Albo kolego masz nieszczelność w dolocie powietrza - tu komputer nic ci nie wykryje, albo kłopoty ze zmienną geometrią turbiny sterowanie lub zapieczone kierownice
Albo kolego masz nieszczelność w dolocie powietrza - tu komputer nic ci nie wykryje, albo kłopoty ze zmienną geometrią turbiny sterowanie lub zapieczone kierownice
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Ostatnio edytowane przez szykaz ; 12-03-2011 o 22:04
Jestem Szymon, mam 28 lat i jestem Alfaholikiem.
Moje Belle:
obecna - 159FL SW 1.9 JTDm 16v '09: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...wsza_159_.html
była - 156FL SW 1.9 JTDm 16v '04: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...lbiciela_.html
była - 156 Sedan 2.5 V6 24V '00: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._v6_busso.html
była - 156FL Sedan 1.9 JTDm 16v '03: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...an_matiuk.html
Mam dokladnie to samo kolego ,"czkawke " w okolicy 1800-2000 obr. do tego kopci mi na czarno lekko jak przycisne...Zamawiam nowy EGR bo czyszczenie juz nic nie daje...gdzie i za ile kupiles swoj nowy ?
Jestem Szymon, mam 28 lat i jestem Alfaholikiem.
Moje Belle:
obecna - 159FL SW 1.9 JTDm 16v '09: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...wsza_159_.html
była - 156FL SW 1.9 JTDm 16v '04: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...lbiciela_.html
była - 156 Sedan 2.5 V6 24V '00: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._v6_busso.html
była - 156FL Sedan 1.9 JTDm 16v '03: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...an_matiuk.html
tak blad ten sam...mialem jeszcze blad P0404 jak zalozylem elektromagnez ktory kupilem od kolegi z forum bo myslalem ze moj jest padniety ,zalozylem swoj spowrotem i blad zniknal ,zostal ten P01238...twoja kopcila jak wdepnales mocno ?
Zdarzało jej się zakopcić ale raczej wtedy gdy już świeciła się kontrolka silnika. U mnie to w ogóle było ciężko zdiagnozować, bo chodziła normalnie, czasem miałe te sekundowe osłabnięcia. Ważne, że jest już po problemie. Dzisiaj jeszcze będę ją testował, zrobię jej nieco dłuższą trasę.
Po wymianie elektromagnesu dalej masz problem? Osobiście poleciłbym Ci poszukać jakiegoś dobrego diagnostę, bo EGR to spory wydatek, ale często on tutaj jest winowajcą. Pozdrawiam.
Jestem Szymon, mam 28 lat i jestem Alfaholikiem.
Moje Belle:
obecna - 159FL SW 1.9 JTDm 16v '09: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...wsza_159_.html
była - 156FL SW 1.9 JTDm 16v '04: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...lbiciela_.html
była - 156 Sedan 2.5 V6 24V '00: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._v6_busso.html
była - 156FL Sedan 1.9 JTDm 16v '03: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...an_matiuk.html
Po wymianie elektromagnesu zniknal blad P0404 ,zostal tylko P1238 ,przejedz sie i sproboj depnac do 180-190 5-6 bieg u mnie wtedy pojawia sie MCSF ,znika po przejechaniu kilkunastu kilometrow lub kilku odpaleniach auta...,na tamtym elektromagnesie blad P0404 i MCSF pojawial sie na wolnych obrotach ,po odpaleniu auta...teraz tylko w trasie przy predkosciach o ktorych pisalem...
witam , kolegów moja alfa to 156 1,9 jtd 16v 140 2003 i czasem też mi wyskakuje przeładowanie , overbost wymieniony , wężyki też i nie wiem czy nie trzeba wyczyścić zmiennej geometrii turbiny bo wszystko już było czyszczone chyba , że egr nie działa jak potrzeba ale jest częściowo zaślepiony , jeśli ktoś może rzucić okiem na dane z fiatecuscan to będę wdzięczny , na pewno coś do powiedzenia bedą mieli maciek i cinek i dzięki za odpowiedz
Ostatnio edytowane przez kriskrystian ; 14-03-2011 o 13:21
Częściowe zaślepienie uszkodzonego EGRa pomaga jak kadzidło umarlakowi. Coś jest nie tak z EGRem no i z cisnieniem doładowania - czasami nie ma rady trzeba czyścić turbinę
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Udało się!
Zakupiłem alfę dwa miesiące temu i od początku miałem problem z zamulaniem "turbodziurą" błędu nie wywalał komp ale po szybkiej zmianie biegu i przy gazowaniu auto żyło swoim życiem. Analizując wątek od początku wyczyściłem egr, dolot, przepustnicę, zaślepiłem EGR. Poprawy nie było zauważalnej. W między czasie pojechałem do mechanika od diesli żeby sprawdził wężyki bo nie miałem dostępu do kanału. Mechanik powiedział że sprawdzał wężyki podciśnieniem i są ok powiedziałem mu żeby wymienił bo to niski koszt ale mechanik temat olał bo sprawne i jakoś mu uwierzyłem. Następnie mechanior rzekł że to przepływomierz - został wymieniony na nowy bosha niby lepiej ale nie do końca. No to dalej został wyczyszczony czujnik ciśnienia i wymieniłem overboost. Oczywiście to nic również nie dało. Na kompie dane dziwne nie do przeanalizowania. Czyli metodą eliminacji mechanik powiedział zapieczona geometria trzeba demontować turbinę. A że się z kasy wypłukałem to miałem zrobić przegląd turbo w następnym miesiącu. Dzisiaj coś mnie natchnęło i pojechałem kupić wężyki w sklepie celem wymiany że niby dobre ale im nie zaszkodzi bo wszystko co możliwe to wymienione i szkoda żeby wezyki stare zostały :-) Wchodzę do kanału odkręcam "ekologię" patrzę na wężyk od gruchy do rurki metalowej a tu zonk! Podskoczyłem aż głową wykorbiłem w wydech. Rurka pięknie przerwana przy króćcu metalowym. (Poniżej Foto) Podsumowując auto zbiera się jakby miało ze 50KM więcej ja mam spokój a do pseudochechanika jutro pojadę z wężykiem i powiem mu parę słów na ucho aż pójdzie mu po gaciach. Wyciągnijcie z mojej przygody jeden wniosek że nikt nie zadba o wasze lalunie jak wy sami.
![]()