Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: zerwany rozrząd 2.4 jtd

  1. #1
    Sparco123
    Gość

    Domyślnie zerwany rozrząd 2.4 jtd

    witam, nie mogłem znaleźć żadnej informacji na temat zerwanego rozrządu w jtd więc pytam czy jest możliwość że nic nie uległo uszkodzeniu bo silnik zgasł bez żadnych zauważalnych zgrzytów itp. a gdy chciałem go odpalić (nie wiedziałem co się stało) też nie było żadnych dziwnych dźwięków?? Może ktoś wie ile może kosztować jeśli coś uległo uszkodzeniu??

  2. #2
    jacek1968
    Gość

    Domyślnie

    Witam , w najlepszym przypadku masz pogiete kilka zaworow hmmm , silnik do rozebrania .
    Do sprawdzenia w glowicy zawory , w bloku tloki i korbowody , powinno sie jeszcze sprawdzic panewki na wale.
    Czeka cie troche pracy i wydadkow.
    Na szczescie dla Ciebie masz glowice tzw 10 V , zawsze to troche mniej zaworow do wymiany.
    No i oczywiscie sprawdz co bylo przyczyna zerwania paska ( chociaz rozrzad i tak musisz zalozyc kompletny nowy , lacznie z pompa wody )

    Nie rob nic na szybkiego , bo Alfy sa bardzo wredne i mściwe pod tym wzgledem.
    Ostatnio edytowane przez jacek1968 ; 03-04-2011 o 10:36

  3. #3
    Sparco123
    Gość

    Domyślnie

    Więc może taniej będzie wymienić cały silnik? Mogę kupić taki sam bez osprzętu i na 100% sprawny (od znajomego z pracy) problem z tym że silnik stoi już prawie rok i nie wiem czy to nie może powodować problemów.

  4. #4
    jacek1968
    Gość

    Domyślnie

    I zaczniesz od wymany rozrzadu , do tego dochodzi koszt przekladki , i rzecz najistotniejsza tak jak piszesz ten silnik juz rok nie pracowal.
    Nie wiadomo jak wyglada gladz na cylindrach , i uszczelnienia.
    Moim zdaniem lepiej naprawic ten co masz , moze nie bedzie szybciej , ale napewno pewniej.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar tomasz switala
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    piła
    Auto
    alfa 156 2,4jtd
    Postów
    1,175

    Domyślnie

    zgadzam sie z jackiem lepiej naprawic to co sie ma bo masz renmont a co kupisz nikt ci nie powie co ten silnik przeszedl i jaki ma przebieg

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    z ciekawości - co to był za pasek/rolki i ile km na nich zrobiłeś?

  7. #7
    Sparco123
    Gość

    Domyślnie

    pasek gates rolki nie pamiętam ale stało sie to bo rezerwał mi się bok paska mikro-v i wgiągneło go w kolo paska rozrządu na wale

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sparco123 Zobacz post
    Może ktoś wie ile może kosztować jeśli coś uległo uszkodzeniu??
    Co prawda w TS 1.8 ale też miałem tą niespodziankę i kosztowało mnie to około 3,5 tys w zasadzie dalem 3800 ale tylko dlatego, że termostat jeszcze wymieniałem. nie wiem jak to się ma w JTD ale taniej nie będzie.
    Cytat Napisał Sparco123 Zobacz post
    Więc może taniej będzie wymienić cały silnik?
    Teżtak myślałem. Kupić coś na alledrogo a potem zastanawiać się, kiedy coś strzeli i się będzie dokładało...
    U mnie poszedł komplet zaworów, tłoki też nieźle dostałyale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło...
    Głowica po kapitalnej regeneracji, świeża uszczelka... i na kolejne kilka lat spokój a kupując używkę nie wiesz, co tak naprawdę było robione, ile ma przejechane rzeczywiście etc...


  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Z tymi silnikami używanymi to jest niezła loteria.
    Całkiem niedawno kupiliśmy cały samochód z 2.0 TS na SWAPA, ponieważ jakby nie było pewniej jest jak auto jeździ.
    Jednak wyszła niezła lipa.
    Silnik oczywiście pracował całkiem nieźle, poza lekkim dymieniem. W planach i tak było jego rozebranie i wyremontowanie, więc to nie problem.
    Problem pojawił się jednak dopiero po rozłożeniu.
    Wał złom, po 2 szlifie, i do tego krzywy.
    Powycierane wałki rozrządu.
    Przytarta pompa oleju.
    Silnik dalej by pracował jakiś czas, aż by się rozleciał sam z siebie.
    Teraz poszedł na złom, a my musieliśmy kupić kolejny. Opis operacji tutaj: http://pablogarage.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=13
    Jaki z tego morał. Zawsze lepiej remontować to co mamy, ponieważ mniej więcej wiemy co to jest. Kupowanie używki, to tak naprawdę loteria z dużą szansą na przegraną.

    Powodzenia.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Morał taki żeby najpierw rozebrać i sprawdzić co i jak wygląda, większość z nas posiada używane samochody i silników przy zakupie nie wybebesza, także nigdy nie wiadomo co już było robione lub spaprane w silniku, może się okazać (często się okazuje) że złomem jeździliśmy kilka miesięcy, którego przebieg x3 i dawał radę aż do końca.

Podobne wątki

  1. [146] zerwany pasek, rozrząd, zawory...
    Utworzone przez qbiczysko w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 07-07-2013, 11:41
  2. zerwany rozrząd 4.000 km po wymianie. Prośba o pomoc i porady
    Utworzone przez brutus w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 16-01-2013, 18:05
  3. Zerwany rozrząd - Pomoc, ZABRZE- PILNIE!!!
    Utworzone przez veet w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 09-03-2011, 15:02
  4. Zerwany Ręczny
    Utworzone przez Hofiec w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 27-05-2010, 22:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory