ( 160 tyś km )?
    Dziękuję !
    Szymon

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Turbo ma 160tys km więc to jest normalne, że puści trochę oleju.
    Nie normalne jest jak demontując tą rurę wylewasz z niej szklankę oleju.
    Zdemontuj rurę i sprawdź jak dużo jest tego oleju.
    Pozdrawiam

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar deltahfmk
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    Alfa Romeo 156 GTA
    Postów
    119

    Domyślnie

    Cytat Napisał szyrud1696 Zobacz post
    Witam.

    Zauważyłem lekko spocony ( zaolejony ) dolny, gruby, gumowy przewód wychodzący z turbiny. Turbina lekko świszczy na zimnym silniku, na ciepłym pracuje normalnie. Samochód nie dymi, nie ma utraty mocy.

    Podpowiedzcie skąd ten olej ? Czy trzeba myśleć o regeneracji ( 160 tyś km )?
    Dziękuję !
    u mnie jest to samo. pytałem się na serwisie i powiedzieli ze to normalne. w układzie zawsze jest trochę oleju i przewody mogą być zabrudzone.
    nie ma powodu do obaw. dowiedziałem się nawet (jako ciekawostka) że w lanciach libra producent stosuje przewody sylikonowe z mikropęcheżykami przez które naturalnie przedostaje się olej. jak dla mnie to niezbyt trafne rozwiązanie.

  4. #4
    Krzysztofor
    Gość

    Domyślnie

    Witam,

    U mnie wygląda to tak (zdjęcie). Chyba chodzi o te samą rurę? (btw. to jest rura turbo-IC?). Powiem szczerze, że ten olej mnie niepokoi. Co prawda, poza dość głośnym gwizdem, nie zauważyłem nieprawidłowej pracy, a wskazania doładowania są ok. Wybiorę się do warsztatu, ale może ktoś jest w stanie ocenić to fachowym okiem?

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	turbo.jpg
Wyświetleń:	1830
Rozmiar:	50.7 KB
ID:	44016

    Pozdrawiam
    K
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	turbo.jpg
Wyświetleń:	723
Rozmiar:	50.7 KB
ID:	44015  

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie

    U mnie tez tak jest wiec podlacze sie pod poprzednika

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    Turbo ma 160tys km więc to jest normalne, że puści trochę oleju.
    Nie normalne jest jak demontując tą rurę wylewasz z niej szklankę oleju.
    Zdemontuj rurę i sprawdź jak dużo jest tego oleju.
    Pozdrawiam
    Słuszna uwaga.
    Nawet nowa turbina puszcza minimalne olej. Istotna jest ilość. Jeśli nie ma niepokojącej ilości umyj rurę ją od czasu do czasu by komora silnika była czysta i to wszystko.

    Spotkałem się z opinią, ze dolna rura (turbo-intercooler) jest wykonana ze specjalnego materiału który ma mikropory którymi nadmiar oleju ma się przesączać. Szczerze mówiąc to z idelanie czystą jeszcze się nie spotkałem.
    Ostatnio edytowane przez DamianS ; 11-01-2012 o 23:14

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    139

    Domyślnie

    U mnie również to samo.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar lobov
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    okolice Rzeszowa
    Auto
    była: 156, 159 Jest: Giulietta 1,4 170 Sport i jakieś Audi ;)
    Postów
    399

    Domyślnie

    W mojej byłej 156 właśnie tę rurę wymieniałem na nową z serwisu. Po miesiącu była cała zapocona i tak zrobiłem na niej 80 000km a samochód nie brał grama oleju. Kilka razy ją odkręcałem i w środku była w zasadzie tak samo mokra jak na zewnątrz. Nie ma się czym przejmować.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Damian. Ze tak zapytam odnośnie tych mikroporow. Jeśli by takie były to nie olej, a powietrze by uciekło? Bo chyba powietrze ma mniejsza gęstość. Chyba, ze Alfa robi rury ze specjalnie zmodyfikowanego GoreTexu

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    A jeśli to właśnie olej uszczelnia mikropory ?
    Tak jak napisałem to zasłyszana opinia - nie jest to informacja ze sprawdzonego źródła.
    Na pewno rura ta jest wykonana z innego materiału niż rura intercooler-kolektor ssący. Nie są proste - sa lekko wygięte do dołu - może celowo by uzyskać punkt zbierania oleju.
    Na logikę coś może być na rzeczy.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 20:10
  2. "Spocony" spód/miaska olejowa
    Utworzone przez Fitek w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2013, 10:23
  3. 156 turbina "miauczy"
    Utworzone przez Kacper_156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 14-02-2011, 08:39
  4. [164] Turbina 2.0 V6 TB - "błoto" w wężach
    Utworzone przez Alfas w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-12-2009, 11:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory