Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 43

Temat: Remont , wyciągnięcie silnika.

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Sam wyjmowałem dołem.Podnośnik a nawet kanał nie jest do niczego potrzebny.
    oooo kolega tu fajnie gada Jak??? Dołem bez podnośnika i bez kanału??Proszę o jakiś szybkie info

    ps.będzie relacja foto z całej operacji.
    Ale nie powiem ze boje się tego wszystkiego.Zawsze to potrafiłem wymienić swiece,termostat i inne duperele ale takiej operacji jeszcze nie przeprowadzałem (bo nigdy nie miałem Alfy )he.
    Więc jak komuś przypomną sie jakiś cenne uwagi bo bede bradzo wdzieczny i stawiam duze piwko
    Ostatnio edytowane przez kabanow ; 06-04-2011 o 18:01

  2. #12
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał kabanow Zobacz post
    oooo kolega tu fajnie gada Jak??? Dołem bez podnośnika i bez kanału??Proszę o jakiś szybkie info
    Jeśli potrzebujesz opisu podam.Kanału jak pisałem nie potrzeba jak i podnośnika.Wystarczy wielokrążek oraz miejsce by go zaczepić.Do tego dwa koziołki czyli podstawki.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Podziekował koledze, ale niestety nie mam garażu a w konsekwencji nie podwiesze wielokrążka.
    W moim przypadku to chyba tylko demontaż zderzaka, lamp, chłodnic, wzmocnienia i od przodu

    Panowie jeszcze jedna bardzo ważna rzecz która nie pozwala mi spać po nocach bo nie jestem kompetentny w tych sprawach.
    Poczytałem temat na czasie "czy to panewki" u mnie takiego objawu nie ma, z tym ze pije 1L oleju na 100km.Pomyslałem sobie ze przy takim remoncie wymienie pierścienie i panewki.
    Ale jak to jest......kiedy nominalne, kiedy szlif,podobno to nie bedzie to samo co fabryka???ze jak jest niby dobre to lepiej nie ruszać???co z żywotnością silnika po takim zabiegu???Bo chciałem mieć juz spokój na lata.......
    Ostatnio edytowane przez kabanow ; 06-04-2011 o 18:22

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar liked
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    AR BRERA 2006 2,4 jtdm
    Postów
    320

    Domyślnie

    dlatego właśnie doradziłem najpierw sprawdzić uszczelniacze na trzonkach zaworowych. wkłada się nominalne pierścienie i panewki do używanego silnika, ale jakoś brak mi przekonania. Pracujący tłok w cylindrze, wyrabia cylinder na owal, więc zanim nowe pierścienie się ułożą i będą dobrze spełniać swoje zadanie, mogą minąć wieki a i tak może być gorzej. dlatego robi się właśnie pierwszy szlif i kupuje nad wymiar. jeśli nie masz problemu z dołem silnika, nie ruszaj go

  5. #15
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał liked Zobacz post
    dlatego właśnie doradziłem najpierw sprawdzić uszczelniacze na trzonkach zaworowych. wkłada się nominalne pierścienie i panewki do używanego silnika, ale jakoś brak mi przekonania. Pracujący tłok w cylindrze, wyrabia cylinder na owal, więc zanim nowe pierścienie się ułożą i będą dobrze spełniać swoje zadanie, mogą minąć wieki a i tak może być gorzej. dlatego robi się właśnie pierwszy szlif i kupuje nad wymiar. jeśli nie masz problemu z dołem silnika, nie ruszaj go
    Mylisz się.Pierścieniom wystarczy paręset km,nie całe wieki.Ale ich wymiana ma sens wtedy gdy cylindry są niezbyt zjechane.Wymiana panewek też może tylko pomóc nie zaszkodzić.Oczywiście także po pomierzeniu zużycia jest sens wymieniać.Przez uszczelniacze zaworów na pewno silnik nie spali litra oleju na 100 km.To raczej zjechane lub przegrzane pierścienie.Kolego kabanow przyjrzyj się wałkom rozrządu,wydechowemu szczególnie.Jeśli są podjechane to na 99% reszta wygląda równie nie ciekawie.
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 06-04-2011 o 19:07
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  6. #16
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    AR 156 2.0 155kM 1998r.
    Postów
    253

    Domyślnie

    Chłodnice nie przeszkadzają... możesz zdjąć wentylator... i klimy też nie rozszczelniaj... pompę wykręć z uchwytu i na ziemie.

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Kolego kabanow przyjrzyj się wałkom rozrządu,wydechowemu szczególnie.Jeśli są podjechane to na 99% reszta wygląda równie nie ciekawie.
    Waśnie z tym silnikiem mam numer....mysle ze bez porządnego rozbebeszenia sie nie obejdzie....

    -Kompresja- po 14,5 bar na każdy cylinder, równa!!!!!!!!!!!!!!!!
    -Z wydechu nie kopci na niebiesko/czarno
    -moc/dynamika zyleta..........
    -przebieg 220 tyś
    -plam pod autem nie widać, w czasie jazdy......podwozie czyste!!!nie chlapie olejem.od kiedy pali olej wlałem jej na 1000km ok uwaga 10L oleju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!jak by gdzies wyciekał to bym go widział!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Wałki ok!!!!!ssący i wydechowy.

    jakieś kilka dni temu mierzyłem ją na stoperze i ok 9 s do setki, ma maxsa!!!!

    czyli tak na prawde nie wiem za co sie wziąść, moi mechanicy też, zeby nie narazić mnie na koszty.......

    Załatwiłem sobie po znajomosci lawete, wiec na weekend pod blokiem wypruje głowice i cały osprzęt i zobaczymy co dalej.
    Ostatnio edytowane przez kabanow ; 06-04-2011 o 19:41

  8. #18
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Trochę dziwne,a zużycie oleju kosmiczne.Co do kompresji to przy zużytych pierścieniach olejowych kompresja jest zawsze bardzo dobra.Uszczelniaczami zaworowymi nawet jak nie było by ich wcale tyle nie wciągnie.Jeśli wycieków nie ma więc musi ten olej spalać innej możliwości po prostu nie ma.Moim zdaniem wymiana pierścieni.A jeszcze pytanie:tak nagle zaczęła spalać tyle oleju???Nie przegrzałeś silnika?
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Silnika nie przegrzałem.Olej zaczeła palic po wymianie rozrządu i wariatora.Ale podobno nie ma to znaczenia.
    Jakiś czas temu załozyłem temat "znika olej"po tym jak mechanik przy wymianie rozrzadu i wariatora wymieniał olej, zalał na max, a po przejechanych 200 km ma bagnecie było sucho!!!!!!!!!!!!!

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Pytanko:

    Czy klapka w gardle przepustnicy z założonym krokowcem powinna byc uchylona 1mm??Widać prześwit z lewa i prawa klapki.
    Jak ściągne krokowca to zamyka sie całkowicie.

    Czy ktos kiedys bawił sie śrubką regulacyjną , cos kombinował i spartolił???
    Ostatnio edytowane przez kabanow ; 08-04-2011 o 21:17

Podobne wątki

  1. Remont silnika 1.9 JTD 115 KM
    Utworzone przez Kamil147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-02-2015, 22:43
  2. [75] SWAP silnika czy remont silnika?
    Utworzone przez Alfista92 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 21-01-2015, 21:02
  3. 156 JTS remont silnika
    Utworzone przez 75 turbo w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-07-2013, 21:12
  4. [75] Remont Silnika 2.0 TS
    Utworzone przez Vitalic w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 18-01-2009, 22:23
  5. remont silnika w 1,4 boxer pelen wtrysk remont silnika
    Utworzone przez leito1610 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-04-2007, 07:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory