za cholere nie ma, tylko wtyczka do wentylatora
za cholere nie ma, tylko wtyczka do wentylatora
jak otworzysz maske to po lewej stronie na obudowie wentylatora jest Opornik ,czyli rezystor wentylatora ,wydaje mi się że mają tylko auta z klimąa wygląda tak http://www.autoczesci.autosowa.pl/cz...imatronic.html
Ostatnio edytowane przez adalberto ; 29-04-2011 o 15:57
PORSCHE CAYENNE S 4.8 385KMMITO 1.4 LPG 78KM NERO ETNA
ALFA TO WIĘCEJ NIŻ AUTO.....TO PASJA
HISTORIA 159 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...adalberto.html
HISTORIA MITO http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...nero_mito.html
To co podałeś w linku to jest opornica wentylatora ale nie chłodnicy tylko nagrzewnicy.
do chłodnicy jest podobny ale z tego wykazu z linku do połowy aut nie pasuje.
Wskaznik temperatury jest wkręcony w okolice termostatu a nie za chłodnicą bo tam panuje większa temperatura stąd na wskazniku temperatura jest wieksza niz w zbiorniczku wyrównawczym. Czujnik temperatury masz na dwa kabelki czy na jeden?
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Cały układ nie jest skomplikowany. W Twoim przypadku jeżeli nie posiadasz klimatyzacji to opornika nie znajdziesz. Cały system chłodzenia od strony elektrycznej opisany jest tutaj http://91.90.63.31/alfa145/Volume%20...t%20Aircon.PDF na stronach od 2 do 8. Całość jest prosta. Musisz sprawdzić włącznik termiczny wkręcony w chłodnicę, przekaźnik wentylatora I1 oraz bezpieczniki wraz z ich gniazdami. W przypadku skrzynki A jest to jeden bezpiecznik F14 w przypadku skrzynki B są to przekazniki F14 i F15. Aby sprawdzić włącznik termiczny wkręcony w chłodnicę wystarczy odpiąć od niego wtyczkę i zewrzeć w niej piny - jeżeli wszystko jest w porządku to wentylator powinien zacząć działać do momentu ich rozwarcia co świadczyło będzie o sprawności reszty układu i potrzebie wymiany tego czujnika, jeżeli będzie pracował z przerwami do wymiany jest przekaznik lub do wyczyszczenia gniazda bezpieczników. Sprawdzić trzeba wszystko i najlepiej profilaktycznie wymienić przekaźnik na nowy. Jeżeli jesteś pewny pompy wody i termostatu tylko tutaj może tkwić przyczyna. To bardzo prosty układ i nie ma tutaj żadnej skomplikowanej filozofii - po schemacie widać jak proste i skuteczne jest to rozwiązanie. Powodzenia![]()
Ostatnio edytowane przez aquarius01 ; 29-04-2011 o 16:25
Pozdrawiam
Zbyszek
Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997
PORSCHE CAYENNE S 4.8 385KMMITO 1.4 LPG 78KM NERO ETNA
ALFA TO WIĘCEJ NIŻ AUTO.....TO PASJA
HISTORIA 159 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...adalberto.html
HISTORIA MITO http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...nero_mito.html
To jak czujnik temperatury masz na dwa wtyki to on odpowiada za wskazanie temperatury na wskazniku i na lampce przegrzania, może na sam początek sprawdzić sprawność tego czujnika
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Żeby nie było, że się czepiam ale żaden z tych czujników nie bierze udziału w załączeniu wentylatora w efekcie czego są problemy ze stabilną temperaturą silnika. One pełnią funkcję bierną i podają jedynie informację do ECU i na deskę rozdzielczą. Za włączenie wentylatora odpowiada włącznik bimetaliczny wkręcony w chłodnicę. Szukacie dziury w całym w tej chwili. Jak wspomniałem wcześniej niech autor wątku sprawdzi owy włącznik i przekaźnik wentylatora to praktycznie cały układ sterowania jego włączeniem...
Pozdrawiam
Zbyszek
Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997
Wszystko się zgadza ale jak widać sam czytasz bez zrozumienia tego co napisałem i kolega.
Napisał kolega że wentylator się włącza więc nie wiem po co ma sprawdzać czujnik w chłodnicy, ja napisałem żeby sprawdził czy to co pokazuje wskaznik wraz kontrolką temperatury czy on wskazuje poprawnienie to że się czepiam
![]()
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Jeśli ma 100 stopni i po odkręceniu wyrównawczego nie bulgocze to na 100% brak drożności między wyrównawczym a chłodnicą. Przy 100 stopniach powinno wysadzić i poparzyć ręce(przepraszam za brutalność
) U mnie właśnie ciężko się nagrzewa, 80 stopni z bólem osiąga. Pewnie termostat ciągle otwarty...
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995