Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: AR 156 Odkręcanie się śrub mocujących koła (przód)

  1. #1
    Kacper156
    Gość

    Domyślnie AR 156 Odkręcanie się śrub mocujących koła (przód)

    Witam!
    Po przejechaniu pierwszych moich 2000km po zakupie pojawił się problem.
    Zakupiłem sobie opony w serwisie (wymiana w cenie opon).
    Niestety po przejechaniu jakichś 100 km zaczęło mi trząść kierownicą na boki. Okazało się że śruby były nie dokręcone! Jest to dziwne ponieważ na własne oczy widziałem jak mechanik dokręcał te śruby z całej siły. Niestety dzisiaj po przejechaniu 30km znów pojawił się ten sam problem?!
    Przeszukałem forum jednak nie znalazłem takiego problemu.
    Proszę o jakieś rady, wskazówki bo sam nie wiem co na to poradzić.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    To masz podobny problem jak w policyjnych Alfach 159
    Czy felgi masz oryginalne - przeznaczone do tego modelu, czy może jakieś inne?
    Czy to alu, czy stalowe? (Dla alu są inne śruby, a dla stalowych inne - może masz źle dobrane).
    Czy problem występuje na wszystkich 4 kołach, czy może tylko na jednym?
    Podjedź do wulkanizatora, który dokręci koła kluczem dynamometrycznym - przynajmniej będziesz wiedział, że moment jest właściwy, a jak to nie pomoże, to w pierwszej kolejności wymień śruby.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar liked
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    AR BRERA 2006 2,4 jtdm
    Postów
    320

    Domyślnie

    tylko że w policyjnych alfach, policja chciała zaoszczędzić i zażyczyła sobie stalówek, które w 159 nie występują:p może być że śruby nie są do kół które masz...

  4. #4
    Kacper156
    Gość

    Domyślnie

    Alufelgi mam jak najbardziej oryginalne. Wszystko śmigało dopóki nie zmieniłem opon (205/55/R16 W91). Trochę jest to dziwne bo przez ponad 1500km nic się nie działo a tu po wymianie takie dziwota.
    Jutro mam zamiar pojechać do tego gościa co zmieniał mi opony (może on coś poradzi).

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Dobrze Ci felga siadła na piaście?
    Może dobrze nie dolega, koło dostaje bicia i śruby się wykręcają.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Sprawdź czy masz pierścienie centrujące w felgach. Może się gdzieś zapodziały podczas wymiany opon...
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar liked
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    AR BRERA 2006 2,4 jtdm
    Postów
    320

    Domyślnie

    mogły tez być jakieś pierścienie centrujące które spadły przy ściąganiu koła czy też były ściągnięte do ich wyważania coś musi bić żeby się śruby luzowały

  8. #8
    Kacper156
    Gość

    Domyślnie

    Dziękuję za wskazówki. Jak znajdę przyczynę dam znać.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    sprawdź czy masz śrubę mocującą tarczę do piasty (mi któryś z mechaników urwał, pod tarczę wszedł brud i biła) i dokręć porządnie koło na podniesionym aucie żeby felga się właściwie osadziła.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar Dugit
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    159 SW 2.0JTDm i 156 SW 1.9JTD
    Postów
    209

    Domyślnie

    Ściągnij felgę wyczyść piastę. Sprawdź czy nie ma ubytku w otworze felgi. Jeśli masz oryginały to pierścienie nie potrzebne. Po zimie mogło się syfu na piaście nazbierać i felga nie przylega jak należy do piasty. Sprawdź gwinty na szpilkach może pozrywane.

    Pozdro
    Dugi

Podobne wątki

  1. zawieszenie przód tłuczenie koła
    Utworzone przez arek1508 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 18-04-2015, 12:32
  2. Nie mogę wydostać śrub mocujących wahacze poprzeczne...
    Utworzone przez mikolajpn w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 12-09-2013, 20:02
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-10-2011, 18:30
  4. [146] Piasta koła przód? luz
    Utworzone przez coachu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-04-2009, 14:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory