Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Problem z rozrządem ?

  1. #1
    Mack the Knife
    Gość

    Domyślnie Problem z rozrządem ?

    Witam wszystkich miłośników i użytkowników AR . To mój pierwszy post i chciałbym sie przywitać. Od kilku dni jestem właścicielem Alfa Romeo 145 z 2000r. Jest to wersja 2.0 TwinSpark z zieloną koniczynką na 16 calowych firmowych alusach Prawdę mówiąc nie planowałem tego zakupu, ale cena była dobra , kolor mi się podobał , no i moc też. Auto ma być do jeżdżenia rekreacyjnego po górskich dróżkach i łojenia tyłków japońcom na mieście
    Od początku mam jednak problem z nierówno pracującym silnikiem na wolnych obrotach , no i auto nie zbiera się od dołu jak powinno. Kilku niezależnych mechaników zasugerowało mi złe złożenie rozrządu po wymianie paska. Otóż prawdopodobnie człowiek który to zrobił nie zdjął nawet pokrywy zaworów ,a rozrząd ustawił wg znaków uprzednio naniesionych flamastrem wg położenia starego paska. Zasugerowało nam to mnóstwo świeżych znaków zrobionych flamastrem na kołach rozrządu , pasku i głowicy tudzież osprzęcie.
    Z tego co zdążyłem przeczytać o rozrządzie w 2.0 TS to koła pasowe wałków rozrządu są tzw `pływające` i nie posiadają żadnych własnych znaków do ustawiania rozrządu. Ustawia się wałki w odpowiednim położeniu za pomocą `blokad` , pierwszy tłok na zz, napina pasek a następnie dokręca koła.
    Podczas napinania paska, koła nieznacznie obrócą się względem wałków.
    Poprawcie mnie jeżeli coś pokręciłem.
    Podejrzewam , że poprzedni meches poszedł na skróty ,a właścicielowi wmówił że ciulowa praca motoru to wina szklanek.
    Teraz, jak wrócić do normalności ?
    Czy wystarczy poluzować koła pasowe, ustawić wałki jak należy ,zablokować `blokadami` , 1 tłok na zz i dokręcić koła ?

    Drugie pytanie , co z wałkami wyrównoważającymi ? Czy są jakieś znaki żeby je ustawić ? Czy przez niewłaściwe ustawienie silnik może chodzić `kulawo` ?
    Proszę o pomoc, chciałbym doprowadzić Alfę do stanu używalności. Podoba mi się jak Ona jezdzi. Ma fajny zawias i niesamowity układ kierowniczy .Próbowałem już trochę , ale nie chcę zniszczyć silnika.
    pozdrawiam, M

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    Dobrze myśłisz. Procedura wygląda tak jak podałeś. Wałki wyrównoważające mają znaki, ich niewłaściwe złożenie powoduje wibrację która roznosi się na całe auto...

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbiczysko
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 ts 2000r.
    Postów
    140

    Domyślnie

    Ja też przyznam rację
    Ostatnio edytowane przez grzelutek ; 09-09-2009 o 19:19

  4. #4
    Mack the Knife
    Gość

    Domyślnie

    Teraz, jak wrócić do normalności ?
    Czy wystarczy poluzować koła pasowe, ustawić wałki jak należy ,zablokować `blokadami` , 1 tłok na zz i dokręcić koła ?
    Czyli, że mógłbym tak zrobić? Obyło by się bez zdejmowania paska. Przesunięcie wałków względem kół z pewnością jest niewielkie. Bo tu jest chyba cały problem ?

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbiczysko
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 ts 2000r.
    Postów
    140

    Domyślnie

    Nie do końca jestem pewien czy 'fasolki' ogarną taką impreze. Myśle, że lepiej Ci będzie sciągnąć pasek, co zajmie parę sekund, ustawić wszystko i po napięciu dokręcić śruby na zębatkach - wtedy będziesz pewien, że jest ok. Pamiętaj, żeby też zablkować wał korbowy, bo przy napinaniu może go delikatnie pociągnąć i już nie bedzie ZZ.
    Ostatnio edytowane przez grzelutek ; 10-09-2009 o 17:10

  6. #6
    Mack the Knife
    Gość

    Domyślnie

    A jak wygląda sprawa ustawienia wałka ssącego ? Mam już blokady, przy okazji wymienię wariator a on posiada pewien zakres działania/skok .
    Czyli wałek zablokowany blokadą ,a co z położeniem koła pasowego ? Jak ustawić koło z wariatorem ?

  7. #7
    Wojce
    Gość

    Domyślnie

    Jak obroty falują (a rozumiem ,że o tym piszesz ) to znaczy że silniczek krokowy do przeczyszczenia ,alfy zaczynają jechać ,ciągnąć jak należy od 3 tys obrotów do 3 tysiecy jedzie tak sobie skoro niezależni mechanicy orzekli taką diagnoze to czemu nie ustawili jak należy ,takie ustawianie rozrządu za pomocą forum może się żle skończyć dla silnika

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbiczysko
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 ts 2000r.
    Postów
    140

    Domyślnie

    Koło pasowe musi być ustawione na znacznik, który jest na obudowie rozrządu i na właśnie kole pasowym, gdy się pokryją, oznacza że 1 tłok jest w Górnym Martwym Punkcie. Warto mieć czujnik do ustawiania GMP ale nie jest to konieczne Jeżeli chodzi o wałek ssący to robisz tak samo jak z wydechowym: zakladasz blokady, dokrecasz w tym wypadku 4 śruby lekko palcami, mniej więcej na środku fasolek, tak żeby zębatka mogła sie obrócić w lewo gdy bedziesz napinać pasek

  9. #9
    Mack the Knife
    Gość

    Domyślnie

    Ok, poskładałem od nowa z użyciem blokad ,wymieniłem wariator a klekotanie i telepanie silnikiem na wolnych obrotach pozostało . Może to szklanki ?

    Jeszcze jeden problem się pojawił. Otóż na czas roboty przy rozrządzie przez nieuwagę zostawiłem kluczyk na włączonym zapłonie. Akumulator się rozładował.
    Teraz jak odpalę auto to po +- 15 sekundach zapala się kontrolka wtrysku . Co mogło się stać ?

  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Po takim błędzie pozostaje tylko podłączenie pod komputer i reset parametrów

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. [146] 1.6 TS problem z rozrządem
    Utworzone przez Krzyśko w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 19-02-2015, 18:26
  2. Problem z rozrządem alfa 156 2.4 jtd
    Utworzone przez Falco w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-02-2014, 22:01
  3. [159] Jak to jest z tym rozrządem ?
    Utworzone przez kate824 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 10-06-2011, 08:51
  4. [166] Problem z rozrządem POMOCY!!
    Utworzone przez darky w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-03-2008, 15:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory