na pewno nie powertapem - sprawdziłem i nie działa. Można dosztukować z nierdzewki na przykład. wrzuć foto jakie masz to pęknięcie.
na pewno nie powertapem - sprawdziłem i nie działa. Można dosztukować z nierdzewki na przykład. wrzuć foto jakie masz to pęknięcie.
kupiłem taśme samowulkanizującą tesa 20 zł. Nie mam jak teraz foto zrobić. Pęknięcie jest takie na 3-4 cm jakby ktoś naciął żyletką. Znajduje się jakieś 7-8 cm od wlotu do przepustnicy. Także może coś tą taśmą zdziałam przynajmniej na jakiś czas. Ona się dobrze trzyma z tego co wiem i się sama zlewa z gumą.
Nie da rady, mi właśnie pękło na pierwszym kolanku przy przepustnicy, od strony grodzi. Kup nową, chyba że na 2 dni to możesz łatać, ale szkoda auta, sadze koszmarne. Nowa w ASO 135-150zł podobnie po za nim. Lekka przegazówka po założeniu wskazana, żeby pozbyć się sadzy. Naprawde nie polecam tego robić w czasie jazdy.
no tak czy siak załatam chociażby do momentu zakupu nowej rury.
"Naprawde nie polecam tego robić w czasie jazdy" - co miałeś na myśli?
Ilości sadzy jakie się nazbierają naprawdę są niewyobrażalne, sam kręciłem swoją alfe kilka minut żeby się oczyściła. Takiej ilości gęstego dymu nie widziałem dawno. Głównie chodzi o kontrole policji, ja złapałem dziure w dolocie akurat jak jechał za mną radiowóz i chcieli mnie brać na badanie. Ale wytłumaczyłem uprzejmie że jade właśnie po rurę i że auto świeżo po przeglądzie. Puścili mnie z pouczeniem. Po za tym szkoda tych co jadą za nami. Polecam po wstępnym czyszczeniu przelecieć się na 4 biegu 3000-4000obr/min przez kilka kilometrów.
Tydzień temu czyściłem EGR i przepustnice + zaślepiłem EGR więc sadzy nie będzie dużo. Zaraz tymczasowo co by nawet z tym małym pęknięciem nie jeździć zalepie najlepiej jak się da, a rurę kupie w ASO w najbliższym czasie i wymienie wtedy żeby było pewne.
Edit: wszystko sie zgadza taśma nie przetrzyma. Zalepiłem naprawde porządnie i na początku było w porządku ale wystarczylo dać pare razy w gaz powyżej 2 tys obr i wydmuchało dziure przez taśme. Także jutro fiat ASO![]()
Ostatnio edytowane przez kiler_911 ; 17-04-2011 o 18:19
Kolega "wojteml" z forum ma po jakieś 200zł z hakiem. kupiłem, przyciąłem i dopasowałem na kawałkach górnej starej rury. Polecam zabieg, choćby ze względów ekonomicznych (raz wydane 200zl) oraz zapobiegawczych uszkodzeniom.
Ja kupiłem taką rurę za pośrednictwem forum z nierdzewki i jestem jak najbardziej zadowolony. Jedyny problem to zaczepienie końcówek. Starą rurę trzeba obciąć i wykorzystać jako zaczep dla tej stalowej. Idealnym rozwiązaniem było by zakupienie węża odpornego na olej o średnicy 64 cm. Tego typy akcesoria są podobno oferowane w sprzętach rolniczych. Stara oryginalna rura ma minimalnie zbyt małą średnicę, aby nałożyć tą kfasówke. Udało mi się, ale trochę się narobiłem zanim to naciągnąłem. Następnie opaski zaciskowe i gotowe. Rura z nierdzewki jest dobra niezniszczalna oraz tańsza niż oryginalna z ASO, która kosztuje ok. 260 zł. Wymaga jednak trochę pracy.
"tańsza niż oryginalna z ASO, która kosztuje ok. 260 zł"
150,88 zł w ASO Rzeszów-Zaczernie. Żałuję, że nie miałem czasu czekać na nierdzewkę, gdyż potrzebna mi była nowa rura na już...