Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 32

Temat: Dziura w dolocie, a spalanie (JTD)

  1. #11
    mst
    Gość

    Domyślnie

    dzisiaj odebrałem auto z wymienioną rurą i paroma innymi elementami. Spalanie wróciło do normy (5L trasa, 6,8L miasto), więc znalazł się winowajca Dziękuję wszystkim za korespondencję

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    562

    Domyślnie

    a wczesniej podlaczales auto do kompa ? miales jakies przeslanki ze gdzies dziura byla ?
    Ostatnio edytowane przez zasit ; 16-04-2011 o 21:24

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar khropek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała SB....
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDm 170KM 07/2009
    Postów
    327

    Domyślnie

    Łatwo wykryć uszkodzone rury dolotu, ja miałem mikro pęknięcie i dopiero po "bucie" były różne wskazania w FES-ie (margines błędu), ale spalanie rosło i doładowanie spadało, aż wkońcu po silnym przyspieszeniu słyszałem nagle tssssss przy 3k obrotów i czarny dym, okazało się że guma pękła na długości 10cm i wisiała na samej siatce, Nowa rura dolna z nierdzewki oraz górna Originali Ricambi (135zł ASO Bielsko). Poprawa spalania i osiągów bezcenna (400km za 80zł (Eco 100km/godz)

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    562

    Domyślnie

    no wlasnie a jakie tam wskazania odnosnie doladowania miales ? bo ja tak juz sie boje ze i mnie moze jakas dziurka sie przytrafila, a dojsc do tego czy i gdzie jest mala dziurka to naprawde ciezko no chyba ze na kompie to sie wychwyci

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar khropek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała SB....
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDm 170KM 07/2009
    Postów
    327

    Domyślnie

    Na kompie wskazania porównywalne, zależy od obrotów, ale około 0,2bar mniej, do tego dochodza opóznienia odczytu, zmiany obrotów itp. na jałowym 998mbar docelowe a jest 960mbar itp.
    Po wymianie zawsze więcej 0,998 ma byc a jest 1,060 itp.
    Spalanie raczej poznasz po wskazówce niż odczycie z kompa, jak dla mnie podobnie, ale na wyczucie za 50zł zrobilem troche ponad polowe tego co przy sprawnym (test na 200km trasa)

  6. #16
    mst
    Gość

    Domyślnie

    u mnie byla widoczna dziura w dolocie do silnika. Mechanik zalepił mi to taśmą ale i tak był odczuwalny spadek mocy, wzrost spalania, syczenie spod maski i kopciłem niemiłosiernie przy przespieszaniu. Pomiarów na kompie nie robiłem. Za rurę dałem 151zł w ASO Polinar Kraków, ale jak tylko dorwę laptopa z dobrą baterią (w moim trzyma 2 minuty) to zrobię pomiary. Nie spodziewam się jednak jakichś sensacji, bo wszelkie niepokojące objawy minęły po wymianie rury. Alfa odżyła, dzisiaj zrobiłem trasę 100km - spalanie 5.2L, przy umiarkowanej jezdzie (starałem się jechać normalnie - bez zwracania uwagi na prawą nogę, ale też i bez emocji - średnia 60km/h, teren górzysty)

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar kiler_911
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Rzeszów/Ostrowiec Św.
    Auto
    147 1.9 JTD 8V
    Postów
    668

    Domyślnie

    Ja też mam co prawda niewielkie pęknięcie przy samej przepustnicy już dziś zauważyłem...i nie wiem czy warto sie bawić w załatanie (może jakaś taśma samowulkanizacyjna? czy coś innego?) Ile ta rura kosztuje poza ASO czy tylko ASO? jakie koszty?

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    562

    Domyślnie

    mi chodzi o to czy da sie jakos zobaczyc na kompie tak aby mozna bylo zdiagnozowac czy to dziura czasami tego nie powoduje, u mnie po wymianie przeplywki dalej jest za duze spalanie

  9. #19
    mst
    Gość

    Domyślnie

    @kiler_911: ciężko jest zalatać takie pęknięcie bo jest tam wysoka temp. i dość duże ciśnienie. U mnie temp. rozpuszczała klej i powietrze pod ciśnieniem znajdywało drogę żeby spierdzielić i wydawało przy tym nieprzyjemny dźwięk. Rura jest dostępna tylko w ASO z tego co się orientuję. Wiem też, że jest możliwość zamówienia rury z nierdzewki na forum, ale wiąże się to mimo wszystko ze wstawkami gumowymi na końcach, chociaż jak wiadomo takie rozwiązanie ma wiele zalet (trwałość i podobno lepsza reakcja samochodu na pedał gazu). U mnie pęknięcie było przy kolanku zaraz na końcu rury więc odpuściłem sobie tą zabawę.

    @zasit: nie mam doświadczenia w tej kwestii, ale z tego co czytałem na forum robi się wykres ilości powietrza zadanego i mierzonego (najlepiej na 4-tym biegu od 1000obr/min pełny but). Jak porównasz te wartości to możesz wywnioskować czy nie masz dziury w dolocie.

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar kiler_911
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Rzeszów/Ostrowiec Św.
    Auto
    147 1.9 JTD 8V
    Postów
    668

    Domyślnie

    mst a jak myślisz czym przynajmniej tymczasowo zakleić to pęknięcie? bo widze, że żeby to porządnie zrobić i tak wymiana mnie nie minie. Ale chociaż tymczasowo jaką taśmą to załatać?

Podobne wątki

  1. [159] 1.9 8V Olej na dolocie
    Utworzone przez paweltbu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 97
    Ostatni post / autor: 12-09-2022, 20:24
  2. dziura w dolocie
    Utworzone przez maciek_147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 03-10-2013, 20:55
  3. Cykanie przy dolocie
    Utworzone przez Damian156JTD w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 20-02-2013, 00:50
  4. Olej w dolocie powietrza (V6)
    Utworzone przez kelpin w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 09-07-2011, 10:32
  5. [145] Guma na dolocie
    Utworzone przez penny21 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-05-2008, 07:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory