Strona 33 z 144 PierwszyPierwszy ... 23242526272829303132333435363738394041424383133 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 321 do 330 z 1436

Temat: “Motor Control System Failure” - co z tym zrobić

  1. #321
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Albo kolego masz nieszczelność w dolocie powietrza - tu komputer nic ci nie wykryje, albo kłopoty ze zmienną geometrią turbiny sterowanie lub zapieczone kierownice
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #322
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar szykaz
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    KSU
    Auto
    159
    Postów
    292

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Albo kolego masz nieszczelność w dolocie powietrza - tu komputer nic ci nie wykryje, albo kłopoty ze zmienną geometrią turbiny sterowanie lub zapieczone kierownice
    No Maćku ani jedno ani drugie... u mnie problemem był padniety EGR (niestety jego czyszczenie nie pomogło). Wymieniłem na nowy i jest OK.
    Ostatnio edytowane przez szykaz ; 12-03-2011 o 22:04
    Jestem Szymon, mam 28 lat i jestem Alfaholikiem.

    Moje Belle:
    obecna - 159FL SW 1.9 JTDm 16v '09: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...wsza_159_.html
    była - 156FL SW 1.9 JTDm 16v '04: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...lbiciela_.html
    była - 156 Sedan 2.5 V6 24V '00: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._v6_busso.html
    była - 156FL Sedan 1.9 JTDm 16v '03: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...an_matiuk.html

  3. #323
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Mam dokladnie to samo kolego ,"czkawke " w okolicy 1800-2000 obr. do tego kopci mi na czarno lekko jak przycisne...Zamawiam nowy EGR bo czyszczenie juz nic nie daje...gdzie i za ile kupiles swoj nowy ?

  4. #324
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar szykaz
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    KSU
    Auto
    159
    Postów
    292

    Domyślnie

    Cytat Napisał peenbe Zobacz post
    Mam dokladnie to samo kolego ,"czkawke " w okolicy 1800-2000 obr. do tego kopci mi na czarno lekko jak przycisne...Zamawiam nowy EGR bo czyszczenie juz nic nie daje...gdzie i za ile kupiles swoj nowy ?
    a błąd także p1283? Ja za oryginalny EGR Pierburga dałem 620zł.
    Jestem Szymon, mam 28 lat i jestem Alfaholikiem.

    Moje Belle:
    obecna - 159FL SW 1.9 JTDm 16v '09: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...wsza_159_.html
    była - 156FL SW 1.9 JTDm 16v '04: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...lbiciela_.html
    była - 156 Sedan 2.5 V6 24V '00: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._v6_busso.html
    była - 156FL Sedan 1.9 JTDm 16v '03: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...an_matiuk.html

  5. #325
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    tak blad ten sam...mialem jeszcze blad P0404 jak zalozylem elektromagnez ktory kupilem od kolegi z forum bo myslalem ze moj jest padniety ,zalozylem swoj spowrotem i blad zniknal ,zostal ten P01238...twoja kopcila jak wdepnales mocno ?

  6. #326
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar szykaz
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    KSU
    Auto
    159
    Postów
    292

    Domyślnie

    Cytat Napisał peenbe Zobacz post
    tak blad ten sam...mialem jeszcze blad P0404 jak zalozylem elektromagnez ktory kupilem od kolegi z forum bo myslalem ze moj jest padniety ,zalozylem swoj spowrotem i blad zniknal ,zostal ten P01238...twoja kopcila jak wdepnales mocno ?
    Zdarzało jej się zakopcić ale raczej wtedy gdy już świeciła się kontrolka silnika. U mnie to w ogóle było ciężko zdiagnozować, bo chodziła normalnie, czasem miałe te sekundowe osłabnięcia. Ważne, że jest już po problemie. Dzisiaj jeszcze będę ją testował, zrobię jej nieco dłuższą trasę.
    Po wymianie elektromagnesu dalej masz problem? Osobiście poleciłbym Ci poszukać jakiegoś dobrego diagnostę, bo EGR to spory wydatek, ale często on tutaj jest winowajcą. Pozdrawiam.
    Jestem Szymon, mam 28 lat i jestem Alfaholikiem.

    Moje Belle:
    obecna - 159FL SW 1.9 JTDm 16v '09: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...wsza_159_.html
    była - 156FL SW 1.9 JTDm 16v '04: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...lbiciela_.html
    była - 156 Sedan 2.5 V6 24V '00: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._v6_busso.html
    była - 156FL Sedan 1.9 JTDm 16v '03: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...an_matiuk.html

  7. #327
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Po wymianie elektromagnesu zniknal blad P0404 ,zostal tylko P1238 ,przejedz sie i sproboj depnac do 180-190 5-6 bieg u mnie wtedy pojawia sie MCSF ,znika po przejechaniu kilkunastu kilometrow lub kilku odpaleniach auta...,na tamtym elektromagnesie blad P0404 i MCSF pojawial sie na wolnych obrotach ,po odpaleniu auta...teraz tylko w trasie przy predkosciach o ktorych pisalem...

  8. #328
    kriskrystian
    Gość

    Domyślnie

    witam , kolegów moja alfa to 156 1,9 jtd 16v 140 2003 i czasem też mi wyskakuje przeładowanie , overbost wymieniony , wężyki też i nie wiem czy nie trzeba wyczyścić zmiennej geometrii turbiny bo wszystko już było czyszczone chyba , że egr nie działa jak potrzeba ale jest częściowo zaślepiony , jeśli ktoś może rzucić okiem na dane z fiatecuscan to będę wdzięczny , na pewno coś do powiedzenia bedą mieli maciek i cinek i dzięki za odpowiedz
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2724.jpg
Wyświetleń:	322
Rozmiar:	130.9 KB
ID:	21950   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2726.jpg
Wyświetleń:	253
Rozmiar:	98.5 KB
ID:	21951  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez kriskrystian ; 14-03-2011 o 13:21

  9. #329
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Częściowe zaślepienie uszkodzonego EGRa pomaga jak kadzidło umarlakowi. Coś jest nie tak z EGRem no i z cisnieniem doładowania - czasami nie ma rady trzeba czyścić turbinę
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #330
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    AR
    Postów
    26

    Domyślnie

    Udało się!
    Zakupiłem alfę dwa miesiące temu i od początku miałem problem z zamulaniem "turbodziurą" błędu nie wywalał komp ale po szybkiej zmianie biegu i przy gazowaniu auto żyło swoim życiem. Analizując wątek od początku wyczyściłem egr, dolot, przepustnicę, zaślepiłem EGR. Poprawy nie było zauważalnej. W między czasie pojechałem do mechanika od diesli żeby sprawdził wężyki bo nie miałem dostępu do kanału. Mechanik powiedział że sprawdzał wężyki podciśnieniem i są ok powiedziałem mu żeby wymienił bo to niski koszt ale mechanik temat olał bo sprawne i jakoś mu uwierzyłem. Następnie mechanior rzekł że to przepływomierz - został wymieniony na nowy bosha niby lepiej ale nie do końca. No to dalej został wyczyszczony czujnik ciśnienia i wymieniłem overboost. Oczywiście to nic również nie dało. Na kompie dane dziwne nie do przeanalizowania. Czyli metodą eliminacji mechanik powiedział zapieczona geometria trzeba demontować turbinę. A że się z kasy wypłukałem to miałem zrobić przegląd turbo w następnym miesiącu. Dzisiaj coś mnie natchnęło i pojechałem kupić wężyki w sklepie celem wymiany że niby dobre ale im nie zaszkodzi bo wszystko co możliwe to wymienione i szkoda żeby wezyki stare zostały :-) Wchodzę do kanału odkręcam "ekologię" patrzę na wężyk od gruchy do rurki metalowej a tu zonk! Podskoczyłem aż głową wykorbiłem w wydech. Rurka pięknie przerwana przy króćcu metalowym. (Poniżej Foto) Podsumowując auto zbiera się jakby miało ze 50KM więcej ja mam spokój a do pseudochechanika jutro pojadę z wężykiem i powiem mu parę słów na ucho aż pójdzie mu po gaciach. Wyciągnijcie z mojej przygody jeden wniosek że nikt nie zadba o wasze lalunie jak wy sami.


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	rurka.jpg
Wyświetleń:	1090
Rozmiar:	215.6 KB
ID:	22862

Podobne wątki

  1. Motor Control System Failure w 2.0 JTS
    Utworzone przez podo w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 29-11-2017, 18:30
  2. Motor control system failure
    Utworzone przez DawidSu w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 04-12-2015, 11:34
  3. Motor Control System Failure - co oznacza? co z tym zrobić?
    Utworzone przez Szczepan w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 10-01-2012, 23:18
  4. Motor Control System Failure
    Utworzone przez korzen w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-01-2011, 23:27
  5. motor control system failure
    Utworzone przez chinczykmg w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-04-2010, 10:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory