Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 81

Temat: Zerwany rozrząd - Pomoc, ZABRZE- PILNIE!!!

  1. #11
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Jeśli przestawił się rozrząd to zawory na pewno do wymiany

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    No to akurat wiem... pewnie nie wszystkie ale kilka na pewno... Tylko, czy korbowód jak tłok dostał strzał o zawór to też się nie powyginał? bo pewnie jest jakieś prawdopodobieństwo, że to stłuczce tłoka z zaworem korbowód wygina się o jakieś tam setne i wtedy tłok już tak nie lata w cylindrze jak powinien...
    i czy przez to nie dostały panewki na wale korbowym...? spotkał się już ktoś z czymś takim?

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Cytat Napisał veet Zobacz post
    No to akurat wiem... pewnie nie wszystkie ale kilka na pewno... Tylko, czy korbowód jak tłok dostał strzał o zawór to też się nie powyginał? bo pewnie jest jakieś prawdopodobieństwo, że to stłuczce tłoka z zaworem korbowód wygina się o jakieś tam setne i wtedy tłok już tak nie lata w cylindrze jak powinien...
    i czy przez to nie dostały panewki na wale korbowym...? spotkał się już ktoś z czymś takim?
    Korbowody mogły się wygiąć w końcu to naprawdę duża siła, co do panewek nie jestem pewien ale chyba też mogły ucierpieć. Nie ma co z góry zakładać, że wszystko się pogięło dowiesz się wszystkiego po rozbiórce silnika
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    Tylko jak ja sprawdzę korbowody... mechanik pewnie będzie chciał robić po kosztach...(wiecie jak to jest) a z czasem jak jeden korbowód będzie walnięty może zatrzeć tłok czy coś a on mi powie, że to już moja wina więc wolę się upewnić...


    Jest jakiś sposób na sprawdzenie czy są proste ??? wiadomo, że trzeba wyrzucić wszystko ale jak już głowica będzie zdjęta to już z górki...

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Właściwie to bez odpalenia silnika nie sprawdzisz tego Przynajmniej ja nie znam żadnego sposobu na sprawdzenie tego "na zewnętrznym"
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    Szkoda, że nie ma żadnej złotej metody na sprawdzenie korbowodów... Mam nadzieję, że w 2 tygodnie się wyrobi (liczę tu z tzw. marginesem na inne wynikłe sprawy) bo w marcu wyjeżdżam :/ a jak okaże się, że korbowody pogięte i tłoki też za bardzo dostały to przeciągnie się wszystko razy 2 :/

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    156 3.0 v6 1998/01
    Postów
    45

    Domyślnie

    Doświadczenia rozrządem mam takie że silnik nadawał się tylko na złom. Ogólnie problem jest taki, albo wydasz bardzo dużo kasy na naprawę albo silnik nie będzie już tak dobry jak wcześniej. Tutaj bardzo dużo zależy od szczęścia. Dwa tygodnie to bardzo mało czasu. U mnie samo sprawdzenie (mierzenie) głowicy trwało parę dni. Dla pocieszenia dodam, że w V6 robi się wszystko 2 razy dłużej i drożej, więc może się uda. Pamiętaj `patrz na ręce` i nie daj sobie wcisnąć kitu sprawdzaj wszystko 2 razy.
    ruszczu Alfa 156 3.0 ...

  8. #18
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Korbowód się nie wygina tylko trzaśnie i już, panewki zapewne też są całe

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    Cytat Napisał ruszczu Zobacz post
    albo wydasz bardzo dużo kasy na naprawę .
    to znaczy ilę???

    Cytat Napisał ruszczu Zobacz post
    bardzo dużo zależy od szczęścia
    którego Ja akurat nie mam...

    Cytat Napisał ruszczu Zobacz post
    Pamiętaj `patrz na ręce` i nie daj sobie wcisnąć kitu sprawdzaj wszystko 2 razy.
    No to raczej nie możliwe... auto jak pojedzie na lawecie do poznania to ie mam możliwości sprawdzania czy kontroli jak i kto to robi... ma być zrobione...
    Mechanik który popełnił błąd zaproponował mi 2tys pln i zrobię remont w Zabrzu ale po wstępnej analizie kosztów nie kalkuluje mi się to... a jak by wyszło coś jeszcze to jak miał bym dopłacać... :/

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Myslisz że 2 tyś to będzie mało?
    Ile Ci wszysło kasy po wstępnym wyliczeniu?
    Może spróbuj się z nim dogadać, że jak wyjdzie więcej to nie Twoje wina. Tyle było roboty i już.
    Jak on to będzie naprawiać, faktycznie nie masz pewności czy facet nie jedzie bandzie i robi wszystko zgodnie ze sztuką.

Podobne wątki

  1. [146] zerwany pasek, rozrząd, zawory...
    Utworzone przez qbiczysko w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 07-07-2013, 11:41
  2. zerwany rozrząd 4.000 km po wymianie. Prośba o pomoc i porady
    Utworzone przez brutus w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 16-01-2013, 18:05
  3. zerwany rozrząd 2.4 jtd
    Utworzone przez Sparco123 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-04-2011, 18:36
  4. rozrząd 145 1,7 boxer pilnie pomocy
    Utworzone przez mat w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-10-2008, 10:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory