ooo... widzę że wątek szybko się rozwinął. Nawet zdążyliście sobie poprzygryzać
Ja tylko wspomnę że jazda silnikiem turbo benzynowym wymaga sporego przestawienia z wolnossaka i trzeba nad tym trochę popracować. A jak się nauczysz to da się przekładać i jeździć bez efektu zamulenia i bez wyhamowania turbiny. W pełni i bez przerw wykorzystując potencjał motoru. Ale mniejsza o to.
HyenaHF - widzę że wchodzisz bardzo wnikliwie w teorię ruchu i jeszcze na dodatek krzyżujesz to z dynamiczną charakterystyką silnika. A na taki mix to nie otrzymasz tu odpowiedzi. Po prostu trzeba się przejechać i zobaczyć co Ci bardziej odpowiada a nie czytać opisy. Zaczyna się łapanie za słówka. Naprawdę... Otrzymasz tu same subiektywne odpowiedzi. Nie wyciągniesz z opisów żadnego miarodajnego wniosku.
Jeszcze kwestia STR (sport torthle response - sportowe ustawienie przepustnicy) o którym wspomniano. Faktycznie daje to kopa i o wiele szybszą reakcję. Zdumiewająca różnica. Nie będę się tu rozpisywał nad zasadą działania i efektami - poszukaj na forum i w necie bo jest tego sporo.
W 156 tego nie było. Tylko w 166 z V6. Najczęściej właśnie w V6TB. W innych już rzadziej spotykane ale jest. Przycisk znajduje się obok przycisku otwierania wlewu paliwa i ASR (gdzie przewidziano) pod ICS`em.