Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: [156] ciężko zapala gdy ciepły 1.6TS

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar andrzew
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    156, 1,6 ts była, 156 SW 2.4 jtd m-jet jest
    Postów
    118

    Domyślnie [156] ciężko zapala gdy ciepły 1.6TS

    Witam.
    Od jakiegoś czasu mam następujący problem. Gdy silnik sie rozgrzeje mam problem aby odpalil. Musze z 3-4 razy przekręcić kluczykiem żeby załapał. Po nocy lub dłuższym postoju zapala bez problemu. Nie wiem czy to ważne ale czasami po przekręceniu kluczyka wydaje mi sie ze nawet rozrusznik nie kręci.

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar andrzew
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    156, 1,6 ts była, 156 SW 2.4 jtd m-jet jest
    Postów
    118

    Domyślnie

    Podpytalem sie ojca ( bo to on jezdzi tym autem) i musze troszke sprecyzować. Po nocy auto odpala bez problemu - pierwszy raz, potem przy kazdym nastepnym rozruchu jest problem. Chyba ze auto troche postoji - tak po ok 3 gofdzinach odpala bez problemu.

  3. #3
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Czujnik temperatury zasysanego powietrza ( tak mi sie zdaje )

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Z tego, co mi wiadomo czujnik remperatury zasysanego powietrza w AR 156 1,6TS jest zblokowany z przepływomierzem. Żeby to sprawdzić najłatwiej jest odłączyć kość od przepływomierza i zobaczyć, co będzie się działo przy uruchamianiu gorącego silnika. Oczywiście wtedy zapali się kontrolka wtrysku, ale tym nie ma się co przejmować - samochód będzie pracował w trybie awaryjnym na parametrach zastępczych.

  5. #5
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Ktoś mi kiedys mowił ze w takim przypadku chodzi o zawór zwrotny, który nie trzyma paliwa, właśnie na ciepłym silniku.Nie wiem jednak o co chodzi dokładnie.

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar andrzew
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    156, 1,6 ts była, 156 SW 2.4 jtd m-jet jest
    Postów
    118

    Domyślnie

    przepływomierz odpada bo po odłączeniu jest tak jak przy podłączonym. Zaciekawił mnie wątek tego zaworu zwrotnego. Może ktoś coś więcej napisać???

  7. #7
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał andrzew
    przepływomierz odpada bo po odłączeniu jest tak jak przy podłączonym. Zaciekawił mnie wątek tego zaworu zwrotnego. Może ktoś coś więcej napisać???
    chyba chodzi o zawór ciśnienia paliwa który znajduje się na końcu listwy wtryskowej i gumowym wężykiem jest podłączony do kolektora ssącego

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar KKrzysztof
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Starogard Gdański
    Auto
    Mercedes CLK W208
    Postów
    333

    Domyślnie

    mój kolega ma podobnie ale w fordzie escorcie
    zapraszam na nasz kanał o samochodach
    https://www.youtube.com/channel/UCNv...J62Gm0itanaAsg

  9. #9
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    [quote]chyba chodzi o zawór ciśnienia paliwa który znajduje się na końcu listwy wtryskowej i gumowym wężykiem jest podłączony do kolektora ssącego
    Chodzi o zawór zwrotny paliwa i jest on prawdopodobnie w pompie paliwowej.Musi trzymać by paliwo było pod cisnieniem, które zmierzyc mozna na listwie.

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar andrzew
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    156, 1,6 ts była, 156 SW 2.4 jtd m-jet jest
    Postów
    118

    Domyślnie

    Rozumiem. To mam juz ostatnie pytanka. Czy w razie czego dam rade sam wymienic ta pompe paliwa ( a może tylko zawór) czy to już wyższa filozofia i lepiej oddać na warsztat??

    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. 1.9 M-jet ciężko zapala
    Utworzone przez leonard7080 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-11-2014, 19:29
  2. Ciężko zapala po postoju V6
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 10-02-2014, 07:49
  3. ciężko zapala doradźcie
    Utworzone przez bssadzi w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-07-2012, 20:33
  4. Rano ciężko zapala
    Utworzone przez KULI w dziale 156
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 15-11-2011, 19:12
  5. [33] Ciężko zapala na gorącym silniku
    Utworzone przez gord w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-10-2011, 20:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory