Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Gtv 3.0 i ilość obrotów silnika na "luzie"

  1. #1
    dasintra
    Gość

    Domyślnie Gtv 3.0 i ilość obrotów silnika na "luzie"

    Dla większości (a może nawet wszystkich) moje pytanie będzie idiotyczne, ale muszę je postawić bo ta sprawa nie daje mi spokoju. Ale od początku. Jak może wiecie, przez dłuższy czas jeździłem wyłacznie dwoma Alfami: 156 1.6L i 166 2.0TB. Obie na postoju, bez dotykania gazu trzymały około 1000obrotów na minutę, lub 1500 tuż po uruchomieniu. Teraz natomiast w rodzinie pojawiła się trzecia piękność, wspomniana 3,0 litrowa Gtv. I tutaj pojawia się problem - na światłach obserwuje obrotomierz i co? mniej niż 500obrotów! Czy to normalne?
    Odrazu uprzedam pytania: silnik pracuje idealnie, na wysokie obroty wchodzi gładko, nie gąsnie, słowem działa jak powinno.

  2. #2
    Fred
    Gość

    Domyślnie

    Włącz w tym samym momencie klime, swiatla i ogrzewanie szyby.
    Jak nie zatelepie silnikiem... to olej to i nie szukaj dziury w całym Gtv :mrgreen:

    FRED

  3. #3
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,518

    Domyślnie

    wolne obroty w v 730 plus minus 50

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbas
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Mrągowo / Warszawa
    Postów
    111

    Domyślnie

    u mnie jest podobnie, z silnikiem także wszystko ok
    QbaS
    75 3.0 V6 Corsa, Giulia '68

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar AlfaFAN
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Pińczów
    Auto
    Fiat Tempra 1.6&2.0... mam nadzieję, że wkrótce Alfa Romeo...
    Postów
    295

    Domyślnie

    Cytat Napisał dasintra
    na światłach obserwuje obrotomierz i co? mniej niż 500obrotów! Czy to normalne?
    jest to raczej nienormalne moim zdaniem.Silnik na niskich obrotach dostaje po "dupie" duzo mocniej.W normalnym dzialajacym silniku powinno to byc cos kolo 700obrotow i tak jest w autach ktorymi jezdzilem.
    Wiadomo, ze jesli wlaczysz klime,swiatla,ogrzewanie czego sie da i inne pierdoly to wtedy obroty maleja ale na samych swiatlach nie powinny byc tak niskie.

    Byc moze glupoty gadam-niemam alfy ale w innych autach tak jest :wink:
    "Nie boje się kogoś kto trenował 10000 kopnięć, boje się tego kto 10000 razy trenował jedno kopnięcie..." - Bruce Lee

  6. #6
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,518

    Domyślnie

    ciekawe czy zegar ci pokazuje prawde

  7. #7
    dasintra
    Gość

    Domyślnie

    trochę mnie pocieszyliście.
    Faktem jest, że przy obecnej temperaturze po starcie silnik wkręca się na około 1500 obrotów, zatem tak jak być powinno. Gdy się rozkręci trzyma około 1000, a podane przeze mnie 500-600 obrotów występuje przy właczonych światłach i klimie, no i naturalnie radiu. Zatem moje wątpliwości były nieuzasadnione.

    Tymczasem dzisiaj pojawił się kolejny problem....

    Przekręcam kluczyk i co? Brak prądu (no, przynajmniej silnik nie wystartował). Zaglądam w miejsce gdzie mieszka akumulator i mój wyraz twarzy musiałbyć przynajmniej dziwaczny. Otóż sprzedawca postanowił zatrzymać dla siebie oryginalną baterię, a na jej miejsce wstawił "coś" o parametrach 44Ah 360A jakiejśc dziwnej firmy 4max (czy coś w tym stylu). Szkoda, że nie zauważyłem tego przy zakupie, ale akumulator jak wiadomo schowany jest dość dobrze i nic nie prowokowało mnie by na niego spojrzeć i zapytać chociażby dlaczego są na nim napisy w języku polskim? Tzn naklejki są, bo instrukcja naszego języka nie uwzględnia.
    Pozostaje zatem pytanie jaką baterię powinienem zakupić, uwzględniając dość skromy stan portfela. Najbardziej pasuje mi BOSCH S4 60Ah 540A. Czy jednak nie okaże się, że niebawem sprawi mi on podobne niespodzianki?

  8. #8
    Fred
    Gość

    Domyślnie

    Hehe... mialem ten sam problem :mrgreen:
    Sprzedawcy chyba lubią wloskie dobre akumulatory bo ja w swojej Gtv dostalem NONAME 36 Ah 280A . A najdziwniejsze jest to ze gabarytowo przypominał przynajmniej 55 Ah wiec go nie wyjmowalem przez cale lato. Dopiero jak Gtv "szła" na zime do garażu a ja wyjąlem aku zobaczylem ze parametry ma "maluchowskie" .
    Zalozylem go teraz do 146 i co drugi dzien musze go ładowac bo nie daje rady.

    Z tego co wiem to do Gtv 2.0 TS wymagany jest przynajmniej 55 Ah ale do Vki kupiłbym wiekszy.
    Ja wstawilem aktualnie Centre 72 Ah 680A i mysle ze to parametry idealne bo teraz kręci jak wsciekła :mrgreen: ( a miejsca tyle ze i pewnie 80 Ah sie zmiesci )

    FRED

  9. #9
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,518

    Domyślnie

    60 ah taki jest wymagany

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbas
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Mrągowo / Warszawa
    Postów
    111

    Domyślnie

    do TSa minimum to 56 Ah / 480 A a do Vki 60 Ah / 540 A (dane wg Varty)

    ja tak samo dostałem jakieś badziewie przed zakupem ale tego nawet nie sprawdzałem... emocje ?
    QbaS
    75 3.0 V6 Corsa, Giulia '68

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-03-2015, 20:50
  2. "coś" rzęzi, dzwoni przy schodzeniu z obrotów
    Utworzone przez kobielczak w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-09-2014, 22:38
  3. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-06-2013, 20:06
  4. JTD 20V "przytyka" się przy 2000 obrotów
    Utworzone przez kamko25 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-09-2011, 21:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory