A JTS lata na czterech świecach aż miło.
A JTS lata na czterech świecach aż miło.
Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest
Bubu321 piszesz, że cewka WN w Alfie wytwarza 40 kV. Wyczytałem gdzies w sieci, że izolacja przewodów z rdzeniem miedzianym jest na 30 kV.
Ale Rozrabia
156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
Blue cosmo
- ja to podałem z pomiarów moim oscyloskopem.
- a jak tam dalej teoria i praktyka stosowania CF3 zamiast CF2.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
będę musiał wyedytować swojego posta, bo wymieniając świece w Gtv pooglądałem jak są one podłączone
schemat pokazuje, że 'duże' świece są połączone parami 1-4 2-3 i 'małe' świece parmi 4-1 3-2, a każda z tych czterech par osobno ma połączenie ze sterownikiem
czyli iskra na 'małej' świecy może być sterowana niezależnie od świecy głównej
odłączenie świec pomocniczych musi zatem wpłynąć na pracę silnika
cewki na pierwszym i drugim cylindrze zasilają 'duże' świece, a na trzecim i czwartym 'małe', w układach jakie podałem powyżej
przeskok iskry na obu świecach jednego cylindra może być niezależny od siebie i wysterowany względem potrzeb
Ostatnio edytowane przez kudlaty_bytom ; 09-07-2011 o 14:13
verdebiancorosso
Idea Twin Sparka jest niestety jedna. W dużych komorach spalania (duża średnica tłoka) rozchodzenie się czoła płomienia po okresie indukcji (okres indukcji jest stały i prawie nie zależny od prędkości obrotowej, okres indukcji powstaje po przeskoku iskry i trwa do momentu pojawienia się płomienia) jest nieraz zbyt powolny w przypadku świecy umieszczonej centralnie. (Prędkość rozchodzenia się czoła płomienia jest zależny od prędkości obrotowej, ale nie idealnie proporcjonalnie) W związku z tym zapon dwu świecowy polepsza szybkość rozchodzenia się czoła płomienia i przyspiesza spalanie dając wyższe ciśnienie spalania, a co za tym idzie wyższe ciśnienie efektywne (i moc) oraz twardszą pracę silnika. Ponadto sprzyja zmniejszeniu zawartości NOx w spalinach, gdyż duża komora spalania sprzyja powstawaniu NOx. O ile w starych TS 8V chodziło bardziej o to pierwsze to w TS 16V już niestety o to drugie. Niestety dwu świecowy zapłon pozwala zapalać mieszankę troszkę uboższą i ECU ma to zaprogramowane co za tym idzie opornie chodzi na jednej świecy. Jak już wspomniałem zmiana softu w sterowniku, mogła by problem rozwiązać.
Co do JTS to ma prawo chodzić na 4 świecach. Wynika to z tego że JTS realizuje częściowa koncepcję ubogich mieszanek i wykorzystuje uwarstwienie ładunku. Uwarstwienie ładunku to rozwiązanie które umożliwia zgromadzenie np. wokół świecy mieszanki zdolnej do zapłonu (lambda 0,7 - 1,4 dla koncepcji mieszanek ubogich >1,1) , podczas gdy w innych miejscach komory spalania mieszanka może być bardzo uboga (lambda 1,5 - 1,9).
Aktualnie uwarstwienie ładunku stosowane jest w większości silników, i nie musi być to silnik o wtrysku bezpośrednim.
Ostatnio edytowane przez maciek_czer ; 12-08-2011 o 23:13