Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: ABS nadgorliwy

  1. #1
    iwanicki07
    Gość

    Domyślnie ABS nadgorliwy

    Witam wszystkich i proszę o pomoc szukałem na forum ale tematu z ABSem nie znalazłem dlatego zakładam ten temat
    W ALFIE 147 1,9jtd mam taki dziwny objaw a mianowicie ABS jest przewrażliwiony i działa nadgorliwie czy to sucho czy mokro czy to 60km/h czy raptem 20 jak nacisnę hamulec nawet lekko to zaczyna działać ABS (wcześniej to było sporadycznie a teraz już coraz częściej-w zasadzie cały czas)
    Byłem u kol. ZIELA podłączył mi maszynę do kompa i tam wszystko O.K. Wszystkie czujniki jak i sam ABS jest sprawny (podczas jazdy podobnie wszystkie czujniki pokazywały taką samą prędkość) Kol. GrzesiekV6 podpowiedział mi abym sprawdził amortyzatory i siłę hamowania więdz dziś byłem na ścieżce zdrowia -sprawdziłem amortyzatory i siłę hamowania i tu znowu wszystko O.K. Diagnosta na stacji podpowiedział mi że to może serwo -no ale tylko może Wolę być pewny nim zacznę wydawać pieniądze
    Może ktoś z was już przerabiał podobny problem lub wie ewentualnie gdzie podjechać aby to zdiagnozować na 100%
    Temat ten założyłem na Lubelskim forum Lkar http://www.lkar.pl/forum/viewthread.php?thread_id=1674
    Ale tam nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi Może ktoś z was miał podobny problem i potrafi mi pomóc
    Pozdrawiam iwanickio7

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Jak dla mnie jeśli wszystko inne masz sprawdzone a nadal złe działa układ hamulcowy to masz zły balans hamulców przód/tył wtedy właśnie ABS robi coś takiego jak opisujesz bo na pompie ABS realizowany jest aktywnie rozdział siły hamowania. Problem powodować może nie równy jakościowo zestaw tarcza + klocek na przodzie względem tyłu auta. Sprawdzić to można na mokrej nawierzchni, zapiąć się do ABS wrzucić sobie na podgląd czujniki 4 kół i przy mocnym klepnięciu w hamulec obserwować działanie czujników przód/tył i wyłapiecie która oś ma tendencję do wcześniejszego łapania, przeważnie to co opisałeś dzieje się jak na tyle mamy lepszy jakościowo zestaw tarcza+klocek niż na przodzie.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    iwanicki07 znajomy miał tak w pasku wymiana pompy wraz ze sterownikiem pomogła a też jeździł do różnych fachowców i nikt nie mógł nic zaradzić.

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    iwanicki07 znajomy miał tak w pasku wymiana pompy wraz ze sterownikiem pomogła a też jeździł do różnych fachowców i nikt nie mógł nic zaradzić.
    Od pompy bym nie zaczynał, miałem kiedyś przypadek auta z tyłu tarcze jeszcze oryginał + klocki TRW, z przodu tarcze nie wiem co to było ale zamiennik dość tani do tego klocki BRECK ciut przypalone, efekt jak opisałem, wystarczyło klocki przednie zmienić i po sprawie. Jednak w tamtym aucie na mocnym hamowaniu wyraźnie czułem że ono tańczy ciut tyłem i za mało przysiada przodem jak się hamuje, po prostu tył przejmował hamowanie bo przód miał mizerną wydajność.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar slider2002
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 110KM
    Postów
    591

    Domyślnie

    moj abs byl nadgorliwy jak mialem wahacze na przodzie wytrzaskane. po wymianie mu przeszlo.

  6. #6
    iwanicki07
    Gość

    Domyślnie

    W takim razie czekam na deszcz i wtedy sprawdzę balans hamulców tak jak podpowiada kolega GrzesiekK

Podobne wątki

  1. Abs nadgorliwy ...
    Utworzone przez kamien007 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-01-2012, 10:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory