Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Temat: Akumulator JTD - dużo elektryki

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zulek1986
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Bystrzyca Kłodzka, Londyn
    Auto
    Alfa 156 1.9JTD 2004r oraz Volvo S90 2017
    Postów
    327

    Domyślnie

    Kolego według instrukcji jest 100Ah i ja ostatnio wymieniałem i właśnie taki kupiłem i wszystko śmiga bez najmniejszych problemów i też mam pełną elektrykę prócz składanych elektrycznie lusterek...

  2. #12
    leszekbodzio
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał piter1984 Zobacz post
    a ile byś chciał taki aku ? 3 lata to i tak dobrze wystarczy 1 rozładować dobrze aku by stracił nawet ponad połowę swojej pojemności. a to co przekopiowałeś z www.akumulatory.auto.pl/porady przeczy twojej idei.

    i nie sprzeczaj się znam specyfikę akumulatorów.

    bogatsze wersje... hmmm pomyślmy:
    alfa 100A altek - aku 100Ah
    golf 140A altek - aku 61Ah

    i gdzie tu spójność ?
    A to dobre trzy lata i po akumulatorze, tak właśnie jest jak ktoś nie dobiera odpowiedniego akumulatora .
    Dobrze użytkowany akumulator posłuży nawet 10 lat, ale ja się nie kłócę przecież to ty jesteś tu specjalistą.

  3. #13
    piter1984
    Gość

    Domyślnie

    wiesz w matizie akumulatory też działały mi 2-3 lata teraz jest większy bosch silver i pomimo 1 rozładowania do zera dalej działa od wielu lat i co to wnosi do dyskusji ? poza tym że wnosi kilka mniej istotnych zmiennych ?

    a co do doboru rozmiaru przez producenta... bierze się najmniejszy możliwy który bez problemu poda taki prąd. w alfie jest dlatego taki duży (w porównaniu z innymi) bo rozrusznik jest z przodu aku z tyłu spadki napięć na tak długich przewodach powoduje że na rozruszniku jest niższe napięcie tak więc musi nadrobić prądem do tego nie jest to lekki silnik i tym prostym sposobem okazuje się że w trakcie rozruchu aku musi podać 500A czyli więcej niże V8 w mustangu
    Ostatnio edytowane przez piter1984 ; 15-02-2011 o 13:09

  4. #14
    leszekbodzio
    Gość

    Domyślnie

    Każdy może sobie zainstalować akumulator jaki chce,ale ja akurat wole zamontować taki jaki jest do danego auta przeznaczony tak jak i z innymi częściami auta, bo chyba po coś jest instrukcja.

  5. #15
    piter1984
    Gość

    Domyślnie

    no tak ale mówisz też że nie można zamontować większego... co jest nieprawdą.

  6. #16
    leszekbodzio
    Gość

    Domyślnie

    Nie powiedziałam że nie można,napisałem co ja o tym myślę i wkleiłem cytat co myślą o ty inni.

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Cytat Napisał leszekbodzio Zobacz post
    Nie powiedziałam że nie można,napisałem co ja o tym myślę i wkleiłem cytat co myślą o ty inni.
    No tak, tylko że ten cytat przeczy nieco Twojej tezie:
    większy akumulator na srogim mrozie zapewni większy zapas pojemności i ułatwi rozruch

    A to, że trzeba dbać o aku to chyba się rozumie samo przez się. Jak się ma małe przebiegi to jaki by aku nie był może się okazać niedoładowany, ale to jest tylko i wyłącznie kwestia wydatku energetycznego na rozruch, który musi zostać zrekompensowany odpowiednio długą jazdą. Nie widzę tu zbytniego wpływu rozmiaru aku na fakt doładowania albo niedoładowania. Zakładając, że na rozruch idzie X prądu, a potem podczas jazdy zużywamy Y prądu na godzinę na urządzenia elektryczne, to żeby to zbilansować aku musi być doładowywane o X+(Y na każdą godzinę), nie ma znaczenia pojemność aku.
    Poza tym, pojemność aku zależy silnie od temperatury, przy mrozie potrafi zmaleć o 50%, a co za tym idzie przy małym akumulatorze autko nie zapali, bo nie będzie miało z czego. Przy dużym aku nawet jak spadnie pojemność, starczy prądu na rozruch. A później to tak jak wspominałem tylko i wyłącznie kwestia odpowiednio długiej jazdy żeby doładować. Plus oczywiście regularna kontrola i doładowanie na prostowniku, jeśli jest taka potrzeba.

  8. #18
    Użytkownik Ogier Avatar Prezes_07
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec/Suwałki
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 115 KM
    Postów
    159

    Domyślnie

    Koledzy ja byłem w ASO i oni powiedzieli że aku 74 AH wystarczy w 100% a serwis na pierwszy montarz dał 100 AH, i dlatego pojawia się moje pytanie, już kupiłem 95 AH 800 A więc wydaje się że wystarczy spokojnie.

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    Przy standardowym użytkowaniu wielkość (pojemność) akumulatora nie ma znaczenia, najważniejsza jest jego wydajność prądowa. Możesz założyć 50Ah, byle by dawał odpowiednio duży prąd rozruchowy, jak będzie za mały to zakręcisz max 3 razy i potem już nie da rady.

    W silnikach benzynowych nie ma to takiego znaczenia, najważniejsza jest dobrze dobrany akumulator w dieslu i w samochodach wyposażonych w webasto.

    To ma zastosowanie nie tylko w samochodach, ale w wszystkich urządzeniach korzystających z baterii lub akumulatorów.
    Zwróćcie uwagę, że akumulatorki, które np. aparat cyfrowy traktuje jako rozładowane, założone do urządzenia o mniejszym poborze prądu będą jeszcze działały.
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    jedno jest pewne aku 110Ah (Warty) nie da rady włożyć, testowane, nie ma miejsca na kable.
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

Podobne wątki

  1. Awaria elektryki
    Utworzone przez Darexik w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-09-2015, 08:55
  2. Awaria elektryki
    Utworzone przez Bergmann w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-01-2015, 21:29
  3. awaria elektryki.... :/
    Utworzone przez alficzek w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-12-2014, 18:36
  4. [155] Bezpieczniki, reszta elektryki
    Utworzone przez Dawid_S w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-09-2012, 11:52
  5. [146] Schemt elektryki
    Utworzone przez floweer16 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-02-2012, 17:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory