Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 36 z 36

Temat: Układ zapłonowy TS zamiana na zwykły

  1. #31
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    A JTS lata na czterech świecach aż miło.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  2. #32
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Bubu321 piszesz, że cewka WN w Alfie wytwarza 40 kV. Wyczytałem gdzies w sieci, że izolacja przewodów z rdzeniem miedzianym jest na 30 kV.
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  3. #33
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ja to podałem z pomiarów moim oscyloskopem.
    - a jak tam dalej teoria i praktyka stosowania CF3 zamiast CF2.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #34
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    będę musiał wyedytować swojego posta, bo wymieniając świece w Gtv pooglądałem jak są one podłączone

    schemat pokazuje, że 'duże' świece są połączone parami 1-4 2-3 i 'małe' świece parmi 4-1 3-2, a każda z tych czterech par osobno ma połączenie ze sterownikiem
    czyli iskra na 'małej' świecy może być sterowana niezależnie od świecy głównej
    odłączenie świec pomocniczych musi zatem wpłynąć na pracę silnika

    cewki na pierwszym i drugim cylindrze zasilają 'duże' świece, a na trzecim i czwartym 'małe', w układach jakie podałem powyżej
    przeskok iskry na obu świecach jednego cylindra może być niezależny od siebie i wysterowany względem potrzeb
    Ostatnio edytowane przez kudlaty_bytom ; 09-07-2011 o 14:13

    verdebiancorosso

  5. #35
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    dorzucam sam schemat układu zapłonowego, gdzie widać, jakie jest połączenie świec

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ukzap.jpg
Wyświetleń:	1719
Rozmiar:	93.7 KB
ID:	29761

    verdebiancorosso

  6. #36
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    Idea Twin Sparka jest niestety jedna. W dużych komorach spalania (duża średnica tłoka) rozchodzenie się czoła płomienia po okresie indukcji (okres indukcji jest stały i prawie nie zależny od prędkości obrotowej, okres indukcji powstaje po przeskoku iskry i trwa do momentu pojawienia się płomienia) jest nieraz zbyt powolny w przypadku świecy umieszczonej centralnie. (Prędkość rozchodzenia się czoła płomienia jest zależny od prędkości obrotowej, ale nie idealnie proporcjonalnie) W związku z tym zapon dwu świecowy polepsza szybkość rozchodzenia się czoła płomienia i przyspiesza spalanie dając wyższe ciśnienie spalania, a co za tym idzie wyższe ciśnienie efektywne (i moc) oraz twardszą pracę silnika. Ponadto sprzyja zmniejszeniu zawartości NOx w spalinach, gdyż duża komora spalania sprzyja powstawaniu NOx. O ile w starych TS 8V chodziło bardziej o to pierwsze to w TS 16V już niestety o to drugie. Niestety dwu świecowy zapłon pozwala zapalać mieszankę troszkę uboższą i ECU ma to zaprogramowane co za tym idzie opornie chodzi na jednej świecy. Jak już wspomniałem zmiana softu w sterowniku, mogła by problem rozwiązać.


    Co do JTS to ma prawo chodzić na 4 świecach. Wynika to z tego że JTS realizuje częściowa koncepcję ubogich mieszanek i wykorzystuje uwarstwienie ładunku. Uwarstwienie ładunku to rozwiązanie które umożliwia zgromadzenie np. wokół świecy mieszanki zdolnej do zapłonu (lambda 0,7 - 1,4 dla koncepcji mieszanek ubogich >1,1) , podczas gdy w innych miejscach komory spalania mieszanka może być bardzo uboga (lambda 1,5 - 1,9).


    Aktualnie uwarstwienie ładunku stosowane jest w większości silników, i nie musi być to silnik o wtrysku bezpośrednim.
    Ostatnio edytowane przez maciek_czer ; 12-08-2011 o 23:13

Podobne wątki

  1. [155] Układ zapłonowy alfa 155
    Utworzone przez dante w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 22-09-2013, 15:47
  2. [145] 145 ts układ zapłonowy
    Utworzone przez muro87 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-04-2013, 10:53
  3. zwykły gaz w 156?
    Utworzone przez brojl20 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 23-09-2012, 18:03
  4. Zwykły kluczyk a scyzoryk
    Utworzone przez Obi.Wan w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-09-2011, 10:00
  5. zwykły mechanik da rade?
    Utworzone przez lukaswisniewski w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-10-2007, 19:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory