Witam,
znalazłem takie ogłoszenie: http://moto.allegro.pl/alfa-romeo-14...558629044.html
Cena wydaje mi się podejrzanie niska. Proszę o ocenę eskpertów, bo sam dopiero zaczynam przygodę z Alfami![]()
Witam,
znalazłem takie ogłoszenie: http://moto.allegro.pl/alfa-romeo-14...558629044.html
Cena wydaje mi się podejrzanie niska. Proszę o ocenę eskpertów, bo sam dopiero zaczynam przygodę z Alfami![]()
Napisze Ci taak kupiłem ten sam rocznik z tym samym silnikiem za 11,5k(startowa 13), z tym że brałem z komisu autko sprowadzane z niemiec, przebieg o 10 k mniejszy wszystko ładnie pięknie, po zrobieniu 1 tyś. okazało że się że silnik zaliczył "kowalsto" i zalany był doktorem. U mechanika okazało się że silnik po potężnym wystrzale rozrządu (pęknięty blok), mechanik który furę rozebrał powiedział że jeździć to nie powinno. W wymianę serca władowałem ponad 3k pln i na chwilę obecna zastanawiam się czy nie lepiej było poczekać 1-3 miechy i kupić furkę za 3 tyś. drożej. Ale stało się , przynajmniej wiem teraz co mam ;]. Jak dla mnie to albo gość potrzebuje na gwałt kasy albo coś grubego z autkiem jest nie taak.
Jak pojedziesz oglądać to:
- najlepiej ASO (ja takiej opcji za bardzo nie miałem komis przy trasie lata świetlne miedzy miastami)
- pytaj o rozrząd (przy tym przebiegu powinien być wymieniony już jak nie to koszt ~~1,5 k pln co może być powodem niskiej ceny)
- sprawdź klimę
- zapałki + chusteczka i spróbuj coś wydłubać z pod korka wlewu oleju. (białe masło = uszczelka do wymiany)
- poproś o dłuższą jazdę próbna i jak się zagrzeje silniczek niech go przekręci trochę (jeżeli wystąpi "falowanie obrotów na luzie to powinno być minimalne i sprawdź czy nie kopci w tym momencie )
- sprawdź tylna wycieraczkę (zawsze urwiesz 200 pln jak nie działa)
Coś jeszcze miałem napisać ale zapomniałem :] Jak coś to dopiszę i powodzenia w szukaniu.
Pozdrawiam
Wielkie dziękiNa pewno zwrócę na to uwagę.
Z tym wiem co mam to nie ma takiej na 100% pewności bo kupując używany silnik można po czasie spotkać się z jego awarią. Aczkolwiek wiadomo na wstępie mniej więcej w jakim był stanie. Gościowi przekręciły się panewki, wymienił silnik a po jakimś pół roku stało mu się to samo w tym wymienionym.
Oczywiście jak zwykle przy zakupie warto zwrócić uwagę na to czy wszystko działa. Czy działa bez problemów elektronika/elektryka, czy wahacze się nie odzywają bo z tym też można iść w spore koszta. Napisane, że wymienione przednie - zapytaj o producenta tych wahaczy. Jeśli np. TRW, Lemforder to będziesz wiedział, że właściciel na Alfie nie oszczędzał. Jeśli fast to oznacza że ciął koszty. Rozrząd to podstawa. Pamiętaj o tym by posłuchać silnik gdy jest zimny czy nie zaczyna klekotać bo to znak że wariator się kończy. Sprawdź również błędy na komputerze.
Jechać na serwis - zapłacić by dokładnie przejrzeli samochód.
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
drift-r, widzę, że bywasz w "portowym mieście". Jesteś w stanie polecić jakiegoś miejscowego specjalistę od AR-ek? Masz jakąś opinię o ASO na Mieszka I?
Bywam sporadycznie, więc nie miałem jeszcze do czynienia z mechanikami w Szczecinie. Zapytaj na forum regionalnym.
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
A to w takim układzie rzeczywiście wiadomo co się ma![]()
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
W Szczecinie tak naprawdę można pojechać na Chmielewskiego 23 lub na Wrocławską do Mozgi (w zależności co masz do zrobienia, choć żadnego z tych warsztatów nie można polecić z czystym sumieniem - każdy ma na koncie jakieś wpadki).
Co do ASO na Mieszka też nie jest kolorowo - ceny usług biorą chyba z czwartej planety od Słońca. A wiedza bardziej oparta na metodzie "prób i błędów" niż na faktycznym profesjonalizmie. Plus jedynie taki, że posiadając autoryzację mają dostęp do "tajemnej wiedzy" producenta.
Generalnie najwięcej w tym temacie znajdziesz tu http://www.forum.alfaholicy.org/zachodniopomorskie_pomorskie/6475-zachodniopomorskie_warsztaty.html
AR 147 1.9 JTD 8V (2004)
AR 159 1.9 JTDm 16V (2007)
Audi A6 Avant 3.0 TDI V6 (2012)
Dzięki, na pewno sprawdzę![]()