Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Temat: Nie ma to jak tanio zagazować V6 ;/

  1. #1
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie Nie ma to jak tanio zagazować V6 ;/

    Co potrafią polscy gazmeni? A spartolić wszystko, nawet to czego niby się nie da ;]

    W sobotę wpadła do mnie na dalsze poprawki 166 2.5 V6 w automacie jednego z naszych forumowiczów, który mozolnie wyprowadza ją po zakupie po zaniedbaniu przez poprzedniego właściciela i mechaników, kiedyś już o niej wspominałem przy okazji poprawki rozrządu w niej, który był składany nie udolnie na marker plus koła rozrządu poskładane na klej ;]
    Tym razem zabrałem się za LPG które można uznać że całkowicie nie nadawało się do użytkowania.

    Otwieram maskę i widzę:
    - elektronika Europegas akurat o tyle dobrze że tak naprawdę swego czasu był to STAG300 z naklejkami Europegas i akurat ta wersja wisi pod maską
    - reduktor EMMEGAS do ~150KM no super po prostu
    - powiercone wkrętki LPG w barany też malina robota.
    - miedź 6mm i najtańszy wielozawór butli, no cóż kiszka ale coś się poradzi.
    - „super wtryski czerwonki” czyli najtańszy Valtek 3Ohm

    No to do roboty:
    - reduktor won, wpada nówka KME GOLD z dużym filtrem fazy ciekłej,
    - wszystkie nowe węże gumowe wodne i lpg, przy okazji wychodzi na jaw skąd rudy kolor płynu chłodniczego, zakład powkładał w węże wodne sprężyny żeby się nie załamywały, no dobra tak się robi, ale włożyli najtańsze sprężyny które niemal całkowicie skorodowały ;]
    - nowe nawierty w podstawy wtrysków,
    - nowe filtry: fazy ciekłej, dobry przepustowy filtr fazy lotnej 2x2
    - nowe uszczelki pod podstawy wtrysków, stare zakład zmasakrował, do tego tak założone że 2 z 6 kanałów ssących miały zawężony prześwit
    - wymiana termostatu tak przy okazji ;] bo stary się już nie domykał
    - 3 godziny spędzone nad poprawką wiązki silnika po partaczach, połączenia skręcane „na ryja” nic nie lutowane, wszystko rozsypywało się w rękach więc kupa dłubaniny, wyleciały zbędne wtyczki emulatora, wiązka LPG „wcięta” w wiązkę silnika.
    - poprawka wielozaworu butli bo palant jakiś przy wkładaniu go do butli uszkodził ssak, do tego usunięcie antywypływu, poprawienie fabrycznych niedoróbek ograniczających wydajność aby na tej miedzi 6mm dało się nakarmić te 190 kucyków-pajacyków ;]

    Generalnie instalacja założona sposobem rzucić pod maskę, co gdzie upadnie tam zostaje ;] nie kalibrowane wtryski, generalnie mega drut team w akcji.

    Jako że klienta wolą było abym doprowadził do ładu instalację poprawiając wszytko co się da plus zmienić reduktor na odpowiedni ale pozostawiając Valteki tak też się stało, dostały kompletne nowe zestawy regeneracyjne, wymyte prowadnice, wypolerowe ich wnętrze na lustro, skalibrowane wszystkie idealnie na skok 0,5mm [tak tak ;] te wtryski się kalibruje nawet nowe z pudełka wyjęte przed założeniem], skalibrowane dysze jak należy pod ten silnik.

    No i czas na strojenie, 70km w trasie, podpięte równocześnie OBD auta, sterownik LPG, sonda szerokopasmowa w wydech i lecimy, efekt finalny, średnie i małe obciążenia wstrojone na AFR 14,7-14,8, pełny ogień 12,8. Korekta paliwowa zmiana w granicach +/- 3%. Max spadek ciśnienia LPG 0,1bar, w butli było zatankowane nie więcej jak 1 / 4 pojemności i to na dokładkę na miedzi 6mm i najtańszym wielozaworze po moich przeróbkach ;]




    Złoty Osiemdziesiąt na budziku a ciśnienie stoi jak drut ;] szybciej się nie da już tym autem pojechać, zawieszenie nie pozwala ;]


    Uploaded with ImageShack.us

    Dla porównania przed poprawką mnożnik wyglądał jak poniżej, do tego ciśnienie robocze 1.0bar minimalne LPG na 0,3 bar [padał reduktor z ciśnieniem], podparta całość PB, od 3800rpm auto paliło jednocześnie gaz i PB ;]


    Uploaded with ImageShack.us

    Jak widać można, tylko trzeba chcieć mieć pojęcie i sprzęt.

    Miłego dnia, pzdr. Grzesiek
    Ostatnio edytowane przez GrzesiekK. ; 07-03-2011 o 07:56
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  2. #2
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Usa
    Auto
    mgsexGD
    Postów
    799

    Domyślnie

    no i teraz kwesta co zrobić takim "super gazownikom" którzy potrafią tak spierdzielić robotę...
    i później ludzie mówią, że gaz jest ujowy, że śmierdzi, że nie da się tym jeździć, że nie do tego auta... a prawda jest taka że to nie wina instalki tylko idioty, który ja zakłądał...
    a tak swoją drogą co myślał właściciel zakładając LPG u nich za cenę pewnie 40% niższą...

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Integralle
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 156 3.0 V6
    Postów
    83

    Domyślnie

    Bardzo ładnie wygląda to po strojeniu. Szkoda że nie pokazałeś zdjęć jak ten drut team wyglądał

    Ale od siebie i może jeszcze paru innych użytkowników LPG miał bym prośbę. Czy znalazł byś chwile czasu żeby w miarę zrozumiały sposób opisać, stworzyć taka instrukcję jak postępować, jak wykonać prawidłowo strojenie instalacji. Wiem że opis jest np. w instrukcji do staga jednak jak byś napisał to jak ty to robisz. Jak jeździsz, (który bieg jak operujesz pedałem gazu itp. jakie powinny być parametry na oscyloskopie)

    Co byś powiedział na stworzenie takiego poradnika?

    I jeszcze jedno pytanko, napisałeś że włożyłeś sondę szeroko. Gdzie ją zamontowałeś zamiast standardowej? A jak podpięcie tylko pod staga?
    Moja Alfa w 1059odc. i 1070odc. serialu Pierwsza Miłość

    Co mi chodzi po głowie? turbodoładowane V6

    W czym mogę pomóc? Wymiana rozrządu w silniku V6 24v? napisz

  4. #4
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Auto o którym mowa to moja Bella. Grześkowi zawdzięcza już poprawnie ustawiony rozrząd. Kowal, który wcześniej dotykał tego silnika postanowił przykleić koła rorządu do wałków. Grzesiek wykazał się ogromną cierpliwością i determinacją walcząc z tym cały dzień. Obecnie moje 2.5v6 pracuje równo bez wypadających zapłonów.
    Jak widać obecnie moja instalacja LPG wygląda tak jak powinna wyglądać każda instalacja na takiej konfiguracji sprzętowej. Gdyby nie wiedza i doświadczenie kolegi nie udałoby się doprowadzić tego silnika do odpowiedniego stanu.
    Jeszcze raz dziękuję :-)

  5. #5
    78kilu
    Gość

    Domyślnie

    Witam serdecznie.
    Fajnie byłoby gdybyś mógł wyjaśnić pewne nieścisłości.

    Na zdjęciu obrazującym mapy czasów wtrysków widać dokładnie, że maksymalne czasy przy maks bucie to 11ms oraz, że mnożnik jest poniżej jedności, co oznacza, że czasy wtrysku gazu są nieznacznie krótsze od benzynowych.

    Natomiast na zdjęciu obrazującym stabilność ciśnieniową reduktora na oscyloskopie, przy maks bucie nagle czasy wtrysków benzynowych podskakują do 14,5ms a czasy wtrysków gazu do 16,6ms. To znaczy również, że i mnożnik nagle jest większy od 1 mimo, że wg map jest mniejszy od 1.
    Pomijam fakt, że nie jest możliwe, aby przy maksymalnym obciążeniu czasy wtrysków benzyny uległy zmianie. (jeszcze do tego o 50% wzwyż).

    Kolejna zagadka to obecność dwóch szerokopasmowych sond wedle informacji na screenach. Nie wiem jak to możliwe, skoro Stag obsługuje tylko jedną taką. Nie wspominając, że ten silnik pracuje na wąskopasmówce. WTF? Czyżby źle wybrany rodzaj sondy w sofcie?

    W jaki sposób robiłeś pomiar AFR? Domyślam się, że jakimś LC innovate'owskim, ale gdzie umieściłeś sondę?

    Dzięki i pozdrawiam.

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Mapka którą widać po strojeniu to mapa zrobiona w closed loop, wtedy me2.1 operuje czasami PB właśnie do 11-12ms, to co widać przy gonieniu z butem w podłodze jako 14,5ms dla PB to już praca w open loop, w normalnej miejskiej eksploatacji te czasy nie występują, aby je wywołać trzeba pognać auto już dość mocno, w momencie w którym pokazałem max. spadek ciśnienia na zegarze było ok. 180km/h. Pamiętaj o jednym, mapa wtrysku cały czas się modyfikuje, w zależności od typu obciążenia, inna jest przy jeździe po mieście inna w trasie.

    Gdzie tych dwóch szerokopasmówek się dopatrzyłeś? Jasno widać że do STAGa nie ma podpiętej żadnej sondy a napięcia ok. 3V to standardowa wartość na tych wejściach pomiarowych gdy się je "powiesi w powietrzu", sonda szerokopasmowa której używam to Innovate LC1, nie podpinam sygnału z niej po sterownik LPG bo nie ma to sensu na czas strojenia.

    Co do mnożnika poniżej 1 - zapamiętaj NIE OZNACZA ON ŻE CZASY LPG SĄ KRÓTSZE NIŻ PB, czas LPG= czasPB*mnożnik + korekta po ciśnieniu gazu + korekta po temp. gazu + stały dodatek zależny od użytego typu wtryskiwacza LPG.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Już wiem z czym walczyłeś w takim razie. Fajnie te mapki wyglądają, wrzuć jeszcze jakieś foto spod maski jeszcze dla pełni szczęścia.

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał dcfan Zobacz post
    Już wiem z czym walczyłeś w takim razie. Fajnie te mapki wyglądają, wrzuć jeszcze jakieś foto spod maski jeszcze dla pełni szczęścia.
    Nie ma co focić ;] czerwone Waldka pod maską V6 nie widziałeś? ;]
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Nie

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał dcfan Zobacz post
    Nie
    To zajrzyj na allegro
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. czy warto kupić alfę 156 2.5 i zagazować ?
    Utworzone przez Rado91 w dziale 156
    Odpowiedzi: 112
    Ostatni post / autor: 18-01-2013, 15:18
  2. Zagazować 147 2.0
    Utworzone przez kamiloo993 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-05-2012, 08:32
  3. zagazować czy nie? alfa 156 2.0 16v Twin Spark 155 KM s-wagon
    Utworzone przez assassin w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-09-2010, 12:02
  4. 159- co tak tanio:) ?
    Utworzone przez Paweł24 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-06-2009, 17:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory