Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: Chip tuning alfa 145 1,4 16v

  1. #11
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał nebeu Zobacz post
    Przepraszam, że odkupuję ale wolę dopisać się tutaj
    Co proponujecie mi (146 2.0 16V TS 97')? Mi załeżałoby na zwiększeniu Nm Wiem, że moc i Nm idą w parze ale bardziej zależałoby mi na tym drugim. Da się coś takiego zrobić? Myślałem o polerce kanałów kolektora ssącego?
    Sama polerka nie wiele da.Są firmy które specjalizują się w "poprawianiu"głowicy.Usuwa się niedoskonałości odlewu(które zawsze występują w seryjnej produkcji) i minimalnie koryguje kształt kanału dolotowego.Efektem jest polepszenie elastyczności,lepsze wchodzenie na obroty,często zmiejszenie zużycia paliwa.Przyrost mocy/momentu minimalny.A propos chiptuningu wolnossącego benzynowca to raczej wyrzucenie kasy.Ma to sens ale po poprawieniu głowicy oraz zmianie wałków.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar nebeu
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Radom, Poland
    Auto
    Była: AR 146 TI '97 Zender | Jest: AR 166 3.0 V6
    Postów
    422

    Domyślnie

    Czyli wychodzi na to, że trzeba grubą kasę na stół położyć i tyle . Czyli co? Planowanie głowicy, sportowe wałki, wymiana łożysk itd., itp.

  3. #13
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał nebeu Zobacz post
    Czyli wychodzi na to, że trzeba grubą kasę na stół położyć i tyle . Czyli co? Planowanie głowicy, sportowe wałki, wymiana łożysk itd., itp.
    Zależy co chcesz osiągnąć kolego.Jeśli delikatną poprawę elastyczności,minimalny wzrost momentu/mocy to tak jak napisałem.Jeśli czegoś więcej to bez wymiany wałków się nie obędzie plus tuning oprogramowania.Jeśli chcesz radykalnego wzrostu mocy to turbo,wraz ze wszystkim co się z tym wiąże.Niestety wszystko to kosztuje.Nie łódź się że za parę setek coś zrobisz.No chyba że wystarczy efekt psychologiczny: wydech przelot,filtr stożek,świece brisk
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar nebeu
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Radom, Poland
    Auto
    Była: AR 146 TI '97 Zender | Jest: AR 166 3.0 V6
    Postów
    422

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Zależy co chcesz osiągnąć kolego.Jeśli delikatną poprawę elastyczności,minimalny wzrost momentu/mocy to tak jak napisałem.Jeśli czegoś więcej to bez wymiany wałków się nie obędzie plus tuning oprogramowania.Jeśli chcesz radykalnego wzrostu mocy to turbo,wraz ze wszystkim co się z tym wiąże.Niestety wszystko to kosztuje.Nie łódź się że za parę setek coś zrobisz.No chyba że wystarczy efekt psychologiczny: wydech przelot,filtr stożek,świece brisk
    No właśnie chodzi o elastyczność. I zastanawiałem się czy jakbym sobie wypolerował kolektor czy będzie różnica czy nie. "Strumienice" z allegro i stożki mnie nie interesują

  5. #15
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał nebeu Zobacz post
    No właśnie chodzi o elastyczność. I zastanawiałem się czy jakbym sobie wypolerował kolektor czy będzie różnica czy nie. "Strumienice" z allegro i stożki mnie nie interesują
    Korekcja kanałów plus ich wygładzenie.Sama polerka nie ma sensu.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał nebeu Zobacz post
    No właśnie chodzi o elastyczność. I zastanawiałem się czy jakbym sobie wypolerował kolektor czy będzie różnica czy nie. "Strumienice" z allegro i stożki mnie nie interesują
    Najrozsądniejszym sposobem na podniesienie zarówno mocy jaki i momentu obrotowego jest swap silnika 2.0 Turbo z Lancii Delta II/Dedra lub Fiata Coupe - jednak ta druga opcja będzie znacznie droższa. Przekładka jest typu plug and play. Jedyne z czym należy pokombinować to elektryka ale to nie jest wielka rzeźba. Przy okazji mona się pokusić o zmianę przedniego zawiasu na ten z Lancii wraz z większymi hamulcami i za rozsądne pieniądze można zrobić małego "zapierdalacza" przy okazji pozbywając się problemu klekoczącego wariatora. Jest już jeden wątek na ten temat w dziale "Nasze Belle". Warto przeczytać całość mimo, iż dawno nie pojawił się w nim nowy post a szkoda
    Ostatnio edytowane przez aquarius01 ; 27-04-2011 o 10:25
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar macminik
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    KrakĂłw, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer, Alfa Romeo 147 2.0 TS
    Postów
    306

    Domyślnie

    Cytat Napisał rodik Zobacz post
    Kiedyś pisałem do pewnej firmy która zajmuje się tuningiem. Niestety nie znalazłem mail'a od nich. Z tego co pamiętam proponowali mi 2 rozwiązania przyrostu mocy:
    1. chiptuning, układ dolotowy, układ wydechowy. Przyrost bardzo niewielki ok.10% więcej mocy. W moim przypadku to właśnie ok. 10KM. Koszt. ok.4tys. złotych.
    2. Zamontowanie TURBO(zmiana kolektorów wydechowych, aby wytrzymały temperature) etc. Koszt ok. 10-12tys. złotych o ile silnik jest w stanie idealnym Przyrost mocy gdzieś do ok. 160KM(o ile mnie pamięć nie myli). Podawali mi przelicznik ile mocy na 1L pojemności ale jak pisałem zgubiłem mail'a ;p

    Wg mnie jeśli zwiększać moc to albo SWAP,albo TURBO, ale trzeba mieć na uwadze że jeśli w autku będzie dużo więcej mocy, to trzeba "polepszyć" hamulce etc. dla swojego i innych bezpieczeństwa.
    Tak się zastanawiam, skąd taki pęd do Tuningowania samochodu. Ja rozumię, sa tacy co jeżdża na rajdach itp ale oni zlecają to raczej rozmaitym firmom, zakładom itd. Są grzebacze, którzy wydają sporo kasy tylko po to, by mieć 15% więcej mocy której i tak zazwyczaj w miejskiej jezdzie nie wykorzystują....

    Nie żebym krytykował, bo każdy robi co chce ale nie rozumię po co...

    Szczerze mówiąc, jak pomyślę, że miałbym wydać 10-12 tys. dla 160 KM więcej... fajnie tylko co ja zrobię w miejskim korku z 263 KM ??? Nic. A jak pomyślę, że za 10-12 tys. mógłbym ją odmalować na błysk, kupić felgi i zrobić tak jak z fabryki.... wtedy nawet w korkach by mnie to kręciło...

    Ale ja mam inny punkt widzenia chyba....

Podobne wątki

  1. Alfa 159 CHIP Tuning ???
    Utworzone przez fire998 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 12-06-2015, 14:00
  2. Chip Tuning Box Alfa Romeo 166 2.0 v6 Turbo
    Utworzone przez Maateusz w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-02-2012, 19:26
  3. squadra chip tuning Alfa Romeo
    Utworzone przez Dyny164 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 12-09-2011, 22:08
  4. [159] Alfa 159 CHIP Tuning ???
    Utworzone przez fire998 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 04-09-2011, 21:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory