Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: ar 156 1.8 mam mały problem z korkiem spustowym oleju z miski olejowej

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar borsukmax
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    piotrków trybunalski
    Auto
    ALFA ROMEO 156 1.8 106KW TS
    Postów
    531

    Domyślnie

    no dobra wbić większego torxa,ale jak mocno tłukłeś w ten klucz czy ta miska jest tak mocna ze wytrzyma moje natarcie na korek młotkiem,a co podgrzałeś korek czy klucz

  2. #12
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Ja miałem korek na imbus, wbiłem torxa, podgrzałem korek, wielkiego tłuczenia nie było.

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar marcin.sc
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    156SW 1,9JTD '02r :-( jest: Opel Antara '09 2.0CDTI+virus
    Postów
    314

    Domyślnie

    podgrzewany metal się rozszerza, więc po podgrzaniu korka będzie odwrotny efekt do zamierzonego - jeszcze bardziej "zacieśni" się w otworze
    Nie Jeździj Szybciej Niż Lata Twój AnIoŁ StRóŻ !!!

    "Na cudze błędy patrzymy jak na cudze żony. Mamy z nich dużo więcej radości niż ze swoich własnych." - Charles Chaplin

  4. #14
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Mi pomogło nie raz ;-)

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar borsukmax
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    piotrków trybunalski
    Auto
    ALFA ROMEO 156 1.8 106KW TS
    Postów
    531

    Domyślnie

    no nic jutro spróbuje raz jeszcze,będę miał dużo czasu jak na razie z tego co próbowałem to wygląda na to ze klucz żabka będzie najrozsądniejszy

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar RobertWroc
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2JTS
    Postów
    354

    Domyślnie

    najrozsądniej to kupić spód miski , nawet u nas w bazarze. Jak cieknie to odrazu wymienić uszczelkę.
    Inna wersja, podjechać na stacje wymiany oleju i go odessać... a korek olać.
    JEzęli jest już tak zmasakrowany różnymi sposobami odkręcenia, nie wiadomo w jakim stanie jest gwint. A łątwo go uszkodzic. Głupio by było by gdzeis w trasie wypadł.....

  7. #17
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Bez przesady to już lepiej nawiercić ten korek i użyć wykrętaków, czy też przyspawać do niego jakąś śrubę.
    Gwint gdyby był w złym stanie to by tego korka tak nie trzymał, no chyba że jest przyklejony.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar RobertWroc
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2JTS
    Postów
    354

    Domyślnie

    Cytat Napisał dance1 Zobacz post
    Bez przesady to już lepiej nawiercić ten korek i użyć wykrętaków, czy też przyspawać do niego jakąś śrubę.
    Gwint gdyby był w złym stanie to by tego korka tak nie trzymał, no chyba że jest przyklejony.
    no tego też nikt nie wziął pod uwagę że ktos mógł zerwać gwint i dać korek na silikon albo cos takiego i stąd te problemy...

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar marcin.sc
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    156SW 1,9JTD '02r :-( jest: Opel Antara '09 2.0CDTI+virus
    Postów
    314

    Domyślnie

    popieram, jak nie dasz rady "żabą", to faktycznie nakrętkę przyspawać - za parę złoty Ci to w byle warsztacie zrobią...a resztę już sobie sam zrobisz. w sumie korka po długości jest sporo, nawiercić otwór (nie przewiercając) i wykrętak też powinien dać radę.

    Cytat Napisał RobertWroc Zobacz post
    no tego też nikt nie wziął pod uwagę że ktos mógł zerwać gwint i dać korek na silikon albo cos takiego i stąd te problemy...
    kolega borsukmax w pierwszym poście napisał że sam dokręcał korek rok wcześniej to chyba wie na co go tam wkręcił...
    Ostatnio edytowane przez marcin.sc ; 21-04-2011 o 20:44
    Nie Jeździj Szybciej Niż Lata Twój AnIoŁ StRóŻ !!!

    "Na cudze błędy patrzymy jak na cudze żony. Mamy z nich dużo więcej radości niż ze swoich własnych." - Charles Chaplin

  10. #20
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Cytat Napisał RobertWroc Zobacz post
    no tego też nikt nie wziął pod uwagę że ktos mógł zerwać gwint i dać korek na silikon albo cos takiego i stąd te problemy...
    Kolega pisał że rok temu olej wymieniał (raczej o zerwanym gwincie by nie zapomniał ;-)) Mnie tylko zastanawia czemu korka na nowy nie wymienił, koszta groszowe a kłopot zaoszczędzony.

Podobne wątki

  1. [159] Problem z dobraniem miski olejowej
    Utworzone przez Predator92 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-12-2015, 13:00
  2. [159] Korek miski olejowej-problem
    Utworzone przez Klejek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 12-11-2012, 08:35
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-07-2012, 19:50
  4. [156] Po wymianie miski olejowej, świeci się czujnik oleju
    Utworzone przez accesnet w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-04-2012, 17:04
  5. Brzeczenie z miski olejowej podobno łancuch pompy olejowej
    Utworzone przez jptomczyk w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-09-2009, 20:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory