Strona 21 z 86 PierwszyPierwszy ... 11121314151617181920212223242526272829303171 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 210 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #201
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Cytat Napisał salatin Zobacz post
    Zastanawia mnie czy o 16v z Q4 tez napiszecie ze to szrot ,przeciez panewki tez tam siadaja i to czesto .
    niczym szczególnym ten silnik sie nie wyróżnia, bez turbiny ma raptem 148 koni..., balansy na których traci ciśnienie, cienka pompa oleju, wycierające się krzywki itd. Fiatowskiego dohc 16 v nigdy więcej.

  2. #202
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    Cytat Napisał salatin Zobacz post
    Zastanawia mnie czy o 16v z Q4 tez napiszecie ze to szrot ,przeciez panewki tez tam siadaja i to czesto .
    niczym szczególnym ten silnik sie nie wyróżnia, bez turbiny ma raptem 148 koni..., balansy na których traci ciśnienie, cienką pompę oleju itd. Fiatowskiego dohc 16 v nigdy więcej.
    Też z zachwytu nie pieje, wychodziły już mocne jednostki Turbo ale przygotowane do takiej mocy kute tłoki i wiele innych zmian. Do jednostek 8v Fiata też nie ma specjalnie się co przyczepić ja byłem zadowolony

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #203
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    akurat 2.0 16v pewnie pali tyle co 2.0 8v ,niestety te czasy minely i nie wroca ,juz nie bedzie 8v ani 12v V6 ktore tez ponoc bylo trwalsze niz 24v ,ciekawe jaka alfe kupisz nastepna bo juz wszystkie sa popaprane fiatem a kiedys ten czas nadejdzie
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4

    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  4. #204
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    salatin, niestety nic tego nie zmieni bo te auta swoje już przejechały i nadszedł czas na "sypanie" się 16V, dlatego wszyscy uważają że to bubel. Z jednej strony silniki sportowe z zasady są mniej wytrzymałe - 16V jak na swoje czasy dawał radę i był jednym z najlepszych ale tym bardziej razi to w oczy bo jak to napisali na Ikarze jego poprzednik łączył w sobie dwie przeciwności - był stworzony do sportu i jednocześnie niewiarygodnie wytrzymały. A każdy dobrze wie z życiowego doświadczenia że jak coś postawiło wysoko poprzeczkę to na słabszego następcę zawsze będzie się najeżdżać
    majster, nie produkują ich bo teraz rządzą księgowi

    "niestety te czasy minely i nie wroca ,juz nie bedzie 8v ani 12v V6 ktore tez ponoc bylo trwalsze niz 24v ,ciekawe jaka alfe kupisz nastepna bo juz wszystkie sa popaprane fiatem a kiedys ten czas nadejdzie"

    I to jest najpiękniejsza rzecz 8V, ten silnik przelata miliony km, jest w pełni odbudowywalny, każdy element w bloku jest wymienny i jeśli teraz zaopatrzysz się na zaś w rzeczy których może później nie być jak np pompa oleju itp. która pewnie po milionie km jednak siądzie to na tym silniku możesz jeździć do śmierci Więc to tylko kwestia odpowiedniego zadbania o budę i zgromadzenia kilku zapasowych gratów.
    Ostatnio edytowane przez kasztelan ; 26-02-2011 o 23:45

  5. #205
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał salatin Zobacz post
    akurat 2.0 16v pewnie pali tyle co 2.0 8v ,niestety te czasy minely i nie wroca ,juz nie bedzie 8v ani 12v V6 ktore tez ponoc bylo trwalsze niz 24v ,ciekawe jaka alfe kupisz nastepna bo juz wszystkie sa popaprane fiatem a kiedys ten czas nadejdzie
    Dlatego jest kilku z nas zapaleńców i jeżdzimy tym co za kilka lat zniknie z naszych ulic. Ja jeżdziłem dwiema 75 Turbo przez kilka lat i mogę się założyć że może kilka osób z tego forum widziało na własne oczy ten silnik a o jeżdzi czy posiadaniu takiego auta nie mówiąc. Jestem jeden z niewielu i pewnie podobna historia będzie z V6 12v

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #206
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Do jednostek 8v Fiata też nie ma specjalnie się co przyczepić ja byłem zadowolony
    jeżeli chodzi o 8v to jedyna rzecz której mam coś do zrzucenia to wałek pośredni do napędu pompy oleju i ta jego tulejka ale ten silnik miał tylko 105 czy tam 108 koni więc nie był zbytnio wysilony i przez to prawie bez awaryjny.

    o wersji z turbo nie będę się wypowiadał w temacie wytrzymałości bo nie użytkowałem

  7. #207
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    silnik 2 litry 8v miał 113KM na gazniku ja taki miałem zapodany do POLDKA silnik nie do zajechania przy dobrym doglądaniu jego stanu technicznego

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #208
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    A jeszcze w kwestii spalania to 8V jest oszczędniejsze

  9. #209
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    wiesz ale mi to nie przeszkadza ,ja zdaje sobie z tego sprawe ze 8v jest bardziej wytrzymale bo takowa jezdzilem i tylko lancuch naciagalem i troche oleju dolewalem ale chcialem cos wiecej i mimo czasami pewnych problemow uwazam ze warto bylo posmigac 16 v zwlaszcza 2.0 ,tylko rafal 155 pojechal troche za daleko szrotem 16v bym nie nazwal mimo wszytko, bo 16v pucharowe jezdzily i jakos to chulalo a ze historia 8v zapisala sie dobrze w dziejach alfa romeo to zdaje sobie sprawe i jestem z tego zadowolony
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4

    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  10. #210
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał salatin Zobacz post
    wiesz ale mi to nie przeszkadza ,ja zdaje sobie z tego sprawe ze 8v jest bardziej wytrzymale bo takowa jezdzilem i tylko lancuch naciagalem i troche oleju dolewalem ale chcialem cos wiecej i mimo czasami pewnych problemow uwazam ze warto bylo posmigac 16 v zwlaszcza 2.0 ,tylko rafal 155 pojechal troche za daleko szrotem 16v bym nie nazwal mimo wszytko, bo 16v pucharowe jezdzily i jakos to chulalo a ze historia 8v zapisala sie dobrze w dziejach alfa romeo to zdaje sobie sprawe i jestem z tego zadowolony
    Ja też jestem daleki od stwierdzenia że 16V to bubel- bo jeśli to nie klękło do tej pory to znaczy że dopadłeś tą drugą lepszą połówkę produkcji

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory