Jako ze pytanie dotyczace termostatu pada co drugi tydzien warto chyba o tym troche napisac
Na poczatek kilka danych technicznych

Napisał
Maciek-156
Termostat do silnika TS ma temperaturę otwarcia 88C,
natomiast termostat do silników JTD ma temperaturę otwarcia 83C
Wyglada na to ze powtarzane porady na temat blednie pokazujacych wskaznikach temp czasem mijaja sie z prawda
Najwidoczniej termostaty w AR 156 maja wady fabryczne i nie domykaja sie
Mysle ze jezeli wskaznik temp oscyluje przy 1 kresce ( na foto to przypadek chyba ekstremalny

) czyli 70 termostat jest na 90 % do wymiany Mowa tu oczywiscie o temp osiaganej przez silnik w czasie dluzszej jazdy Prosze sie rowniez nie sugerowac ze podczas postoju silnik nagrzewa sie do 90 stopni bo to akurat wynika z tego ze przez chlodnice nie przeplywa powietrze a wiec nie chlodzi cieczy chlodniczej
Foto by
Konik

Biorac pod uwage koszt podlaczeia pod kompa i nowego termostatu ( Vernet ) to mozna w zasadzie wymieniac go w ciemno
Wymiana termostatu wiaze sie rowniez z wymiana plynu chlodniczego
O ile dobrze pamietam tylko kilka razy zdarzyło sie ze po wymianie termostatu wskaznik nadal pokazywal ta sama temp co wczesniej
Wiem ze u
marekm mimo zlych wskazan termometru komputer pokazuje prawidlowa temp pracy natomiast u
Bedboys w 156 wymiana termostatu nic nie zmienila
Być może ma to związek z zastosowaniem 2 czujnikow temperatury ( jeden do wskaźnika drugi do kompa ) w AR z przed 2000 roku i po 2000 roku
U mnie po wymianie termostatu temp ustabilizowala sie ok 2 mm przed kreska 90 stopni wczesniej maksymalnie dochodzila rowno do 70 stopni
Tak wyglada wskażnik temperatury po przejechaniu okolo 6 km PO dluzszej jezdzie stoi prawie rowno przy 90
Moment otwarcia termostatu mozna poczuc lapiac za gruby waz ( miedzy termostatem a chlodnica ) po prawej stronie na gorze chlodnicy Z chwila gdy zrobi sie wyraznie goracy termostat jest otwarty
Skoro diagnostyke mamy juz za soba mozemy przejsc do samej wymiany
Potrzebny nam bedzie :
Nowy termostat np Vernet Jego koszt w IC do silnika 1.8 to 120 zl brutto w kaplecie ma uszczelke
Swiezy plyn chlodniczy - 7 litrow
Kaplet kluczy nasadkowych
Kaplet kluczy plaskich
Kabinerki / obcegi
Cala procedure wykonywalem zgodnie z tym manualem
http://www.fanta-team.org/porady.php?tid=10
Dodam ze udalo mi sie nie uszkodzic zadnej opaski zaciskowej wiec zastosowalem je ponownie
Przy wymianie termostatu wymienialem od razu plyn chlodniczy wiec najpierw odpialem waz na dole chlodnicy
Opis wymiany plynu chlodniczego mozemy znalesc tu :
http://cuoresportivo.pl/_mm/faq-u/fa...id=41&q_id=176