Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Problem z nastawiniem rozrzadu 156 2.0 ts

  1. #1
    kakarotto
    Gość

    Domyślnie Problem z nastawiniem rozrzadu 156 2.0 ts

    Witam!!
    Mam taki problem w mojej alfie 156 2.0ts '98 z z rozrzadem. Mianowicie założyłem go jak trzeba tj :
    -najpierw zablokowalem blokadami oba wałki
    -ustawilem gmp
    -koła wałków przekrecilem maks na prawo
    -zalozlem pasek
    -naciagnalem napinacz
    -wykonalem DWA obroty wałem, sprawdzilem GMP
    -zalożylem pasek wyrównujacy, napialem
    I ostatni krok to wykonanie kolejnych dwoch obrotów wałem i znaki powinny sie spowrotem pokryć, a tak sie nie dzieje... dlaczego?
    A no i na pasku są 3 znaki a ustawia sie tylko na dwa (na kole pasowym i na jednym z kół wałka rozrzadu) czemu tak ?
    moze ktos ma doswiadczenie z tym?
    Pzdrawiam!!

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    ja miałem 2 znaki żeby koła wałka wydechowego rozrządu i wału korbowego pokrywały się ze znakami na pasku. Jak masz 3 znaki może nie tych co trzeba się trzymałeś, raczej mało realne żeby po blokadach i ustawieniu gmp znaki się rozjechały.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Pasek powinien mieć 2 znaki - podczas zakładania jeden znak ma się pokryć z ze znakiem na kole napędzającym wału korbowego, a drugi ze znakiem na kole wałka wydechowego.
    Ja też nieraz próbowałem, bo faktycznie w manualach montażu jest podane, że po 2 pełnych obrotach wału korbowego znaki na pasku i kołach powinny się pokryć - ale tak nie jest.
    Pewnie gdybyś wykonał więecej obrotów, to nastąpiłby moment pokrycia się znaków.
    A czy możesz napisać, czym odkręcaleś i regulowałeś napinacz paska balansu - bo tam są potrzebne specjalne klucze.

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    racja, ja tam nigdy znaków po montażu nie sprawdzałem, zaufałem blokadą i czujnikowi, kręciłem tylko żeby się przekonać czy coś na drodze nie stoi, jakby tak zęby na kołach policzyć + do tego zęby na pasku można by się dowiedzieć kiedy znaki się spotkają ;-)

  5. #5
    kakarotto
    Gość

    Domyślnie

    Napinacz paska balansu napiąlem za pomocą śrubokręta:d ale napialem tak jak trzeba, da rade. Za kazdym obrotem mam ładnie GMP, ale znaki sobie. wsadzam silnik spowrotem. jak skoncze to sie pochwale czy trybi.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 11-11-2019, 20:42
  2. [GTV Spider] problem z silnikiem po wymianie rozrzadu
    Utworzone przez Lokus w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 18-04-2015, 13:02
  3. Po wymianie rozrzadu problem!!
    Utworzone przez bobo81 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 28-10-2014, 09:20
  4. 156 2.0 TS PROBLEM !!! wolna rolka rozrzadu ???
    Utworzone przez bastersebek w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 31-07-2012, 21:51
  5. Problem po wymianie rozrzadu w alfir 166 v6
    Utworzone przez P3rLuS w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-05-2011, 22:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory