Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: [156] Potrzebuje pomocy przy silniczku wycieraczek.

  1. #1
    Asharak
    Gość

    Domyślnie [156] Potrzebuje pomocy przy silniczku wycieraczek.

    W mojej kochanej 156-stce pojawił się problem z wycieraczkami. Mianowicie kiedy uruchomiłem je podczas deszczu podjechały do połowy szyby i stanęły. Po demontażu całego mechanizmu okazało się że silnik próbuje ruszyć ale nie daje rady. Po rozkręceniu go na części pierwsze wydaje mi się że znalazłem problem. Po wyjęciu ślimaka z przekładni (tej z plastikową zębatką) nie mogę nawet jej ruszyć. Nie wiem jak ww. przekładnie rozebrać. Nie wiecie przypadkiem jak to zrobić? Czy jest tam jakieś łożysko które mogło się zapiec? Mieliście podobny problem? Czy ta przekładnia powinna się swobodnie obracać? Da się to wymienić? Czy jestem w plecy 200pln za cały silnik?

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159SW 2009 2.0 JTDM
    Postów
    755

    Domyślnie

    O ile dobrze zrozumiałem Twój opis to powinno się to ruszać. Wypsikaj kilka razy jakimś WD40 i próbuj. Po wyjęciu delikatnym papierem ściernym zeszlifuj warstwę rdzy a następnie napakuj smaru ile się da i złóż wszystko w odwrotnej kolejności. Niestety jest to znana przypadłość w 156/147 ale częściej z tyłu niż z przodu
    Pozdrawiam
    Michał (p.maiki)
    Było 146 1.4 TS 97r 2006-2008, 147 1.6 TS 02r 2008-2009, 156SW fl 1.9 JTDM 2003r 2009-2014

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    przy okazji jak juz rozebrałes ,oczysc szczotki silnika (sa 3 szt.) bo lubia sie zawiesic

  4. #4
    Asharak
    Gość

    Domyślnie

    Tak Panowie to akurat wiem, dzięki za pomoc. Ale mam problem z wyjęciem tego plastikowgo kółka (przekładni). Jak się do tego nie dobiorę to mogiła. Nie chce się poruszać trzpień na którym jest zamocowana ta przekładnia. Od drugiej strony zdjąłem zawleczkę i podkładki ale nic więcej się nie da. Nie wiem czy jakoś mam go wybić z korpusu czy coś? Ogólnie, sam silnik jest w dobrym stanie. Nie pokorodował ani nic. Szczotki też jeszcze dadzą rade. Ale przekładnia stoi. Odmaczałem przez noc w nafcie, później wykompię w WD40, zobaczymy co to da. Ale już szukam w portwelu 200zł

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar marc1nz
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    podkarpacie
    Auto
    AR 156 3.0 V6 Q2
    Postów
    152

    Domyślnie

    zostaw sobie te 200zł na piwo a mechanizm wycieraczek wraz ze sterownikiem i silniczkiem kup od Fiata Marei ,to jest to samo co w Alfie , miałem ten sam problem co Ty a od Marei za kompletny mechanizm zapłaciłem 50 zl , wszystko pasuje i śmiga git majonez

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    chojnów
    Auto
    AR156 1.9jtd '01 SW
    Postów
    79

    Domyślnie

    na szrocie dostałem silniczek wraz z mechanizmem za 50zł od anglika wszystko przełożyłem do ramy z mojego starego, wyczyściłem komutator, szczotki i śmiga

  7. #7
    Asharak
    Gość

    Domyślnie

    Kolego "marc1nz" a gdzie dorwałeś taki komplecik? Jakiś sklep czy szrot jak sugeruje kolega "dulik82"?

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar marc1nz
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    podkarpacie
    Auto
    AR 156 3.0 V6 Q2
    Postów
    152

    Domyślnie

    Cytat Napisał Asharak Zobacz post
    Kolego "marc1nz" a gdzie dorwałeś taki komplecik? Jakiś sklep czy szrot jak sugeruje kolega "dulik82"?
    Ja znalazlem taki na Allegro ,popytaj ponegocjuj cene ale musi byc od Marei -wszytkie mocowania wtyczki i calosc jest taka sama ,nie od Bravo Barva tam jest 2 piny mniej we wtyczce

  9. #9
    Topss
    Gość

    Domyślnie Głośna praca

    Może ma ktoś jakiś pomysł jak skutecznie ochronić silniczek wycieraczek przednich przed zalaniem? Kolejny raz (już 3) muszę wymienić silniczek z powodu bardzo głośnej pracy. W samochodzie w czasie deszczu nie można słowa z kimś zamienić bo tak głośno pracuje. ostatnim razem cały zaizolowałem folią i taśmą izolacyjną - niestety nic to nie dało
    teraz już nie działają czasówki, wystarczy tylko że użyje spryskiwacza i wycieraczki pracują cały czas. Trzeba wyłączyć zapłon i jeszcze raz zapalić silnik żeby przestały pracować. MASAKRA

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar RobertWroc
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2JTS
    Postów
    354

    Domyślnie

    Cytat Napisał Topss Zobacz post
    Może ma ktoś jakiś pomysł jak skutecznie ochronić silniczek wycieraczek przednich przed zalaniem? Kolejny raz (już 3) muszę wymienić silniczek z powodu bardzo głośnej pracy. W samochodzie w czasie deszczu nie można słowa z kimś zamienić bo tak głośno pracuje. ostatnim razem cały zaizolowałem folią i taśmą izolacyjną - niestety nic to nie dało
    teraz już nie działają czasówki, wystarczy tylko że użyje spryskiwacza i wycieraczki pracują cały czas. Trzeba wyłączyć zapłon i jeszcze raz zapalić silnik żeby przestały pracować. MASAKRA
    raczej mało prawdopodobna wersja...
    mozliwe zę masz zapchane odpływy w podszybiu i zbiera ci sie woda, która zalewa silniczek. Zaśniedziały styki i się zawiesza.
    Spróbuj przepchać je....
    No chyba ze się mylę , ale nie słyszałem jeszcze by się silniczek topił w deszczu...

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory