Strona 78 z 149 PierwszyPierwszy ... 28686970717273747576777879808182838485868788128 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 771 do 780 z 1482

Temat: JTD, nowy program diagnostyczny tylko do obsługi JTD.

  1. #771
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD CF2
    Postów
    438

    Domyślnie

    Witam,
    Ja na szczęście nie miałem problemów z podłączeniem do mojej 166 2.4 jtd 136 km, ale momentami w dolnym lewym rogu na czerwono pokazywał się komunikat, że duże opóźnienie czy coś takiego. Ustawienia portu mam zgodnie ze wskazówkami. Czy u Was też coś takiego występuje i czy ma to wpływ na odczyt parametrów?

    Przy okazji proszę o interpretację danych z przejażdżki po mieście. Wydaje mi się, że za niska temp., termostat do wymiany?

    http://hostuje.net/file.php?id=70a6b...d0f0b5bd96a70d

    Będę wdzięczny za sugestie.
    pozdrawiam

  2. #772
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    olsztyn
    Auto
    alfa romeo156 1.9jtd 98r
    Postów
    362

    Domyślnie

    Dziś temat został opanowany!! Walczyliśmy razem z kolega z Olsztyna...Sprawdzaliśmy 2kable typu VAG z przełoncznikiem i bez.....Zaczne od przyczyny w FiatEcuScan 2.2 nie było ,,definicji,, do mojego silnika zainstalowałem najnowszą i połączyło się bez problemu....Teraz o teście kabli.Na kablu bez przełącznika łączymy sie z silnikiem czyli wszystko ok....Kabel z jednym przełącznikiem łączył sie tylko z poduszkami,po zmianie położenia przełącznika nie łączył sie z niczym czyli wychodzi na to,że nie prawidłowo wykonany.

    ---------- Post dodany o godzinie 23:39 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 23:26 ----------

    Cytat Napisał marcnow Zobacz post
    Witam,
    Ja na szczęście nie miałem problemów z podłączeniem do mojej 166 2.4 jtd 136 km, ale momentami w dolnym lewym rogu na czerwono pokazywał się komunikat, że duże opóźnienie czy coś takiego. Ustawienia portu mam zgodnie ze wskazówkami. Czy u Was też coś takiego występuje i czy ma to wpływ na odczyt parametrów?

    Przy okazji proszę o interpretację danych z przejażdżki po mieście. Wydaje mi się, że za niska temp., termostat do wymiany?

    http://hostuje.net/file.php?id=70a6b...d0f0b5bd96a70d

    Będę wdzięczny za sugestie.
    pozdrawiam
    Analizowałem dane....Jazda raczej spokojna temperatura kręci się około60 nawet 60 -pare stopni.....Czy termostat masz orginalny??Test trwał 7min?? Co do komunikatu o opóźnieniu to u mnie to samo.Możemy spróbować ze mniana parametrów to nic nie kosztuje a może się coś zmieni a może ktoś cos podpowie...
    Ostatnio edytowane przez krzys-krzys ; 14-02-2011 o 23:42

  3. #773
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD CF2
    Postów
    438

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzys-krzys Zobacz post
    Analizowałem dane....Jazda raczej spokojna temperatura kręci się około60 nawet 60 -pare stopni.....Czy termostat masz orginalny??Test trwał 7min?? Co do komunikatu o opóźnieniu to u mnie to samo.Możemy spróbować ze mniana parametrów to nic nie kosztuje a może się coś zmieni a może ktoś cos podpowie...
    Po mieście ciężko pocisnąć, co chwile światła, momentami przyciskałem do dechy. Jazda krótka, ale na rozgrzanym silniku. Nowe filtry paliwa i powietrza. Termostat nie wiem szczerze jaki jest, nie sprawdzałem, auto mam niedługo. Ten termostat mnie zastanawia, spalanie w mieście w godzinach bez korkowych 9,1 9,5 (jak się bardzo postaram), przy normalnej jeździe ponad 10... chyba powinno być mniej...
    Chciałem zaślepić EGR, bo przy ~2800 obrotów mam wyczuwalny lekki spadek mocy, ale jakoś nie mogłem sobie z tym poradzić...:/
    Ostatnio edytowane przez marcnow ; 15-02-2011 o 00:01

  4. #774
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar babus11
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    159 JTDm 150KM
    Postów
    262

    Domyślnie

    termostat najlepiej sprawdzic na trasie w miescie diesel sie slabo nagrzewa u mnie przed wymiana bylo 50-60 stopni ,a teraz prawie caly czas jest 90 no chyba ze pocisne tak ze 170 to troche ponad 90

  5. #775
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD CF2
    Postów
    438

    Domyślnie

    Cytat Napisał babus11 Zobacz post
    termostat najlepiej sprawdzic na trasie w miescie diesel sie slabo nagrzewa u mnie przed wymiana bylo 50-60 stopni ,a teraz prawie caly czas jest 90 no chyba ze pocisne tak ze 170 to troche ponad 90
    Na trasie mam takie same temperatury. Czy po wymianie spadło Ci spalanie?

  6. #776
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar babus11
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    159 JTDm 150KM
    Postów
    262

    Domyślnie

    moze troche ale nie duzo bardziej jestem z tego zadowolony ze silnik jest dogrzany niz ze spalania , a wynosi ono ok 6L

  7. #777
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    olsztyn
    Auto
    alfa romeo156 1.9jtd 98r
    Postów
    362

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcnow Zobacz post
    Na trasie mam takie same temperatury. Czy po wymianie spadło Ci spalanie?
    Masz tu temat odnośnie termostatów http://www.forum.alfaholicy.org/147_...n_spark_v.html przeczytaj sobie potem pytaj Ten temat jest od czego innego także nie zaśmiecajmy go.

  8. #778
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    AR
    Postów
    26

    Domyślnie

    Witam
    Niedawno zakupiłem 156 2.4 JTDMJet 175km.
    Mam dwa problemy z autkiem:
    1) Spalanie - Po przejechaniu baku spalanie wyszło mi 9litrów(stanowczo za dużo - odcinki przynajmniej po 20km w trybie mieszanym temp wody po nagrzaniu 70stopni - chyba trochę mało (ale mamy mrozy a wiec chyba to normalne. Jak auto stoi i troszku je przygazuje idzie do prawie 90)
    2) Dziwne przyspieszanie - Niekiedy zwłaszcza po redukcji i szybkim wciśnięciu gazu autko troszku muli zanim dostanie "kopa"

    Szukając na forum informacji pierwszy traf to EGR. Zaślepiłem częściowo i wyczyściłem - objawy nie ustąpiły.
    Znalazłem post kolegi który miał podobne objawy z tym samym motorem:
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...zyspiesza.html

    Sprawcą był uszkodzony wtryskiwacz - kolega "euroauto" sam początkowo zdiagnozował tą usterkę odczytując parametr pracy z programu fiatecuscan.
    Na wolnych obrotach test wtrysków wykazał mu na każdym 0.0 a na 2 cylindrze -0.7
    Poszedłem tym tropem zakupiłem interfejs i po podłączeniu mamy taki rezultat:Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wtryski wykres.jpg
Wyświetleń:	224
Rozmiar:	59.0 KB
ID:	20788
    Cylinder 1 0,50mm3/i
    Cylinder 2 0,17mm3/i
    Cylinder 3 -0,56mm3/i
    Cylinder 4 -0,04mm3/i
    Cylinder 5 -0,07mm3/i
    Czy któryś z kolegów orientuje się czy te objawy i parametry z wykresów mogą wskazywać na potrzebę regeneracji wtryskiwaczy?
    W PN. umówię się do warsztatu specjalizującego się w tego typu diagnozach ale wcześniej chciałbym wiedzieć czy idę w dobrą drogę.
    Pozdr.
    P.S. Komp nie wykrywa żadnych błędów.
    Piotr
    Ostatnio edytowane przez -zefir- ; 25-02-2011 o 21:27

  9. #779
    Użytkownik Romeo Avatar Jimmy
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Trójmiasto
    Auto
    AR159 SW 2.4JTDm 20V TI
    Postów
    576

    Domyślnie

    Cytat Napisał -zefir- Zobacz post
    1) Spalanie - Po przejechaniu baku spalanie wyszło mi 9litrów(stanowczo za dużo - odcinki przynajmniej po 20km w trybie mieszanym temp wody po nagrzaniu 70stopni - chyba trochę mało (ale mamy mrozy a wiec chyba to normalne. Jak auto stoi i troszku je przygazuje idzie do prawie 90)
    kolego przestań sobie żartować... "9 l/100 stanowczo za dużo" a ile bys chciał przy 175KM? może 5,5litrów jak w vieswagenie 1.9 tdi bo to przeceiż najlepszy silnik...
    ja mam 8-8.5 i uważam że to b. małe spalanie. bo nie często cisne...

    o temp 70st tez już było 100 razy, trzeba poszukać. 70st masz wg kompa czy zegara w kabinie?

    Alfa to nie vieswagen i swój rozum ma...

    zdiagnozuj wtryski u fachowca od JTD, a nie od TDI i będziesz wiedział czy sa OK.

  10. #780
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    AR
    Postów
    26

    Domyślnie

    Może "stanowczo" to zbyt mocne słowo ale gdybyśmy zanalizowali spalanie wszystkich użytkowników z tym motorem to przy spokojnej jeździe 9 litrów to po prostu coś jest nie tak oczywiście można tak jeździć ale po co skoro można usunąć wadę i zaoszczędzić na paliwie. Przykładowo kolega porterneon szczyci się spalaniem w trasie rzędu 6 litrów z wirusem na 200KM - nie potrzebuję osiągać takich wyników. Kupując auto z takim motorem stać mnie na paliwo ale podejście typu ma 175km to musi palić w moim mniemaniu jest błędne. Wcześniej miałem V6 w benzynie i paliła mi 11 litrów - co mnie satysfakcjonowało nie koniecznie musiała V-ka brać 20 litrów bo jest Vką i tyle. Skoro na podstawie wyników z FES nie możemy nic zdiagnozować to zdiagnozuję wtryski i odezwę się czy 9 litrów to normalne spalanie.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 123
    Ostatni post / autor: 29-06-2022, 13:28
  2. JTD nowy program doagnostyczny tylko do obsługi JTD
    Utworzone przez madtoc w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 06-10-2011, 12:09
  3. [145] Program diagnostyczny
    Utworzone przez zmar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-09-2011, 22:54
  4. [155] program diagnostyczny?
    Utworzone przez bazyl_78 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-08-2011, 21:19
  5. [145] program diagnostyczny dla ECU M2.10.4
    Utworzone przez bubu321 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-07-2010, 13:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory