Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Jak to jest z tym rozrządem ?

  1. #1
    kate824
    Gość

    Domyślnie Jak to jest z tym rozrządem ?

    Hejka. Własnie zgłebiam tajniki mojej alfy 159 1.9 JTDm 150 km i znalazłam ciekawą rzecz. Pisze w instrukcji że powinno się wymieniac pierwszy pasek aż po 150 000 km. Jestem bardzo zdziwiona ponieważ wiem ze zazwyczaj w samochodach wymienia się po 100 tysiącach maksimum. Wie ktoś o co z tym chodzi i dlaczego tak jest ?? Czy faktycznie pasek jest w stanie tyle wytrzymać ?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Franek Strzelba
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    150.000 to zalecenie producenta, ale w naszych warunkach przyjęło się, że pierwsza wymiana jest średnio przy 90.000 km (mowa oczywiście o 1,9 JTDm).
    Natomiast np. w "Beneluksie" czy Niemczech za rozrząd biorą się przy 120.000 km. Włosi przeciągają do zalecanych w instrukcji 150.000 km. W Polsce zdarzaly się przypadki (jeden z nich jest opisany na forum159.com), że serwisy zalecały wymianę już przy ok. 60.000 km...
    Dlaczego tak jest - nie wiem:/

    PS. Jako ciekawostkę powiem Ci, że interwał wymiany rozrządu w Volvo S40 wynosi aż 240.000 km... To tak a propos stereotypu "zazwyczaj przy 100.00 km"
    AR 147 1.9 JTD 8V (2004)
    AR 159 1.9 JTDm 16V (2007)
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6 (2012)

  3. #3
    kate824
    Gość

    Domyślnie

    No własnie, te stereotypy Moja Alfunia piękna ma teraz przebiegu 78 000 mil ale za miesiac wybieram się nią do polski z UK - gdzie mieszkam i własnie będę wymieniała przed wyjazdem rozrząd. Dzięki za odpowiedz

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Falcon40
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 150KM '07
    Postów
    446

    Domyślnie

    Tak swoja droga, to mysle ze zblizajac sie do "magicznej" liczby, warto wymienic rozrzad wczesniej - bo i tak to trzeba zrobic - niz przeciagac i w najgorszym wypadku remontowac silnik za gruba kase. Przy "normalnych" rocznych przebiegach ta wymiana bedzie Twoja pierwsza i ostatnia

  5. #5
    kate824
    Gość

    Domyślnie

    No, tez tak kombinuje, tyle że nie będzie na pewno ostatnia wymiana ponieważ planuje tym samochodem pojeździć więcej niż 5 lat jeśli się uda i nie będzie się psuł. A Pasek po 5 latach trzeba wymienić, niezależnie od przebiegu

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    okolica Oświęcimia
    Auto
    Alfa 159 SW
    Postów
    23

    Domyślnie

    Witam.
    A jak jest Panowie z cześciami, podobno jest tak, że orginalne maja dodatkowo tylko znaczek AR(czy grupy FIATA) a pochodzą od tego samego producenta co do pierwszego montażu, czy potwierdzacie to?

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159SW 2009 2.0 JTDM
    Postów
    755

    Domyślnie

    Cytat Napisał Przemo8 Zobacz post
    Witam.
    A jak jest Panowie z cześciami, podobno jest tak, że orginalne maja dodatkowo tylko znaczek AR(czy grupy FIATA) a pochodzą od tego samego producenta co do pierwszego montażu, czy potwierdzacie to?
    Tak jest bo kto ma to robić przecież fiat nie produkuje wszystkich części tylko składa je do kupy
    Pozdrawiam
    Michał (p.maiki)
    Było 146 1.4 TS 97r 2006-2008, 147 1.6 TS 02r 2008-2009, 156SW fl 1.9 JTDM 2003r 2009-2014

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar FredzioPL
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Jędrzejów
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16v Q-Distinctive SW
    Postów
    136

    Domyślnie

    Kupilem pare dni temu 159-tke w Niemczech z przebiegiem 155 tys. Teoretycznie powinien miec juz zmieniony pasek a praktycznie nie wiadomo. Czy mozna jakos sprawdzic czy faktycznie zmieniali?

    Pozdrawiam

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar YonasH
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Brerrrrra V6
    Postów
    1,201

    Domyślnie

    Myślę, że w ASO (lub innym dobrym serwisie) panowie obejrzą odpowiednie śruby i poszukają śladów odkręcania.

    ...brzmienie V6 - bezcenne!

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar pafka
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Jaworzyna Śląska
    Auto
    Alfa GT
    Postów
    1,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał YonasH Zobacz post
    Myślę, że w ASO (lub innym dobrym serwisie) panowie obejrzą odpowiednie śruby i poszukają śladów odkręcania.
    Ale nawet jak stwierdzą, że były odkręcane, to nie powiedzą kiedy, czy przy 60 tys km, czy przy np. 140 tys.
    Dlatego też jest w zwyczaju, że dla świętego spokoju, po zakupie auta używanego powinno wymienić się rozrząd.

Podobne wątki

  1. [146] 1.6 TS problem z rozrządem
    Utworzone przez Krzyśko w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 19-02-2015, 18:26
  2. Problem z rozrządem alfa 156 2.4 jtd
    Utworzone przez Falco w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-02-2014, 22:01
  3. co mechanik to mądrzejszy - jak to jest z tym rozrządem
    Utworzone przez takpoprostu w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 01-10-2013, 21:13
  4. [145] Problem z rozrządem ?
    Utworzone przez Mack the Knife w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 28-10-2009, 00:08
  5. [166] Problem z rozrządem POMOCY!!
    Utworzone przez darky w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-03-2008, 15:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory