Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 33

Temat: reakcja na gaz w Alfach

  1. #11
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBA Zobacz post
    Kolego to że auto jest słabsze na gazie przewaznie nie jest winą samochodu tylko instalatora gazu. Poprawinie założona, poprawnie działająca i poprawnie eksploatowana instalacja gazowa powinna odwdzieczyć się takimi samymi osiągami auta jak na PB.
    Przypadki gdy wina leży po stronie własciciela:
    Pchanie gazu do auta w które na benzynie nie jeździ prawidłowo, potem są hocki klocki i pretensje do gaziarzy, oczywiście są też ludzie którzy pchają instalacje "bo słabo jezdzi na benzynie to może na gazie pojedzie..."


    Nie o ten gaz chodzi.

    Już wcześniej naprostowałem thinga na odpowiednie tory.

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    . Za nim to nastapi to faktycznie mulowaty jest ale za to ekonomiczny.
    Niestety taki urok dużej turbiny w którą tych spalin musi trochę wejśc, żeby ta wytworzyła odpowiednie ciśnienie. No ale albo się to lubi i się ma, albo nie lubi i trzyma z daleka. Wolnossaki jednak płynniej rozwijają moc i to czuc jak się przesiada z turbobenzyny chwytającej od 3 k obr.

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar HyenaHF
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Oborniki Śl.
    Auto
    Lancia Dedra
    Postów
    382

    Domyślnie

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    Będę szczery: skoro wiesz to doskonale to po co pytasz?
    fajnie że potwierdzasz, że wiem o co pytam
    wiem jak jest ogólnie, jak w lancii, w lancii z turbo też,
    ale pytam się was o alfy, bo chyba jeździcie tymi samochodami

    do kolegi z V6 turbo
    to jest tak, że opisałeś charakterystykę silnika raczej
    silnik ma do dyspozycji moment to pociągnie ale pod
    warunkiem, że turbina rozkręcona

    jak puścisz gaz, będziesz chwilę hamował silnikiem,
    turbina zwolni i za następnym nawet zdecydowanym
    naciśnięciem chwilę poczekasz na reakcję
    właśnie o tę chwilę, te ułamki sekund ja się pytam

    wolnossący nie musi czekać na reakcję turbodoładowania,
    więc powinien w mig dać z siebie wszystko, ale w dobie
    elektronicznych przepustnic i 3 katalizatorów może być
    różnie

    ale nie tylko o gaz do dechy i odwrotnie chodzi
    temat dotyczy również precyzyjnego operowania pedałem
    gazu, bo jeśli silnik odpowiednio szybko reaguje, możemy sobie
    w zakręcie balansować masą pojazdu pomiędzy przednią,
    a tylną osią. bardzo przydatna sprawa jeśli jedziemy szybko
    i samochód wykazuje nad lub podsterowność, można
    w sposób precyzyjny zareagować

  3. #13
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,465

    Domyślnie

    Cytat Napisał HyenaHF Zobacz post
    ...
    jak puścisz gaz, będziesz chwilę hamował silnikiem,
    turbina zwolni i za następnym nawet zdecydowanym
    naciśnięciem chwilę poczekasz na reakcję
    właśnie o tę chwilę, te ułamki sekund ja się pytam

    wolnossący nie musi czekać na reakcję turbodoładowania,
    więc powinien w mig dać z siebie wszystko, ale w dobie
    elektronicznych przepustnic i 3 katalizatorów może być
    różnie...
    Właśnie z tą elektroniką ma rekacja spory związek. Kiedyś na liście dysk Ikara był ciekawy wątek, wynikało z niego że V6tki (2,5) w 156tkach do pewnego momentu produkcji (chyba 2001? czy 2003? - związek z jakimiś normami ewmisji spalin) miały być o wiele bardziej żwawe i momentalnie reagujące na gaz. (nie lpg ) . Natomiast późniejsze ciut wolniej.

    Zresztą w 166tce jest to b wyraźne - jest guzik "sportowa reakcja na przepustnicę" który faktycznie przyspiesza tą reakcję silnika wyraźnie. Bez wciskania go silnik jest lekko przymulony, ale i tak daleko mu do reakcji na gaz (nie lpg ) diesli gdzie jak to ktoś określił reakcja jest jak po wysłaniu do silnika listu pocztą i otrzymaniu tą samą drogą odpowiedzi

    No i ja mam wrażenie że elektornika też za bardrzo kontroluje schodzenie z obrotów - w gaźnikowym silniku to część frajdy z jego brzmienia, a zarówno w TS (16) jak i V6 jakoś aż tak fanie to nie brzmi i nie schodzą z obrotów tak szybko.

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar HyenaHF
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Oborniki Śl.
    Auto
    Lancia Dedra
    Postów
    382

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Zresztą w 166tce jest to b wyraźne - jest guzik "sportowa reakcja na przepustnicę" który faktycznie przyspiesza tą reakcję silnika wyraźnie. Bez wciskania go silnik jest lekko przymulony, ale i tak daleko mu do reakcji na gaz (nie lpg ) diesli gdzie jak to ktoś określił reakcja jest jak po wysłaniu do silnika listu pocztą i otrzymaniu tą samą drogą odpowiedzi
    czy 156 2.5 też ma taki przycisk?

    co do diesli to niestety widzimy jaka jest świadomość użytkowników na przykładzie tego tematu, nikomu te wolniejsze reakcje najwyraźniej nie przeszkadzają, skoro nie wiedzą co to znaczy, czemu to służy i że może być inaczej

    może skoryguję tytuł wątku i coś się poprawi z odpowiedziami w temacie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    No i ja mam wrażenie że elektornika też za bardrzo kontroluje schodzenie z obrotów - w gaźnikowym silniku to część frajdy z jego brzmienia, a zarówno w TS (16) jak i V6 jakoś aż tak fanie to nie brzmi i nie schodzą z obrotów tak szybko.
    jeśli mają elektroniczną przepustnice pewnie następuje stopniowe i płynne jej domykanie

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Bez przesady z tym lagiem w dieslach.Zdrowy 1,9 16v przyspiesza płynnie z 1700-1800 obr (mowa o serii) więc nie tak tragicznie.Pewnie ,że wolnossak będzie płynniej przyspieszał i reakcja na gaz będzie szybsza,ale wtedy mamy do czynienia z inną charakterystyką mocy i momentu.Należalo by to jakoś posegregować i porównać reakcję na gaz załóżmy w turbobenzynie i turbo dieslu lub w r4 i V6 przy różnych pojemnościach.
    Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 08-02-2011 o 20:06

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    ja polecam 3.0 V6 12V z AR164 LUB SPIDERA
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  7. #17
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Ostrów Wielkopolski
    Auto
    Seat Leon FR
    Postów
    618

    Domyślnie

    Nie wiem czy cię to interesuję ale mam klekota to opiszę.

    W seryjnym wkurzało mnie to że Np wyprzedzałem tira chowałem się, hamowałem w tym czasie silnikiem i wyskakuję na lewo auto łapało laga, turbo się rozkręciło i dostało powera. W gorące dni było znacznie gorzej, czasami lipnie się startowało z krzyżówki jak za bardzo się zdławiło. Jak było rozkręcone to dobrze szło. Muliło mnie to strasznie i postanowiłem to zmienić.

    Na obecnym setupie 2,5 calowy wydech z kwasówki wyspawany bez katów i dużym frontowym IC 550x180x60 i całym orurowaniu również z kwasa. Auto nabrało znaczne wigoru, lag strasznie się zmniejszył, elastyczność się poprawiła, ogólnie auto się bardzo odmuliło do tego stopnia że sprzęgło zaczęło się ślizgać, wcześniej już dawało znaki o sobie ale nie aż tak ( obecnie siedzi już nowe )

    Obecnie na +

    Mniejszy lag po odpuszczeniu i z powrotem dociskaniu, szybciej Turbo wstaje, z dołu auto szybciej jedzie, i lepiej do góry dokręca, w porównaniu do seryjnej 140 JTD jest szybsze. Porównywane z kreski, rolki, 0-160 0-200 i do V-maxa

    Fotki i wykresy z hamowni w moim temacie.

    Na -

    Głośniej ( mi się to podoba )
    Czasami puści odkurz jak mocno wcisnę z dołu.
    Ostatnio edytowane przez Kolin ; 08-02-2011 o 20:12

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Cytat Napisał HyenaHF Zobacz post
    co do diesli to niestety widzimy jaka jest świadomość użytkowników na przykładzie tego tematu, nikomu te wolniejsze reakcje najwyraźniej nie przeszkadzają, skoro nie wiedzą co to znaczy, czemu to służy i że może być inaczej
    Oj widzę że "kolega" do mnie bije, bo jako jedyny z wypowiadających się mam diesla

    I nie zmieniam zdania, pytasz tylko po to żeby udowodnić że jesteś mądrzejszy?

    Jechałeś 2,4 JTD? Wiesz jaki jest turbolag przy 2500? Zdziwiłbyś się.

    Reakcja na gaz jest taka jak wszędzie: od wprowadzenia elektronicznych przepustnic jest gorzej, bo po to je wprowadzili żeby ograniczać zapędy kierowców.

    Po prostu się przejedź bo i tak nie uwierzysz nikomu kto powie coś nie pasującego do Twojego światopoglądu.

    Przypominam że V6 TB to nie to samo co rzędowa czwórka i wielki świstak.

  9. #19
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał kubicze Zobacz post
    ja polecam 3.0 V6 12V z AR164 LUB SPIDERA
    Też polecam,

    bez zbędnego bicia piany, kto jeździł ten wie.

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar HyenaHF
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Oborniki Śl.
    Auto
    Lancia Dedra
    Postów
    382

    Domyślnie

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    Oj widzę że "kolega" do mnie bije, bo jako jedyny z wypowiadających się mam diesla
    przyznam szczerze że nawet nie zauważyłem co masz, bo nie ma to dla mnie znaczenia

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    I nie zmieniam zdania, pytasz tylko po to żeby udowodnić że jesteś mądrzejszy?
    mój wniosek opierał się na zaobserwowanej ilości sensownych odpowiedzi w temacie, o reakcjach na gaz w dieslu jako jedyny pisał Andrzejsr

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    Jechałeś 2,4 JTD? Wiesz jaki jest turbolag przy 2500? Zdziwiłbyś się.
    stosowny do rozmiaru turbo przy 2500 obr, reakcja na gaz to nie tylko turbo lag. czy 2.4 jtd jest silnikiem długo czy krótkoskokowym?

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    Reakcja na gaz jest taka jak wszędzie: od wprowadzenia elektronicznych przepustnic jest gorzej, bo po to je wprowadzili żeby ograniczać zapędy kierowców.
    czyli jednak ograniczone te samochody, miałem nadzieje, że coś w alfie zostało i czymś się wyróżnia na tle innych aut, a na razie wnioskuję, że moja nadzieja w V6

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    Przypominam że V6 TB to nie to samo co rzędowa czwórka i wielki świstak.
    a w którym miejscu v6 ma przewagę, bo zacząłeś rzucać hasła, ale czy wiesz dlaczego?

Podobne wątki

  1. [159] Opóźniona reakcja na gaz 1.9JTDM
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 27-05-2019, 13:04
  2. [Brera] Silnik 2.0 JTDM 170 KM - słaby dół i reakcja na gaz
    Utworzone przez djrobertos w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post / autor: 23-11-2015, 20:18
  3. Redukcja biegu - dziwna reakcja.
    Utworzone przez sbk001 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-04-2012, 10:32
  4. dziwna reakcja sprzegła.....
    Utworzone przez xander83 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-03-2010, 12:10
  5. Dziwna reakcja obrotomierza.
    Utworzone przez baronkowaty w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-08-2009, 20:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory