Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Problem z chłodzeniem, nawiewem

  1. #1
    nenetom
    Gość

    Domyślnie Problem z chłodzeniem, nawiewem

    Mam alfę 145 1,6 boxer. przejechane 135tys km. Poradźcie mi proszę co może być przyczyną.
    Mam problem z skaczącą temperaturą. Jak zacznie się zbliżać do przed ostatniej kreski to jest chyba 100st to przestaje lecieć ciepłe powietrze z dmuchawy. I potem nagle szybciutko schodzi w dół do 80 st i tak w kółko. A i dodam jeszcze, że przy odpaleniu samochodu czasem jak wcisnę pedał gazu to słychać przelewającą się wodę. I tez jak temperatura schodzi w dół to słychać bulgotanie. Czasami jest tak, że wentylator włącza się normalnie czasem właśnie temperatura w górę po czym szybko na dół. A dziś to już nawet temperatura wyskoczyła dosyć wysoko bo aż zaświeciła się czerwona lampka od temperatury wody. I jak sprawdziłem pod maską to oba węże były dość twarde. Kiedy zacząłem poluzowywać korek od zbiorniczka to zaczął się napełniać płynem po czym pobulgotało i na zakręconym korku poziom płynu się wyrównał.
    Poradźcie gdzie szukać przyczyny.
    Dziekii

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wodzisław Śląski i okolice
    Auto
    159 1.9 JTD 2008
    Postów
    99

    Domyślnie

    wygląda to na uszczelkę pod głowicą, nie zauważyłeś może że rano jak jest zimniej auto bardziej kopci na biało

  3. #3
    nenetom
    Gość

    Domyślnie

    Nie zauważyłem zawsze tak samo kopci. Uszczelka to dość kosztowna sprawa. A i mam też z tego tytułu problemu z gazem przełącza mi się na benzynę, czasami jakby brakowało tez gazu i szarpie. Wszystko to pojawiło się na raz.
    Jest jakaś metoda na sprawdzenie czy to uszczelka?

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wodzisław Śląski i okolice
    Auto
    159 1.9 JTD 2008
    Postów
    99

    Domyślnie

    Tymi oznakami są właśnie przegrzewanie się, ten płyn wracający do zbiornika (miałem tak samo), twarde węże, to chyba jednoznaczne, jak dłużej pojeździsz to powinieneś zauważyć ubytki płynu chłodniczego, jeszcze sprawdź czy masz biały nalot na korku od oleju, poza tym to nie wiem jak inaczej sprawdzić żeby mieć 100%pewności.

  5. #5
    RAFALPD7
    Gość

    Domyślnie

    poza tym to nie wiem jak inaczej sprawdzić żeby mieć 100%pewności.
    Ściągnąć głowice

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wodzisław Śląski i okolice
    Auto
    159 1.9 JTD 2008
    Postów
    99

    Domyślnie

    Cytat Napisał RAFALPD7 Zobacz post
    Ściągnąć głowice
    a nawet obie

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Kompresję zmierzyć...
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  8. #8
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Stolica(nie mylić z wsią Warszawa)
    Auto
    146 1996r 1,4 BOXER + LPG
    Postów
    161

    Domyślnie

    Po nocnym postoju wykręć świece z cylindrów.Przez otwór po świecy spenetruj wnętrze cylindrów pęczkiem nici na drucie.Jak wyjmiesz z któregoś cylindra mokry od płynu chłodniczego knot to będziesz wiedział że do niego jest przeciek i tę stronę trzeba robić.

  9. #9
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Najpewniejsza metoda to sprawdzenie szczelności komory spalania, wychodzą wszystkie kwiatki i niedoskonałosci silnika

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  10. #10
    los3r
    Gość

    Domyślnie

    Miałem podobne objawy, szczególnie z tym napełnianiem zbiorniczka po odkręceniu korka. Okazało się, że termostat był zacięty w pozycji lekko otwartej i w płynie chłodniczym miałem pełno ziarnistego syfu. Wymieniłem termostat, wypłukałem układ, śmiga jak ta lala

Podobne wątki

  1. [159] Problem z chłodzeniem silnika
    Utworzone przez Mariusz321 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-11-2015, 14:31
  2. Problem z chłodzeniem silnika AR 166 2,5
    Utworzone przez R3venger w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-07-2011, 22:00
  3. [155] Problem z chłodzeniem
    Utworzone przez bodziok26 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 07-05-2011, 06:44
  4. problem z ogrzewaniem/ chłodzeniem
    Utworzone przez ufty w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 15-07-2010, 17:31
  5. [155] problem z chłodzeniem
    Utworzone przez maxw-ch w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-04-2008, 15:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory