Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Temat: Problem z pedałem sprzęgła...

  1. #11
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar nowak
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    DLB
    Auto
    147 1.6TS 120hp 2002
    Postów
    203

    Domyślnie

    Wymieniłem w układzie hamulcowym, ale to nie jest tak, że jak się spuszcza płyn całkowicie to schodzi z obydwu obwodów?

    Zastanawiam się czy wymiana całego sprzęgła jest konieczna, bo może wystarczy wymienić sam wysprzęglik ew. pompe sprzęgła..

  2. #12
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar bartstep
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Jelenia Gora
    Auto
    AR 147 1,9 JTD 116KM
    Postów
    248

    Domyślnie

    No niestety nie jest tak...
    Plyn hamulcowy wymieniasz poprzez spuszczenie go przes zaciski (metoda klasyczn przez pompowanie lub warsztatowa za pomoca urzadzenia podcisnieniowego).
    To, ze wymieniles plyn w hamulcach wogole nie mialo wplywu na plyn w sprzegle.
    Tam jest kolejny przewod (slepy), ktory od pompy sprzegla transoprtuje cisnienie do wysprzeglika. I wlasnie w tym przewodzie (oraz w pompie i wysprzegliku) trzeba wymienic plyn.
    Wiec do dziela
    alfa-klub.prv.pl * Podpiecie do komputera, diagnostyka, kasowanie bledow. Kontakt GG 3127266 * alfa-klub.prv.pl

  3. #13
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar nowak
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    DLB
    Auto
    147 1.6TS 120hp 2002
    Postów
    203

    Domyślnie

    Podziękował bartstep Opisze jak będą jakieś efekty.

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar Gopcio
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 JTD 115KM 2002r
    Postów
    841

    Domyślnie

    co do tego twardego sprzęgła wczoraj wymieniałem świece w Alfie, i żeby sobie to ułatwić chciałem poluzować przewód paliwa, ale jakoś nie dało sie go odkręcić więc dokręciłem go, wyjechałem na A4 i wywaliło mi kontrolkę czerwoną silnika, jak sie okazało to za słabo był dokręcony przewód i tracił ciśnienie zalało mi pół silnika, i co dziwne po dokręceniu i dalszej podróży SPRZĘGŁO zrobiło sie miękkie i jest tak do tej pory coś sie nasmarowało ???
    Było AR 145 Boxer 1,6 ---> Blu Inca AR 147 JTD 1,9 115KM +

  5. #15
    ol3j
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartstep Zobacz post
    lub warsztatowa za pomoca urzadzenia podcisnieniowego
    jak już to nadciśnieniowego ;-) ale reszta się zgadza...

  6. #16
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar szakal0606
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Zamość/ Zwevezele- Belgia
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD Distinctive- była/ 159 1,9 JTDm była/ 159 2,4 JTDm jest
    Postów
    146

    Domyślnie

    Ja mam taki problem że sprzęgło u mnie bierze przy samej podłodze czy to zimny i rozgrzany silnik czy jade 20 czy 120 cały czas tak samo, co to może być ? Czy ewentualna wymiana tarczy sprzęgłowej bez wymiany dwumasy wystarczyła by, czy może to wina wysprzęglika i płynu?

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    562

    Domyślnie

    Z racji tego ze wymiana sprzegla to ostatecznosc to radze
    - ile jezdziles na tym sprzegle? Srednia zywotnosc sprzegla - 150-170 tys km
    - odpowietrz uklad - jedyna sruba do odpowietrzania wysprzeglika jest pod akumulatorem - jezeli dalej to nie dziala - to bierzemy sie za pompke sprzegla lub wysprzeglik
    - pompka sprzegla - moze byc regenerowana - wymiana gumek w srodku ktore uszczelniaja tłok - pod cisnieniem moga kiedys puszczac
    - wysprzeglik - to samo - 2 gumki do wymiany
    - koszty gumej to 20-30 zl za zestaw dla wysprzeglika i tyle samo dla pompki
    - jezeli rozebrales pompke - i sprzezynka w srodku pekla - kup nowa pompke - 170 zl
    - zregenerowales wszystko, i odpowietrzyles to sprawdz jak mocno rusza sie łapa sprzegla - prawidlowo cos 2-3 cm
    - jezeli dalej nie dziala prawidlowo to mozna sie brac za sprzeglo - zazwyczaj pada docisk - oczywiscie wymieniamy - docisk, lozysko i tarcze - renomowani producenci

  8. #18
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar szakal0606
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Zamość/ Zwevezele- Belgia
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD Distinctive- była/ 159 1,9 JTDm była/ 159 2,4 JTDm jest
    Postów
    146

    Domyślnie

    nie wiem ile jest przejechane na nim kupiłem go w październiku i już tak było w sumie od początku

  9. #19
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Oryginalna pompę sprzęgła do jtd można wyrwać za mniej niż 100zł. Mowa o tej z okrągłym łebkiem.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    http://www.forum.alfaholicy.org/czes...alfowskie.html

  10. #20
    romeo147
    Gość

    Domyślnie

    Gdzie dokładnie jest tak śrubka od odpowietrzania, bo patrzyłem pod aku ale jakoś nie widziałem, wystarczy ją odkręcić tylko? i powciskać sprzęgło? czy jak?

    Dzięki

Podobne wątki

  1. [159] Problem z pedałem sprzęgła
    Utworzone przez Mac1ek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 04-11-2023, 22:42
  2. Problem z pedałem sprzęgła
    Utworzone przez Paulos76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 26-07-2015, 15:13
  3. GT problem z pedałem sprzęgła
    Utworzone przez Grzesiek w dziale GT
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-06-2015, 20:30
  4. Problem z pedałem sprzęgła
    Utworzone przez kuris w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 22:41
  5. Problem z pedałem sprzęgła
    Utworzone przez maniek7712 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 25-03-2011, 17:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory