Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Zbieżność, odbijanie kierunków

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2008
    Auto
    146 Boxer 1.6 95 r.
    Postów
    285

    Domyślnie Zbieżność, odbijanie kierunków

    Po wymianie końcówek drążków mechanik wziął odkręcił kierownicę ustawił ją na wprost bo była krzywo coś tam pomierzył przy kołach z kanału pokręcił ustawieniem drążkówi i mówi że nie trzeba jechać na zbieżność bo ustawił a nie miał żadnych urządzeń do ustawiania. Teraz jak jadę to kierownica jest lekko w prawo ale niby na wprost jedzie. Pojechałem gdzie indziej na zbieżność zablokowali kierownicę na wprost i ustawiają i mówią że zbieżność dobra. Podobno coś chyba na -3. I teraz pytania:
    1. Jak działa odbijanie kierunków czy przez przestawienie kierownicy może nie działać dobrze?
    2. Dla czego kierownica jest w prawo a zbieżość ok.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Po pierwsze to nie był mechanik tylko osoba posiadająca kanał, trochę narzędzi i wiele mniej oleju w głowie. Po drugie oddawanie kierunków na 99% zostało uszkodzone lub przestawione przez nieumiejętny jej montaż. Kierownica jest w prawo bo temu komuś nie chciało się kręcić drążkami kierowniczymi tylko wolał przestawić kierownicę i jak widać nie potrafił jej nawet ustawić na wprost. Ogólnie jedź gdzieś na profesjonalny pomiar i niech Ci przy okazji sprawdzą co ten poprzednik nawywijał z kierownicą.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar AlfaWhiz
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 164 Q4
    Postów
    107

    Domyślnie

    Przy ustawianiu zbieżności bez blokowania kierownicy często zdarza się, że po takiej "operacji" kierownica nie jest ustawiona na wprost. Dlaczego? Dlatego, że tak jest łatwiej i szybciej, bo nie trzeba kombinować z odkręcaniem i korygowaniem ustawień przy jednym i drugim kole (odkręcenie jednego, dokręcanie drugiego żeby było równo), tylko ustawia się zbieżność tak, żeby na kołach była dobra, bez względu na to jak ustawiona jest kierownica. Tak właśnie robią prawdziwi "fachowcy".

    Co do odbijania kierunków, mechanizm nie jest skomplikowany i bezpośrednio zależy od tego, w jakim położeniu znajduje się kierownica. Jeśli kierownica nie jest ustawiona prosto, odbijanie kierunków nie będzie ustawione prosto, czyli przy skręcie w jedną stronę będą Ci odbijały wcześniej, przy skręcie w drugą, później. Wystarczy zrobić zbieżność w porządnym warsztacie do prostej kierownicy i będzie OK.

    Ja nie wahałbym się za dobre ustawienie zbieżności z pomiarem laserowym zapłacić nawet 100 zł, bo akcja jest jednorazowa, opony Ci się nie będą nierówno zużywać, kierownica będzie ustawiona prosto i odbijanie będzie działało dobrze.

    Pamiętaj, że jak Ci ustawią krzywo, możesz to reklamować i rób to do skutku, aż Ci ustawią dobrze. Weź paragon albo fakturę, przejedź 5-10 km, poskręcaj trochę, jeśli kierownica będzie krzywo, jedź do nich na korektę i nie miej złudzeń, ma być idealnie prosto.

    Nie zapomnij też przy ustawianiu zbieżności zaznaczyć, że poprzednio kierownica była przestawiana.
    Ostatnio edytowane przez AlfaWhiz ; 02-05-2011 o 12:34

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Mechanicy często idą na skróty i zbieżność ustawiają jednym drażkiem nie patrząc na ustawienie kierownicy trzeba bata i lać takich mechaników

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2008
    Auto
    146 Boxer 1.6 95 r.
    Postów
    285

    Domyślnie

    Ostatnio przy zmianie opon na letnie przełożyłem opony z tyłu na przód bo był lepszy bieżnik morze to być też przyczyną? Czytałem gdzieś tu że tył może ścinać opony i teraz może wystarczy jak się dopasują do przodu. Bo Byłem na ustawieniu zbieżności to powiedzieli że jest dobra i zablokowali kierownicę na wprost ale jak jadę to się kierownica lekko skręca w prawo trochę mieli tam starodawny sprzęt. No i też mam do wymiany wahacze bo swożnie mają lekkie luzy i tuleje też po obydwu stronach. Więc Sam niewiem czy nie lepiej dopiero po wymianie wahaczy jechać na jakieś pożądne ustawienie tej zbieżności.
    I jeszcze jedno pytanie czy jest możliwość i w jaki sposób ustawić tą kierownicę do ustawienia fabrycznego istnieje jakaś możliwość ustawienia tego czy to nie przeszkadza?

  6. #6
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Jak sie nie da!!!! to jest jeden z dwóch parametrów ustawienia zbieżności
    Cytat Napisał czupi Zobacz post
    I jeszcze jedno pytanie czy jest możliwość i w jaki sposób ustawić tą kierownicę do ustawienia fabrycznego istnieje jakaś możliwość ustawienia tego czy to nie przeszkadza?

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał czupi Zobacz post
    Sam niewiem czy nie lepiej dopiero po wymianie wahaczy jechać na jakieś pożądne ustawienie tej zbieżności.
    I jeszcze jedno pytanie czy jest możliwość i w jaki sposób ustawić tą kierownicę do ustawienia fabrycznego istnieje jakaś możliwość ustawienia tego czy to nie przeszkadza?
    jak chcesz regulować coś, na co luzy mają wpływ i zmieniają się przez nie paramerty, które chcesz regulować?
    da się ustawić kierownicę 'na wprost', ale trzeba do tego fachowej ręki, dobrego sprzętu i dobrego zawieszenia
    jeśli wymienisz wszystko, a przy regulacji będzie 'uciekało' co nieco, to jeszcze przekładnia może mieć luzy i ciężko będzie trafić
    w Uno miałem niewielki luz i po kilku próbach ustawiliśmy z kolegą jak należy, w Gtv też mam luz na listwie i jak będe miał gotowe tylne zawieszenie, to robimy całość na cacy i choćby dwie godziny, to trzeba będzie posiedzieć i wyregulować

    verdebiancorosso

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2008
    Auto
    146 Boxer 1.6 95 r.
    Postów
    285

    Domyślnie

    Jest masakra. Wczoraj byłem na wymianę wahaczy oba stare odkręciły się bez większych problemów. Prawy założony też bez problemów. A lewy nie chciał wejść. włożyli go na siłę że tak powiem. I odracu mówię Im że to koło coś krzywe jest tak jakby do środka bo właśnie w tą stronę brakowało do swożnia trochę. Niby Tam coś mieżył do starego ale niewiem czy dobrze. No i pojechałem na zbieżność do dobrego zakładu a tam mi mówi że coś tu jest nie tak że lewe koło ma odchył i pasowało by wyjaśnić czy ten wahacz jest dobry pomieżył metrem i mówi że najprawdopodniej jest za króyki o 0,5 cm lub 1 cm czyli niby nie dużo i mówi że morze ustawić zbieżność ale lepiej było by sprawdzić ten wahacz. Ja zdenerwowany wracam spowrotem do tamtych mechaników i mówię im to wszystko i skończyło się na tym że mam dzisiaj na 14 wrócić i wymienić go na inny bo zamówił w sklepie bo nawet ja go nie zamawiałem. parametry były takie prawe -0,49 I mówił że jest ok a prawe +1,29 mówił że za duży odchył. I teraz pytania: Co obstawiacie że ten wahacz był za krótki może nie trzymał parametrów lub był inny lub czy auto miało kiedyś dzwona konkretnego albo jakiś krater na drodze tak mógłby to przestawić to wszystko. Czy moze jakieś inne sugestie. Proszę o jakieś propozycje.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    To może być problem zbyt krótkiego wahacza. Jeżeli dobrze pamiętam to wahacze do 155 były właśnie o około 1 cm krótsze i stąd może być ta różnica w kącie. Proszę kolegów z 155 o poprawienie mnie jeżeli się mylę.
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2008
    Auto
    146 Boxer 1.6 95 r.
    Postów
    285

    Domyślnie

    Ten mechanik od zbieżności właśnie coś mówił że chyba od tipo były inne też krótsze. Teraz patrzę na auto i prawe koło elegancko lekko na zewnątrz a lewe do środka jak byk. Jak bym tam nie stał nad nimi pół dnia oczywiście to bym nie wiedział na czym stoję wogóle i by mi kit wcisnął że jest ok. A druga sprawa oczywiście zjechali korek miski olejowej a był idealny i też zbytnio nie mogli odkręcić I gada coś o odsysaniu oleju i że połowę aut by nie zrobił jakby nie to odsysanie czy coś ale się uparłem i odkręcił takim jakby torxem. i teraz na następny raz znowu będzie problem z olejem. niewiem czy kupić korek nowy czy od innego modelu spasuje chodzi o to żeby był nie imbus. Albo coś dospawać?

Podobne wątki

  1. żarówki kierunków bocznych
    Utworzone przez KornelPL w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-02-2011, 23:07
  2. [155] zdjecie kloszy kierunków
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 01-01-2011, 17:52
  3. Zbieżność przed FL a zbieżność po FL
    Utworzone przez maniek7712 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 05-10-2010, 23:03
  4. wieszanie sie kierunków
    Utworzone przez sylwiniusz w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-02-2010, 09:02
  5. [146] kierunków brak..
    Utworzone przez basiek333 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-01-2008, 22:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory