Mam 100% tak samo jak Ty! gwoli scislosci ta roznica to: wskaznik 70, termometr w zbiorniczku 83.Napisał M@rtini
Ale chyba tak czy siak na 95% to wina termostatu.
Mam 100% tak samo jak Ty! gwoli scislosci ta roznica to: wskaznik 70, termometr w zbiorniczku 83.Napisał M@rtini
Ale chyba tak czy siak na 95% to wina termostatu.
termostat o dwóch tygodni leży w garażu i czeka na wymianę .Napisał Siekier
po świętach założe i sie zobaczy.
Dzisiaj wymieniłem termostat a tu niespodzienka w postaci falujących obrotów jak złapie temperaturę prawie 90. Wcześniej miałem 50st. i wszystko było ok![]()
No i wreszcie stalo sie!! Wymienilem termostat![]()
Dotychczas mialem na wskazniku strzalke rowwno na kresce umownych 70C.
Po wymianie mam lekko ponad tzn lekko brakuje do polowy pomiedzy 70 a 90.
Szczerze mowiac spodziewalem sie czegos wiecej....
Pogotuj (w garnku z wodą i termometrem) sobie stary i jeszcze się okaże że był dobry....
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Byc moze - ale to mnie nie martwi. Martwi mnie temperatura silnika w Belli...Napisał Maciek-156
Bo jezeli sie okaze ze oba termostaty dobre a temperatura na wskazniku 70 pare stopni to znaczy ze problem nadal nie rozwiazany a silnik nie dogrzany :cry:
A pompę wody kiedy wymieniałeś? W TSie taka operacja powinna być przeprowadzana co drugą wymianę rozrządu. Chyba że wskaźnik pokazuje swoje a np. EQU "widzi" inną temperaturę - trzeba się przejechać z laptopem podłączonym.
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
No tak ale jezeli bylaby zwalona pompa to raczej by mi sie przegrzewal a nie niedogrzewal...?A pompę wody kiedy wymieniałeś? W TSie taka operacja powinna być przeprowadzana co drugą wymianę rozrządu.
W tym momencie stawiam jednak na czujnik temp. Nie widze innej opcji, skoro ogrzewanie dziala, termo na 100% ok etc.
Proponuje odłączenie aku na min 15 minut, ponowne podłączenie i odpalenie silnika przy wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu. Ja nawet światełko w kabinie wyłączam . I tak autko ma chodzić oczywiście bez włączania czegokolwiek i bez przegazówki aż do włączenia wentylatora.
Równocześnie obserwjemy wskaźnik temperatury. Jeśli dojdzie prawie do 90 stopni, potem spadnie wyraźnie i znów się zacznie podnosić, termostat jest ok. Jeśli będzie wzrastać bez wyraźnego tąpnięcia = czeka Was wymiana termostatu. Wentylator włączył mi sie tyciu ponad 90 stopni.
Dodam:
Trwało to ze 30 minut :/
Tak to jest w TSie, a nie w JTD. Przy obecnych temperaturach zewnętrznych życzę powodzenia w rozgrzewaniu JTD na wolnych obrotach do włączenia wentylatora...
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)