Strona 14 z 23 PierwszyPierwszy ... 4567891011121314151617181920212223 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 228

Temat: [156] Olej żre

  1. #131
    mijagi156 2.0
    Gość

    Domyślnie

    http://forum.gazeta.pl/forum/w,14687...ie_oleju_.html tutaj troche pisza na ten temat...

  2. #132
    RONI
    Gość

    Domyślnie

    To i ja się podepnę z pytaniem trochę z innej beki...

    ok. 2 m-ce temu kupiłem swoją AR166 z 2.0TS. Po szczegółowych oględzinach widać, że auto świeżo po solidnym (czyt. uczciwym) serwisie - sporo nowych podzespołów co widać gołym okiem. Filtr oleju też nowiutki a olej na bagnecie krystaliczny. Postanowiłem zatem go nie zmieniać wbrew panującym zasadom, gdyż zwyczajnie nie było potrzeby.
    Problem jednak w tym (co zauważyłem zresztą przy zakupie), że korek w misce był nieszczelny - kropla na korku a po nocy mała plama.
    Korka niestety nie mogłem dociągnąć, gdyż wyglądało na to jakby ktoś przekręcił gwint w misce przy ostatniej wymianie.
    Odkręciłem więc korek, spuściłem olej do czystego naczynia, zmieniłem uszczelkę dokładając samozaciskową na wszelki wypadek i wtedy dociągnąłem korek bez problemu...ufff. Obeszło się bez nadwymiarów czy wymiany michy.

    Pytanie tylko czy dobrze zrobiłem, że zalałem go ponownie tym niby świeżym ale używanym wcześniej olejem? Normalnie bym się nie zastanawiał, gdyż podobne manewry widziałem i sam też stosowałem już wcześniej (w innych silnikach). Pytam jednak o TS-a, bo tyle już się naczytałem o jego wrażliwości i specjalnym traktowaniu, że co 2 dni sprawdzam stan oleju...niedługo będę nasłuchiwał ze stetoskopem przy każdym uruchomieniu

    Jakkolwiek, przejechałem tak już ok. 2 tyś. Olej może już nie krystaliczny ale dalej czyściutki. Poziom bez zmian - zero ubytku na bagnecie.

    Mam nadzieję, że to co zrobiłem to nie jakaś zbrodnia przeciw ludzkości w tym przypadku? Pytam po prostu z ciekawości. Trochę o tym myślałem, ale nie było sensu zakładać nowego wątku a tu widzę dyskusja odświeżona więc podpinam...

  3. #133
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    Dzięki za odp. Ale czy nie lepiej zalać 10W40 niż 15W50?
    Z tego co napisałeś, to 6100 jest lepszy od 4100, tak?
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    6100 jest następcą 4100.

    Lepiej zalej 10W-40. Ile bierze Ci oleju?

    Cytat Napisał RONI Zobacz post
    Pytanie tylko czy dobrze zrobiłem, że zalałem go ponownie tym niby świeżym ale używanym wcześniej olejem?
    Jeśli olej ma naprawdę niewiele ujechane (tak do 50% przebiegu międzywymianowego) to nie widzę nic dziwnego w zalaniu go z powrotem do silnika.

    Zalecana zmiana oleju co 10kkm.
    Ostatnio edytowane przez Wesolatempra ; 06-10-2009 o 13:04
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  4. #134
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał mOOn Zobacz post
    A może ktoś powie jak jest ze zużyciem oleju w silnikach JTD. Ja mam 2.4 JTD-136KM i 170 tkm przejechane i po 10 tkm od wymiany ubyło 250ml. A wolno nie jeżdżę.
    ja mam 210tkm i od wymiany do wymiany czyli co okolo 15tkm na bagnecie gołym okiem nie widać ubytku oleju

  5. #135
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wesolatempra Zobacz post
    6100 jest następcą 4100.

    Lepiej zalej 10W-40. Ile bierze Ci oleju?
    W sumie zamówiłem Valvoline Maxlife 10W40. Mam znajomego, który zajmuje się dystrybucją olei oraz smarów i innych mazideł. Doradził mi, że skoro bierze, to najlepszy Valvoline i uległem jego namowom.
    A ile bierze? Sam nie wiem. Od wymiany do wymiany (13.000km), to ze 3-4l muszę mieć w zapasie, czyli wynikałoby, że jakieś 0,25 - 0,3/1000km.
    Póki co żadne ceramizery nie pomogły! Zalałem dwukrotnie ceramizer i g...wno za przeproszeniem dały. Tzn, może i zwiększył się stopień sprężania i inne tam cudna na kiju, ale nie sprawdzałem. Zależałomi na tym by zmniejszyć zużycie oleju - nie udało się za pomocą ceramizera.
    A wracając do przyczyn brania oleju, to jak widać z forum niektóre T.S.'y biorą, a niektóre nie i wydaje mi się, że ma na to wpływ pierwszy właściciel, czyli sposób docierania silnika.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  6. #136
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    W sumie zamówiłem Valvoline Maxlife 10W40. Mam znajomego, który zajmuje się dystrybucją olei oraz smarów i innych mazideł. Doradził mi, że skoro bierze, to najlepszy Valvoline i uległem jego namowom.
    A ile bierze? Sam nie wiem. Od wymiany do wymiany (13.000km), to ze 3-4l muszę mieć w zapasie, czyli wynikałoby, że jakieś 0,25 - 0,3/1000km.
    Póki co żadne ceramizery nie pomogły! Zalałem dwukrotnie ceramizer i g...wno za przeproszeniem dały. Tzn, może i zwiększył się stopień sprężania i inne tam cudna na kiju, ale nie sprawdzałem. Zależałomi na tym by zmniejszyć zużycie oleju - nie udało się za pomocą ceramizera.
    A wracając do przyczyn brania oleju, to jak widać z forum niektóre T.S.'y biorą, a niektóre nie i wydaje mi się, że ma na to wpływ pierwszy właściciel, czyli sposób docierania silnika.
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    Przy takim spożyciu sądzę, że można by przejść na 15W-50.

    Ceramizer nie pomaga na we wszystkich przypadkach brania oleju. Z czym się z resztą producent nie kryje.

    Też jestem zdania, że umiejętne dotarcie silnika ma duży wpływ na to ile potem Alfa bierze oleju.
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  7. #137
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wesolatempra Zobacz post
    Przy takim spożyciu sądzę, że można by przejść na 15W-50
    15W50 to charakterystyka oleju mineralnego, tak? Na polskie zimowe warunki to 15 chyba jednak za wysokie...
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  8. #138
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Ja tylko powtórzę to co napisałem wcześniej:
    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Żaden olej 15W... do TSa (szczególnie w okresie jesienno zimowym) nie powinien byc zalewany i to niezależnie od marki
    i żaden olej nie zastapi koniecznego remontu silnika
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #139
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Witam.
    Chyba zepchnę AR z jakiegoś zbocza i bede miał spokój
    Przeczytałem cały temacik.
    Mam takie info:
    -pomiedzy min-max na bagnecie 1L
    -spalanie oleju- 1L ma 1000km to juz masakra.

    A jak mam tak.Poziom oleju na max.100km w trasie sprawdzam poziom i jest min !!!!!!!!
    1L na 100km???/

    Silnik nie dymi na niebiesko, kompresja równa po 15bar, plam pod autem nie widać.
    W czasie jazdy gdzieś ucieka???

  10. #140
    tycjan
    Gość

    Domyślnie

    Olej powinien być sprawdzany po dłuższym postoju auta, najlepiej na zimnym silniku.
    Sprawdzając poziom w trasie część oleju po prostu jest rozbryzgana i przyklejona do wewnętrznych elementów silnika, wiec automatycznie jest go mniej na dole na bagnecie.

Podobne wątki

  1. [OLEJ] Znikający olej
    Utworzone przez Destyl w dziale 147
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 05-09-2015, 17:06
  2. Olej
    Utworzone przez polkop w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 25-09-2013, 20:20
  3. [146] Olej do wspomagania i olej silnikowy
    Utworzone przez GladArk146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 23-04-2013, 15:26
  4. Olej
    Utworzone przez KULI w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 12-12-2009, 18:54
  5. [166] Olej do 2.4 JTD
    Utworzone przez Matt21 w dziale 166
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 26-11-2008, 20:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory