Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: Czyzby koniec sprzegla?

  1. #11
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Ja u siebie wymienilem kompletne sprzeglo razem z wysprzeglikiem i problem zniknal

  2. #12
    ChudyEdd
    Gość

    Domyślnie

    A czy pedał po tym stał się normalny? Czyli nie taki jakby troche twardy i z małym skokiem? Ile zapłaciłeś za całość czyli sprzęgło z wysprzęglikiem i wymianę?
    Ostatnio edytowane przez ChudyEdd ; 18-04-2010 o 17:39

  3. #13
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Sprzeglo teraz mam jak maselko Przez kilka dni ciezko bylo mi sie przyzwyczaic ale roznica w dzialaniu jest bardzooo duza Pedal sprzegla ma teraz wiekszy skok. Za kompletne sprzeglo Valeo zaplacilem 320 zl do tego wysprzeglik LUKa 180 zl przy wymianie stwierdzilismy ze wymienimy od razu simering walu korbowego ten duzy 90 zl i robocizna ok 300 zl. Powiem Ci ze robota przeje.... nie wiem czy drugi raz bym to robil No ale teraz juz mam spokoj na kilka lat...

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    Cytat Napisał steniu4 Zobacz post
    U mnie w jtd jest taki objaw. Zmiana biegu z 2 na 3 normalnym trybem i jest zgrzyt, z kolei kiedy wrzucam z 2 na 3 ale przytrzymam dłużej sprzęgło, aż obroty spadną do jałowych, trójka wchodzi normalnie bez zgrzytu. Za to każdej zredukcji przy obojętnej prędkości i obrotach towarzyszy zgrzyt czy jadę wolno, czy szybko, czy obroty są wyższe czy niższe... Oleju nie sprawdzałem, bo nie wiem czy się wymienia w AR?? Myślałem o synchronizatorze ale do tego żeby zbadać to chyba trzeba całą skrzynię wyjąć tak??
    nie opisałeś tego jasno.Mamy rozumieć że na każdym biegu zgrzyta .Jeżeli tak to trzeba sprzęgło wymienić ,ale najpierw sprawdzić wysprzęglik czy nie jest zapowietrzony lub uszkodzony(jaki masz luz na pedale sprzęgła.Jeżeli dzieje się to tylko na trójce to synchronizator w skrzyni i wtedy oczywiście trzeba skrzynie biegów rozebrać.Synchronizatory służą do wyhamowania prędkości kół poszczególnych biegów,aby można było wbić dany bieg.Jeżeli jest uszkodzony to prędkości trybów na obu wałkach są różne i dlatego zgrzyta.Gdy dłużej przytrzymasz sprzęgło to predkości się wyrównują i zmiana biegu może się odbyć bez zgrzytu

  5. #15
    steniu4
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_n5 Zobacz post
    nie opisałeś tego jasno.Mamy rozumieć że na każdym biegu zgrzyta .Jeżeli tak to trzeba sprzęgło wymienić ,ale najpierw sprawdzić wysprzęglik czy nie jest zapowietrzony lub uszkodzony(jaki masz luz na pedale sprzęgła.Jeżeli dzieje się to tylko na trójce to synchronizator w skrzyni i wtedy oczywiście trzeba skrzynie biegów rozebrać.Synchronizatory służą do wyhamowania prędkości kół poszczególnych biegów,aby można było wbić dany bieg.Jeżeli jest uszkodzony to prędkości trybów na obu wałkach są różne i dlatego zgrzyta.Gdy dłużej przytrzymasz sprzęgło to predkości się wyrównują i zmiana biegu może się odbyć bez zgrzytu
    No właśnie, nie opisałem chyba tego jasno. Zgrzyt występuje tylko na 3cim biegu... I jeszcze do tego pedał sprzęgła jest dość twardy i ma krótki skok... Jest sens zmieniać olej w skrzyni i płyn hydrauliki sprzęgła czy od razu wywalić skrzynię na synchronizator?

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    jak tylko na 3 biegu to synchronizator trzeciego biegu do wymiany,jakby coś było ze sprzęgłem to by był problem z innymi biegami.A jeżeli chodzi ci ciężko pedał sprzęgła to wina sprzęgła ewentualnie siłownika,ale jak wyciągniesz skrzynię to sprzęgło będziesz miał na wierzchu.Wpisz w szukajkę twarde sprzęgło i znajdziesz to co potrzebujesz.Lepiej będzie jak zrobisz swoją skrzynię bo z używek nie wiadomo co kupisz.

  7. #17
    steniu4
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_n5 Zobacz post
    jak tylko na 3 biegu to synchronizator trzeciego biegu do wymiany,jakby coś było ze sprzęgłem to by był problem z innymi biegami.A jeżeli chodzi ci ciężko pedał sprzęgła to wina sprzęgła ewentualnie siłownika,ale jak wyciągniesz skrzynię to sprzęgło będziesz miał na wierzchu.Wpisz w szukajkę twarde sprzęgło i znajdziesz to co potrzebujesz.Lepiej będzie jak zrobisz swoją skrzynię bo z używek nie wiadomo co kupisz.
    Tak mi się wydawało, tylko mnie upewniłeś.... Co do skrzyni to dokładnie. Będę dłubał swoją wiadomo. Z w/w powodów.
    To w takim razie gdzie szukać synchronizatora?? Hurtownie warsztaty czy tylko ASO??

  8. #18
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    KUTNO/ Łódź
    Auto
    166 2,5v6 2002r.
    Postów
    599

    Domyślnie

    Witam koledzy odświeżam temat, mam podobną sytuacje do opisanej, tzn Jak zmieniam szybko biegi to wbijając 3 i 5 oraz redukując z 5 na 4 mam zgrzytanie czasami jest tak że przejde cała sekwencje 1-6 bez zgrzytu przeważnie jak zmieniam biegi przy mniejszych prędkościach i wolniej ale przeważnie występuje zgrzytanie. Sprzęgło wraz z dociskiem wymienione płyn wymieniany olej w skrzyni wymieniony. Co to może być brać się za wymiane wysprzęglika czy od razu szukac skrzyni, Z góry dzieki za pomoc

Podobne wątki

  1. 2.5 v6 Czyzby Sonda?
    Utworzone przez displaymode w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-11-2014, 01:00
  2. Sprężyna sprzegla, zacinajacy sie pedal sprzegla.
    Utworzone przez Endrjus w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-11-2014, 11:17
  3. Koniec Alfa Romeo, koniec legendy, koniec pasji....
    Utworzone przez simeone w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 21-05-2012, 22:58
  4. szum... czyzby przegub?
    Utworzone przez nerlo1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 07-12-2009, 00:02
  5. czyzby termostat?
    Utworzone przez nerlo1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 09-11-2009, 19:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory