Dokładnie jak pisze pafka bo pewnie Helmut sprzedał bo nie chciał znowu rozrządu wymieniać
Wymieniaj i będziesz miał na jakiś czas spokój i nie będziesz się zastanawiał czy dziś dojedziesz do celu
Dokładnie jak pisze pafka bo pewnie Helmut sprzedał bo nie chciał znowu rozrządu wymieniać
Wymieniaj i będziesz miał na jakiś czas spokój i nie będziesz się zastanawiał czy dziś dojedziesz do celu
Pozdrawiam
Michał (p.maiki)
Było 146 1.4 TS 97r 2006-2008, 147 1.6 TS 02r 2008-2009, 156SW fl 1.9 JTDM 2003r 2009-2014
Oczywiście,jeżeli auto było serwisowane w Aso,jeśli nie to trudniej,podam przykład z mojej strony,otóż kupując moja belle ,tez nie miała wpisu o wymianie rozrządu, a była serwisowana tylko u tego samego Dealera,wiec zadzwoniłem do nich,podałem im vin i przyjemny pan majster,powiedział ze musieli odkręcać kolektor ssący, i przy okazji zrobili rozrząd a ze to było przy 135 000 tys dlatego nie podbili książeczki,zaproponował mi a bym wysłał im książeczkę serwisowa to mi podbija i tak się stało.pozdr
156 2.4 175 HP byla,159 Jtdm byla, 159 Tbi ,GT QV 170 HP Blackline ,Gulia Veloce 2.2 Q4
Witam czy na oryginalnych częściach firmy SKF powinna być zawsze nazwa firmy mam taki przypadek, że pompa wody jest opisana, rolka prowadząca też natomiast na rolce zębatej(rolka napinająca) jest tylko made in Canada oraz napis Korea tak jakby składane były z części produkowanych w różnych krajach????
drugie pytanie to czy wzmocniony pasek rozrządu Gates powergrip może być zamiast dayco?
Czy moze ktos wymienic jakie elementy oprocz paska i rolek wymienia sie przy 90 tkm? Pompa wody tez idzie? Za 2 tygodnie musze to zrobic i chcialem skalkulowac koszty.
Krajcok
GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
XKR 4.0 V8 kompressor
Pompe wody wymieniasz zawsze przy wymianie rozrządu.... ZAWSZE !!
_____________________________
Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019
Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017)
Aktualnie Maserati Ghibli S
karmal, nie zapędzaj się tak (generalizując), bo w ten sposób powstają wspomniane powyżej "stereotypy"
Zasada ta obowiązuje rzeczywiście m.in. przy silnikach JTDm (czyli w tym przypadku masz 100% racji), ale w TS'ach już nie (tam co druga wymiana rozrządu jest z pompą wody). Co ciekawe, np. w 1,7 CDTi (Z17DTH) w Oplach pompa wody nie jest napędzana paskiem rozrządu, więc wymieniasz ją zupełnie niezależnie od rozrządu. To tak gwoli precyzji![]()
AR 147 1.9 JTD 8V (2004)
AR 159 1.9 JTDm 16V (2007)
Audi A6 Avant 3.0 TDI V6 (2012)
Tak napisałem, bo kolega krajcok ma JTD![]()
_____________________________
Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019
Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017)
Aktualnie Maserati Ghibli S
Ok, dlatego napisałem, że w tym przypadku masz rację.
Ale że temat poruszał "stereotypy", to pozwoliłem sobie na małe doprecyzowanie![]()
AR 147 1.9 JTD 8V (2004)
AR 159 1.9 JTDm 16V (2007)
Audi A6 Avant 3.0 TDI V6 (2012)
To może małe podsumowanie tego stereotypu:
W teorii przy wymianie rozrządu, pompu wody wymieniać nie trzeba (może być ona w nienajgorszym stanie, jej trwałość jest o wiele większa niż samego rozrządu). Jednak ponieważ w większości przypadków jest ona napędzana paskiem rozrządu, rozbierając go, mechanik uzyskuje idealny dostęp do owej pompy. Ponieważ cena pompy wody jest zazwyczaj relatywnie niska, a koszt jej niezależnej wymiany jest niemal taki sam jak koszt wymiany rozrządu, opłaca się ją przy okazji wymienić. Tyle![]()