Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Drganie, głośny dźwięk - pasek wielorowkowy

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar michals_88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Warszawa - Ochota
    Auto
    156, 1.9 JTD 8v + 156 2.5 V6 Busso GTA Look + 147 16v 140 KM
    Postów
    256

    Domyślnie Drganie, głośny dźwięk - pasek wielorowkowy

    Proszę Was o pomoc bo już nie mam siły i nie wiem gdzie szukać przyczyny problemu, nawet w warsztacie już skończyły się pomysły. W mojej Alfie (1.9 jtd;8v; 156) drży i wydaje dudniące dźwięki pasek wielorowkowy, dźwięk zmienia się przy włączeniu każdego odbiornika prądu, np.: przy zapalonych światłach i podgrzewaniu szyby prawie cichnie ale gdyby zgaśić światła znów dudni. Wymieniłem, napinacz, rolkę prowadzącą(Ruville), koło pasowe (Corteco), na alternatoże i na sprężarce oraz na wspomaganiu nie ma wyczuwalnych luzów. Pytanie brzmi, czy pasek wymieniony 5 tys km temu przez innego mechanika (który zresztą źle spasował obudowę rozrządu i w innym warsztacie musieli ją poprawiać bo ocierała o pasek rozrządu) może być źle dobrany i to powoduje rezonans i drgania i dziwne dźwięki? Może ktoś miał podobny przypadek, proszę o pomoc - z góry dzięki.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    u mnie winne było nieoryginalne koło pasowe, ale na początek wymień sprzęgiełko na alternatorze

  3. #3
    smooder
    Gość

    Domyślnie

    Jak na mój gust to sprzęgiełko jednokierunkowe na alternatorze. Albo go w ogóle nie masz albo się zużyło. U mnie nie było w ogóle, bo ktoś z oszczędności założył normalną rolkę. Paskiem rzucało, telepało i wydawał dziwne odgłosy jak stary traktor.
    Mechanikowi też opadały ręce. Ale na tym forum przeczytałem o tym sprzęgiełku. Wstawiłem i jak ręką odjął. Po prostu jest cisza. Chodzi jak normalny dieselek bez tych dziwnych warkotów.
    Wibracjom paska wieloklinowego w jtd jest zazwyczaj winne sprzęgiełko na alternatorze później koło pasowe.

    pzdr

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar michals_88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Warszawa - Ochota
    Auto
    156, 1.9 JTD 8v + 156 2.5 V6 Busso GTA Look + 147 16v 140 KM
    Postów
    256

    Domyślnie

    dzięki, domyślam się, że pewnie samemu da się zmienić sprzęgiełko na alternatorze, czy muszę oddać gdzieś cały alternator(tzn. czy trzeba wyciągać cały alternator z komory silnika)?
    Ostatnio edytowane przez michals_88 ; 08-02-2011 o 12:57

  5. #5
    smooder
    Gość

    Domyślnie

    Pewnie się da samemu, ale dostęp jest tragiczny. A żeby wyjąć alternator to już w ogóle. Mój mechanik go nie wyjmował, ustawił w odpowiedniej pozycji i wymienił sprzęgiełko z kanału.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar domelmen
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm
    Postów
    68

    Domyślnie

    a widzę że w opisie masz Warszawa możesz polecić jakiegoś mechanika w Wawie, ja również walczę z podobnym problemem wymieniłem wszystkie rolki, mechanik założył mi używane koło pasowe chwilę było lepiej ale znowu jest to samo piszczy i telepie paskiem na wolnych obrotach, teraz jeszcze będę próbował z nowym kołem pasowym ale mam przeczucie ze problem tkwi gdzie indziej może faktycznie to sprzegiełko ja nie mam w swojej Belli 2,4JTD więc może to.... choć nie wydaje mi sie że powinno być swoje autko mam z Włoch więc nie chce mi sie wierzyć że tam ktoś to zmieniał....

  7. #7
    smooder
    Gość

    Domyślnie

    Mechanik, do którego jeżdzę to znajomy, ale ma warsztat w Mińsku Maz., jak chcesz mogę dać namiary. To czy powinno być sprzęgiełko łatwo ustalić. Sprzęgiełko jednokierunkowe było montowane w alternatorach M.Marelli i ja taki mam, chociaż sprzęgiełka nie miałem. Nie jestem fachowcem i nie wiem dokładnie co i jak, ale wiem, że nawet jak ktoś tego sprzęgiełka nie miał, to po założeniu było lepiej.

    Objawy, jakie przedstawiasz wskazują na to właśnie sprzęgiełko. U mnie telepało tak, że lipa była stać na światłach. Wymiana sprzęgiełka rozwiązał sprawę. Ja bym zaryzykował, ale to Twoja decyzja.

    pzdr

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał domelmen Zobacz post
    może faktycznie to sprzegiełko ja nie mam w swojej Belli 2,4JTD więc może to.... choć nie wydaje mi sie że powinno być swoje autko mam z Włoch więc nie chce mi sie wierzyć że tam ktoś to zmieniał....
    w alternatorach bosch nie było sprzęgiełka

  9. #9
    christofe
    Gość

    Domyślnie

    niewątpliwie może być to pasek albo to kolo pasowe jest nie bardzo

  10. #10
    smooder
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    w alternatorach bosch nie było sprzęgiełka
    No więc kolega musi sprawdzić jaki ma alternator. Nie wiem fachowcem nie jestem,a le słyszałem, że niektórzy do boscha też wstawiali sprzęgiełka i nic to nie przeszkadzało, a wręcz pomagało.

Podobne wątki

  1. pasek wielorowkowy
    Utworzone przez yogi w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-10-2015, 20:59
  2. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-02-2015, 13:35
  3. pasek wielorowkowy
    Utworzone przez milkyyyy w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-12-2010, 17:59
  4. [156] pasek wielorowkowy i pasek rozrzadu razem?
    Utworzone przez yarecky w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 21-12-2008, 21:47
  5. [156] Pasek wielorowkowy
    Utworzone przez mOOn w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-10-2008, 00:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory