Strona 16 z 17 PierwszyPierwszy ... 67891011121314151617 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 151 do 160 z 169

Temat: Wysokie spalanie a wszystko jest dobrze

  1. #151
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Bartimen, aktualnie auto teraz pali mi ok 15-16 litrów. Cena sprawdzenia rozrządu to kwota 350PLN z blokadami i zegarem. Sprawdzałem rozrząd w dwóch niezależnych serwisach, więc 350x2 - zapłaciłem w sumie 700PLN aby się tylko wiedzieć że mam dobrze ustawiony rozrząd, choć pewnie aby to sprawdzić nie trzeba aż tak się dobierać do rozrządu. No ale sprawdzili. W jednym serwisie auto stało dwa dni, w drugim trzy dni, łącznie tydzień sprawdzania rozrządu. Jak pamiętam auto paliło mi tyle już jak je kupiłem. Obawiam się że powodem takiego spalania jest falowanie obrotów które muszę naprawić. Gdyby nie falowanie auto paliło by o te 3-4 litry mniej paliwa, a więc 11l po mieście powiedzmy dopuszczalne przy 2.0. Czekam obecnie na filterek na odmę i nowy zaworek odmy. Jak te dwie rzeczy nie pomogą to biorę się za kolektor. Sondę i przepływkę oraz inne czujniki mam sprawne bo po 1) są nowe, po 2) sprawdzane w ASO na egzaminerze. Do tego wąż gumowy także nowy, świece, sonda, przepływka nowe.

    ---------- Post added at 13:38 ---------- Previous post was at 13:36 ----------

    Bartimen, a to mniejsze spalanie to dlatego że wiosna jest, mi też pali 3-4 litry mniej niż w zimę. było 20l.

    ---------- Post added at 13:39 ---------- Previous post was at 13:38 ----------

    aha, w zimę silnik się nie dogrzewał czego dowodem był budyń na korku wlewu oleju, stąd pewnie w zimę większe spalanie
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  2. #152
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    Cytat Napisał motofan Zobacz post
    Cena sprawdzenia rozrządu to kwota 350PLN z blokadami i zegarem. Sprawdzałem rozrząd w dwóch niezależnych serwisach, więc 350x2 - zapłaciłem w sumie 700PLN aby się tylko wiedzieć że mam dobrze ustawiony rozrząd
    współczuje! słupsk to raczej większe miasto i nie ma tam jakiś specjalistów tańszych?
    u mnie Maciek z jkar-u wymienił mi rozrząd za niecałe 2 stówki
    co do falowania to kogokolwiek się nie pytam to każdy mówi - lewe powietrze
    a w ts-ie jest sporo newralgicznych miejsc gdzie ta lewizna może iść:
    uszczelki przepustnicy i silniczka
    dwie odmy
    przewód idący do serwa
    przewód z EVAP-a (ten co idzie od pochłaniacza par paliwa)
    sam kolektor (dziurka, pęknięcie)
    miejsce łączenia kolektora z głowicą (te gumowe rury i ich opaski zaciskowe)
    pokrywa zaworów (małe pęknięcie przy śrubce)

    a co do budyniu/masełka to też go miałem

  3. #153
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Cytat Napisał zaviaseq Zobacz post
    przewód idący do serwa przewód z EVAP-a (ten co idzie od pochłaniacza par paliwa)
    który to przewód do serva a który z EVAPA i co to EVAP?
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  4. #154
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    do serwa idzie za przepustnicą z tyłu kolektora, twarda rurka
    a EVAP to elektrozawór na przewodzie idącym z kolektora (przy tym co idzie do serva) do prawego nadkola do filtru oparów paliwa

  5. #155
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Dzięki zaviaseq, a jak to jest w końcu z tym obiegiem powietrza odmy, ktoś na rysunku wcześniej oznaczył całkowicie inny obieg powietrza w odmie:
    , co ty o tym sądzisz?
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  6. #156
    kajec
    Gość
    Ostatnio edytowane przez kajec ; 03-05-2011 o 14:03 Powód: znalazłem odp na pytanie

  7. #157
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie

    - TRA, FRA duża wartość ujemna, zbyt bogata mieszanka, korekta dąży do tego aby skrócic czas wtrysku
    zbyt bogata mieszanka - przyczyny
    -- uszkodzenie przepływomierza
    -- ciagłe otwarcie zaworu odprowadzania oparów paliwa
    -- nieszczelny zawór, nie domykająca się iglica ( ciekawe gdzie to jest ? )
    -- za duże ciśnienie paliwa, zablokowany przewód przelewowy ( to nam nie grozi, w 156 TS przelewu nie ma )
    -- uszkodzony lub zanieczyszczony czujnik tlenu.



    - jak widzisz należy miec wszytkie wartośći z pomiarów aby mozna było np. wykluczyc MAF-a, bo cóz z tego że ma swoje 480 kg/h jak czujnik temperatury powietrza podaje wartość - 33 stopnie.
    Właśnie panowie. Moje autko czasem smiga az milo a czasem muli. MAF mam nowy oryginalny tak samo jka lambda. Mam duzy ujemny TRA, FRA okolo -150 i sie zwieksza. Jeśli w FESie w parametrach pokazuje mi ze temperatura powietrza wynosi -34 stopbue czy za to odpowiada czujnik temp w lusterku? Czy jest jakis inny??Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ecuscanscr5.jpg
Wyświetleń:	335
Rozmiar:	69.3 KB
ID:	97206
    Chce jeszcze sprawdzic ten zawor odprowadzania oparów paliwa, gdzie on sie znajduje???? Po odpaleniu autko nrerowno pracuje i czuc zapach benzyny.

  8. #158
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Nie. Ten parametr który masz zaznaczony na czerwono kółkiem to "Air temperature" i to jest czujnik temperatury powietrza w MAFie czyli przepływomierzu. -34 stopnie oznacza odłączony lub uszkodzony czujnik.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  9. #159
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie

    CO do zaworu to juz wiem gdzie on jest co i jak.

  10. #160
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    to ze auto nierówno pracuje i -33 stopnie tem powietrza to masz uwaloną przepływke.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

Podobne wątki

  1. Jest Bella.. jest dobrze :)
    Utworzone przez dawid_devel w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2015, 20:02
  2. GT 3.2 wysokie spalanie
    Utworzone przez gacekszadek w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-07-2012, 08:55
  3. Wysokie spalanie 1.6 TS 120 KM
    Utworzone przez adam08 w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-04-2012, 11:20
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-06-2011, 11:13
  5. Wysokie spalanie
    Utworzone przez medork w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 05-05-2007, 10:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory