Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 32

Temat: Czy da sie zamontoać Wyświetlacz komputera

  1. #21
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    No i widzisz? Dało się? Kulturalnie bez nerwów i dużo więcej z tego pożytku dla innych. Nikt tutaj nie twierdził, że to jest niewykonalne a jedynie jest przy tym sporo pracy i trzeba pogrzebać nie tylko w elektryce ale i w portfelu. Poza tym wiem czym to "pachnie" bo miałem koledze montować IC w starą konsolę ale po analizie kosztów i wkładu wolnego czasu zrezygnował z tego. Pozdrawiam.

  2. #22
    enzo_pl
    Gość

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o ilosć czasu - to kwestia jakości wykonania.

    Co do kwot:

    - daszek + wyświetlacz 150 - 250 zł
    - Prędkościomierz 100 zł (można taniej)
    - kable od płyty głównej (najlepiej poszukać w swoich gratach) jakieś 10 zł
    - przyciski w org, trzeba kupić cały panel od klimy to kosz jakiś 200 zł - więc ja robię swoje przyciski.

    ogólnie to jak widać coś koło 250-350 zł kosztów.

    Dodatkowa kasa - to kwestia jakości wykonania. To co aktualnie może przerażać to montaż infocenter w kokpit.

    Założę niedługo temat pod to, ale póki co piszę tutaj.

    - narazie problem pozostaje wmontowanie ekranu - ale to już niedługo się wyjaśni.
    - drugi to przyciski, robię własne - ale zastanawiam się nad ich ułożeniem. Póki co mam dwa miejsca: 1. samo infocenter (małe zgrabne przyciski) lub zamontować to do kierownicy w przy kolumnie (tak jak kiedyś piloty do radia) przy okazji można zgrabnie zrobić przyciski do sterowania radiem, puścic wiązke do radia i po sprawie (mam na myśli urządzenie 170 zł + kabel do wybranego modelu radia).

    Jako że prowadzę studio graficzne / 3d, postaram się wyskrobać w 3d kierownicę, część kokpitu oraz infocenter, i ładnie zaprojektować pod wszystko miejsce.

    Liczę że uda mi się to zrobić schludnie, i że następnym "moderom" będę mógł podesłać gotowe części do przeróbki (infocenter) + przyciski (jak już jakieś zbuduję) - tak aby powstał prosty w montażu zestaw.

    Wpakowałem w swoją alfunię sporo gotówki - więc pozostanie jeszcze trochę w moich rękach
    Taki infocenter bardzo cieszy oczy (tym bardziej że mam sportpack 3, oświetlenie będzie bardzo podobne).

    Po podłączeniu powinny działać:

    - Data / Godzina
    - Temepratura zew.
    - Check (dzrzwi, bagażnik)
    - Trip Computer (konsumpcja paliwa, ilość kilometrow do przejechania itd. itp.)
    - Komunikaty serwisowe (bardzo ważne, można szybciej wiedzieć o jakie blędy chodzi - póki co u nas jedynie świeci się marchewka)
    - poziom oleju (bardzo fajna funckja dostepna w jtd, najbardziej przydałaby się w TS'ach ale one niestety nie mają tego czujnika)

    Reszta opcji tak jak w infoceter (język, jasność itp.)

  3. #23
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    Skoro tak ,, głęboko,, ingerujesz w przeróbkę alfy to może warto zastanowić się / mi to cały czas chodzi po głowie / nad innym rozwiązaniem.Może centrum multimedialne z wyświetlaczem dotykowym bazujące na laptopiku gdzie masz o wieeeele więcej możliwości
    ..navi,mp3,wideo,kamera cofania,internet,obd2...czyli wszystkie wskazania auta po interfejsie,zabawa z wydawanymi komendami słownymi , bluetooth do tel.komórkowego , i wiele więcej.Już liczyłem kasę na te pierdołki..ekran dotykowy ok.500pln.,antena gps 50.
    interface 50,moduł bluetooth 40,zasilacz samochodowy do laptopa 60 itd.Wszystko to zamontowane na stałe w aucie wraz z kamerą cofania 100..podłączone do laptopa w odpowiedniej obudowie w bagażniku,którego możesz łatwo demontować i używać na co dzień.Polecam program CENTRAFUSE nawet mam na niego piękne skiny alfy.

  4. #24
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał enzo_pl Zobacz post
    Po podłączeniu powinny działać:

    - Data / Godzina
    - Temepratura zew.
    - Check (dzrzwi, bagażnik)
    - Trip Computer (konsumpcja paliwa, ilość kilometrow do przejechania itd. itp.)
    - Komunikaty serwisowe (bardzo ważne, można szybciej wiedzieć o jakie blędy chodzi - póki co u nas jedynie świeci się marchewka)
    - poziom oleju (bardzo fajna funckja dostepna w jtd, najbardziej przydałaby się w TS'ach ale one niestety nie mają tego czujnika)
    Enzo, szacun za chęci, ale mam pewne wątpliwości co do powodzenia Twojego projektu:
    - skąd weźmiesz sygnał poziomu oleju, skoro w misce sprzed FL nie ma nawet dla niego miejsca? Bedziesz wiercił miskę?
    - z tego co zrozumiałem z włoskiego manuala trip komp. będzie działał dopiero od 2001, czyli w CF3. Skład wiesz jak podłączyć to do CF2 i czy będzie to poprawnie funkcjonować?

  5. #25
    enzo_pl
    Gość

    Domyślnie

    Kali_33,

    Co do miski (nie sprawdzałem jeszcze, ale bardzo możliwe że takowej funkcji nie ma).

    Co do trip computer, to źle zrozumiałeś manuala. Od 2001 tak naprawdę miały być liftingi (luce rossa -oznacza czerowone podświetlenie po liftingu).
    Ja posiadam E10 pirwszej edycji tak jak każdy w alfie po lificie, dlatego potrzebuję moduł od E10 drugiej edycji. Kwestia wersji silnika CF2,CF3 nie ma tu znaczenia.

    Komputer zbiera te dane, to E10 Serii 2 - te dane potrafi łapać. Więc jak tak jak mówiłem wcześniej. Dane z E10 do nowego E10 a te do IC.

  6. #26
    enzo_pl
    Gość

    Domyślnie

    Ekran do IC mam już długo, ponieważ początkowo chciałem tam wrzucić rozebranego już Palmtopa - przyotowałem nawet świetny SKIN, tyle że nie znam się na programowaniu, żeby napisać jakiś interfejs. Co do łączenia sprawa jest prosta, dobierasz takiego palmptopa który ma BT, WIFI, GPS oraz USB-HOST, żeby podpiąć się kablem pod interfejs, a drugi USB wyciągnać na zew.

    Myślałem żeby antene od GPS przczepić pod lusterko wsteczne, mało przeróbek - no i cena bardzo niska. Tyle że ktoś musiałby napisać program pod windowsa ce.
    Ostatnio edytowane przez enzo_pl ; 11-03-2011 o 10:22

  7. #27
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał enzo_pl Zobacz post
    Kali_33,

    Co do miski (nie sprawdzałem jeszcze, ale bardzo możliwe że takowej funkcji nie ma).

    Co do trip computer, to źle zrozumiałeś manuala. Od 2001 tak naprawdę miały być liftingi (luce rossa -oznacza czerowone podświetlenie po liftingu).
    Ja posiadam E10 pirwszej edycji tak jak każdy w alfie po lificie, dlatego potrzebuję moduł od E10 drugiej edycji. Kwestia wersji silnika CF2,CF3 nie ma tu znaczenia.

    Komputer zbiera te dane, to E10 Serii 2 - te dane potrafi łapać. Więc jak tak jak mówiłem wcześniej. Dane z E10 do nowego E10 a te do IC.
    Jeśli dobrze zrozumiałem ten manual to dane do trip komputera są przetwarzane na podstawie sygnału z pływaka w zbiorniku, obrotów i prędkości... jakaż musi być precyzja wskazań tego komputera... nie sądziłem że włosi pójdą na aż taką prościznę.

  8. #28
    enzo_pl
    Gość

    Domyślnie

    Jesteś w błędzie:

    Rozumiem że doszedłeś do tego wniosku po pinach w tabeli ?

    Mogę się mylić ale według mnie:

    Pin od ilości paliwa, jest po to aby wskazać komunikat o rezerwie i o kilometrach do zrobienia.
    Pin od prędkości służył zarówno do tempomatu - jak i do ustawienia limitu prędkości (denerwujący brzęczyk)

    "Il collegamento all’Infocenter avviene collegando la linea seriale (CAN-BUS) tramite
    il pin 8 A del nuovo Tachimetro, che congiunge il PIN 4 del nostro Body Computer."

    Jak widzisz - dane pochodzą z CAN-BUS - i pinem 8A przechodzą jako TRIP.

    Co do oleju to czujnik ciśnienia oleju napewno występuje, co do ilości oleju - to czujnik jest chyba przy bagnecie - temat do obadania, w manualu jednak jest o ilości oleju, więc myślę że to jest wykonalne bez ingerencji.
    Ostatnio edytowane przez enzo_pl ; 11-03-2011 o 11:09

  9. #29
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał enzo_pl Zobacz post
    Jesteś w błędzie:

    Rozumiem że doszedłeś do tego wniosku po pinach w tabeli ?

    Mogę się mylić ale według mnie:

    Pin od ilości paliwa, jest po to aby wskazać komunikat o rezerwie i o kilometrach do zrobienia.
    Pin od prędkości służył zarówno do tempomatu - jak i do ustawienia limitu prędkości (denerwujący brzęczyk)

    "Il collegamento all’Infocenter avviene collegando la linea seriale (CAN-BUS) tramite
    il pin 8 A del nuovo Tachimetro, che congiunge il PIN 4 del nostro Body Computer."

    Jak widzisz - dane pochodzą z CAN-BUS - i pinem 8A przechodzą jako TRIP.

    Co do oleju to czujnik ciśnienia oleju napewno występuje, co do ilości oleju - to czujnik jest chyba przy bagnecie - temat do obadania, w manualu jednak jest o ilości oleju, więc myślę że to jest wykonalne bez ingerencji.
    po pierwsze, przed FL licznik nie ma połączenia z ECU.
    po drugie to zdanie znaczy tyle, że "połączenie do Infocenter wykonane jest przez połączenie szeregowe (CAN-BUS) z
    pin 8 tachometr, który łączy pin 4 naszego body komputera"
    przed FL nie było magistrali Can-bus, ale mogę się mylić, jedyna możliwość jej istnienia to pin wychodzący z licznika z sygnałem prędkości pochodzącym z centralki ABS - ale nikt tego nigdy nie potwierdził.
    Aha - tempomatem steruje ECU.

    Tak czy inaczej z niecierpliwością czekam na efekty prac, powodzenia!
    Ostatnio edytowane przez Kali_33 ; 11-03-2011 o 12:17

  10. #30
    karol216
    Gość

    Domyślnie

    enzo_pl
    Z tego co czytam. to teoretycznie nie ma problemu zamontowanie IC w wersji po fl? oprócz braku kabelków w nawiewie.

Podobne wątki

  1. Wyświetlacz środkowy komputera AR 156
    Utworzone przez pablito8212 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-04-2014, 22:28
  2. Nie działa wyświetlacz od komputera pokładowego.
    Utworzone przez grzesiek10 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-02-2013, 19:28
  3. Gasnący i zapalający się wyświetlacz komputera
    Utworzone przez limak2703 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-03-2012, 13:14
  4. Wyświetlacz komputera pokładowgo
    Utworzone przez sir t'Omen w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 12-03-2011, 12:36
  5. przycisk set komputera pokładowego + wyświetlacz
    Utworzone przez kubam w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-04-2010, 14:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory