Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: Ma skłonności do przegrzewania się..

  1. #11
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Darek-1989
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Ligota Polska, Poland
    Auto
    Opel Signum; 145 1.4 Boxer (była)
    Postów
    229

    Domyślnie

    za cholere nie ma, tylko wtyczka do wentylatora



  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar adalberto
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    PŁOŃSK
    Auto
    PORSCHE CAYENNE S 4.8 2007 + MITO 1.4 2008-LPG
    Postów
    702

    Domyślnie

    jak otworzysz maske to po lewej stronie na obudowie wentylatora jest Opornik ,czyli rezystor wentylatora ,wydaje mi się że mają tylko auta z klimą a wygląda tak http://www.autoczesci.autosowa.pl/cz...imatronic.html
    Ostatnio edytowane przez adalberto ; 29-04-2011 o 15:57
    PORSCHE CAYENNE S 4.8 385KM MITO 1.4 LPG 78KM NERO ETNA
    ALFA TO WIĘCEJ NIŻ AUTO.....TO PASJA
    HISTORIA 159 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...adalberto.html
    HISTORIA MITO http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...nero_mito.html

  3. #13
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał adalberto Zobacz post
    jak otworzysz maske to po lewej stronie na obudowie wentylatora jest Opornik ,czyli rezystor wentylatora ,wydaje mi się że mają tylko auta z klimą a wygląda tak http://www.autoczesci.autosowa.pl/cz...imatronic.html
    To co podałeś w linku to jest opornica wentylatora ale nie chłodnicy tylko nagrzewnicy.
    do chłodnicy jest podobny ale z tego wykazu z linku do połowy aut nie pasuje.
    Wskaznik temperatury jest wkręcony w okolice termostatu a nie za chłodnicą bo tam panuje większa temperatura stąd na wskazniku temperatura jest wieksza niz w zbiorniczku wyrównawczym. Czujnik temperatury masz na dwa kabelki czy na jeden?

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał Darek-1989 Zobacz post
    za cholere nie ma, tylko wtyczka do wentylatora
    Cały układ nie jest skomplikowany. W Twoim przypadku jeżeli nie posiadasz klimatyzacji to opornika nie znajdziesz. Cały system chłodzenia od strony elektrycznej opisany jest tutaj http://91.90.63.31/alfa145/Volume%20...t%20Aircon.PDF na stronach od 2 do 8. Całość jest prosta. Musisz sprawdzić włącznik termiczny wkręcony w chłodnicę, przekaźnik wentylatora I1 oraz bezpieczniki wraz z ich gniazdami. W przypadku skrzynki A jest to jeden bezpiecznik F14 w przypadku skrzynki B są to przekazniki F14 i F15. Aby sprawdzić włącznik termiczny wkręcony w chłodnicę wystarczy odpiąć od niego wtyczkę i zewrzeć w niej piny - jeżeli wszystko jest w porządku to wentylator powinien zacząć działać do momentu ich rozwarcia co świadczyło będzie o sprawności reszty układu i potrzebie wymiany tego czujnika, jeżeli będzie pracował z przerwami do wymiany jest przekaznik lub do wyczyszczenia gniazda bezpieczników. Sprawdzić trzeba wszystko i najlepiej profilaktycznie wymienić przekaźnik na nowy. Jeżeli jesteś pewny pompy wody i termostatu tylko tutaj może tkwić przyczyna. To bardzo prosty układ i nie ma tutaj żadnej skomplikowanej filozofii - po schemacie widać jak proste i skuteczne jest to rozwiązanie. Powodzenia
    Ostatnio edytowane przez aquarius01 ; 29-04-2011 o 16:25
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar adalberto
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    PŁOŃSK
    Auto
    PORSCHE CAYENNE S 4.8 2007 + MITO 1.4 2008-LPG
    Postów
    702

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Czujnik temperatury masz na dwa kabelki czy na jeden?
    Na dwa tylko nieraz różnią się wtyczkami .
    PORSCHE CAYENNE S 4.8 385KM MITO 1.4 LPG 78KM NERO ETNA
    ALFA TO WIĘCEJ NIŻ AUTO.....TO PASJA
    HISTORIA 159 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...adalberto.html
    HISTORIA MITO http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...nero_mito.html

  6. #16
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    To jak czujnik temperatury masz na dwa wtyki to on odpowiada za wskazanie temperatury na wskazniku i na lampce przegrzania, może na sam początek sprawdzić sprawność tego czujnika

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    To jak czujnik temperatury masz na dwa wtyki to on odpowiada za wskazanie temperatury na wskazniku i na lampce przegrzania, może na sam początek sprawdzić sprawność tego czujnika
    Żeby nie było, że się czepiam ale żaden z tych czujników nie bierze udziału w załączeniu wentylatora w efekcie czego są problemy ze stabilną temperaturą silnika. One pełnią funkcję bierną i podają jedynie informację do ECU i na deskę rozdzielczą. Za włączenie wentylatora odpowiada włącznik bimetaliczny wkręcony w chłodnicę. Szukacie dziury w całym w tej chwili. Jak wspomniałem wcześniej niech autor wątku sprawdzi owy włącznik i przekaźnik wentylatora to praktycznie cały układ sterowania jego włączeniem...
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  8. #18
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał aquarius01 Zobacz post
    Żeby nie było, że się czepiam ale żaden z tych czujników nie bierze udziału w załączeniu wentylatora w efekcie czego są problemy ze stabilną temperaturą silnika. One pełnią funkcję bierną i podają jedynie informację do ECU i na deskę rozdzielczą. Za włączenie wentylatora odpowiada włącznik bimetaliczny wkręcony w chłodnicę. Szukacie dziury w całym w tej chwili. Jak wspomniałem wcześniej niech autor wątku sprawdzi owy włącznik i przekaźnik wentylatora to praktycznie cały układ sterowania jego włączeniem...
    Wszystko się zgadza ale jak widać sam czytasz bez zrozumienia tego co napisałem i kolega.
    Napisał kolega że wentylator się włącza więc nie wiem po co ma sprawdzać czujnik w chłodnicy, ja napisałem żeby sprawdził czy to co pokazuje wskaznik wraz kontrolką temperatury czy on wskazuje poprawnie nie to że się czepiam

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #19
    screwdriver
    Gość

    Domyślnie

    Jeśli ma 100 stopni i po odkręceniu wyrównawczego nie bulgocze to na 100% brak drożności między wyrównawczym a chłodnicą. Przy 100 stopniach powinno wysadzić i poparzyć ręce (przepraszam za brutalność ) U mnie właśnie ciężko się nagrzewa, 80 stopni z bólem osiąga. Pewnie termostat ciągle otwarty...

  10. #20
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał screwdriver Zobacz post
    Jeśli ma 100 stopni i po odkręceniu wyrównawczego nie bulgocze to na 100% brak drożności między wyrównawczym a chłodnicą. Przy 100 stopniach powinno wysadzić i poparzyć ręce
    Albo czujnik od wskażników przekłamuje temperaturę.
    Nawet jak by było faktycznie zatkane to wysadziłoby z drugiej strony bo zbiorniczek ma przelew też od drugiej strony

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory