Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Marchewkowe pole...

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar macminik
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    KrakĂłw, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer, Alfa Romeo 147 2.0 TS
    Postów
    306

    Domyślnie

    Temat wracam bo ... tak jak pisałem, wymieniłem Sondę. Autko chodzi całkiem dobrze. Ale czasem zapala się marchewka. Teraz zauwazyłem, że zapala się zawsze w okolicach 40-60 C na wskaźniku temperatury. Po jakimś czasie gaśnie. Nie ma tu wpływu temperatura powietrza, czy deszcz czy nie deszcz. Poprostu w niektóre dni, przy 60 C się zapala po chwili gaśnie. Nie zawsze bo czasem się nie zapala. Może ktoś wie co to ?

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar macminik
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    KrakĂłw, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer, Alfa Romeo 147 2.0 TS
    Postów
    306

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Na pewno podpięcie pod kompa powinno pokazać przyczynę, ja myślę że to elektrozawór pochłaniacza
    Czy to EGR ?? Bo jak to gówno to gdzie go szukać ? W Mondeo miałem, zaślepiłem w pierniki jak się zacięło i samochód mniej palił Tyle, że w Mondku mojej żony MK III jak się zaślepi to świeci cały czas... :/ A gdzie w boxerze tego wybryku ekologów szukać ??

    Sondę zmieniłem z uniwersalnej na dedykowaną BOSCH. Marchewka miga czasem, szybciej gaśnie niż na uniwersalnej. Spalanie też spadło do jakiś 12/100 więc niby norma. Dziś wziąlem ją na obdwodnicę Krakowa aby zbadać co i jak. Niestety nie jestem w stanie stwierdzić, co jest przyczyną zapalania marchewy, bo obroty nie mają na to wpływu, ani temperatura. Auto poleciało 185 km/h przy 5200 obrotów bez zająknięcia. Ale... za EGR-em rzeczywiście przemawia jedno. Jak się jedzie dłużej tak z leciutko wciśniętym pedałem gazu i auto trzyma obroty przez chwilę, to za chwilę marchewa się zapala. Nie wiem jak w Alfach, ale w Mondeo zazwyczaj w takich sytuacjach otwierał się EGR i walił spaliny do kolektora...

    Ta czy inaczej, w którym miejscu w boxerze będzie eko-wybryk ??? Niestety w Krakowie nie mam nigdzie pod ręką komputera co odczyta boxera. Serwis odpada a p. Żyła po drugiej stronie miasta.

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar macminik
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    KrakĂłw, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer, Alfa Romeo 147 2.0 TS
    Postów
    306

    Domyślnie

    Otóż w Boxerze jak ustaliłem nie ma EGR-u. Na szczęście ekooszołomy jeszcze wtedy nie szalały. jednak marchewkowe pole ciąg dalszy i kilka pytań. Więc postanowiłem wyczyścić wtryski metoda ekonomiczną. Zatankowałem 95-tkę i wlałem STP. jednocześnie biegając po rozmaitych forach z innych marek, obraz STP jest taki, że jego działanie może ale nie musi być efektywne po ok. 1000-1500 km w zależności od zabrudzenia wtrysków. Ok. To jest jasne. Gwarancji na sukces nie ma. To także. Jednakże zdecydowanie marchewa przestała się pojawiać po zalaniu 98-mki !!! Otóz na 95 z STP raz dziennie ją widziałem a czasem częściej. Na 98-ce widziałem ją raz na kilka dni !!! Po wyjeżdżeniu 98-ki wlałem znowu 95-kę i marchewa rzadziej się pojawia. Zastanawiający jest wpływ tej benzyny. Tu na forum pisano, że lanie 98-ki do Alfy 146 nie ma sensu. W instrukcji piszą o benzynie o liczbie oktanów większej niż 95 (tabelka w manualu do TS-a). W sumie dla mnie żadna różnica bo 98-kę ma 2 grosze/litr drożej niż 95 i zamierzam ją lać narazie z STP i zobaczymy. Może pomoże. Czy 98-ka ma jakąś wyższą temperaturę spalania albo co ???

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar Jester
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław/Włodawa
    Auto
    AR 146 1.4 bx
    Postów
    948

    Domyślnie

    ja slyszalem, ze im nizsza liczba oktanow tym paliwo jest bardziej wybuchowe ale nie wiem czy to prawda

  5. #15
    czart79
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Na pewno podpięcie pod kompa powinno pokazać przyczynę
    zgadzam się zgadzam!

    Cytat Napisał Jester Zobacz post
    ja slyszalem, ze im nizsza liczba oktanow tym paliwo jest bardziej wybuchowe
    tak to prawda
    wikipedia:
    Jeśli dla danego silnika liczba oktanowa paliwa będzie za mała, to nastąpią lokalne samozapłony paliwa przed właściwym momentem początku spalania czyli tzw. spalanie stukowe.

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar Jester
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław/Włodawa
    Auto
    AR 146 1.4 bx
    Postów
    948

    Domyślnie

    kiedyś w rodzinie było kanciaste Audi 80, 1.6 czy 1.8 na gaźniku, któregoś razu została zalana ruską benzyną, prawdopodobnie czerwoną (mała liczba oktanów, chyba 80 albo coś koło tego), jeździło to jakoś ale finał taki, że gaźnik do wymiany był a tam jakiś droższy był

  7. #17
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Nie wiem jak w boxerach, ale w TS-ach jest czujnik spalania detonacyjnego, który eliminuje to zjawisko (chodzi i dostosowanie momentu zapłonu, do stopnia sprężenia mieszanki paliwo-powietrznej).

  8. #18
    czart79
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał janio Zobacz post
    ale w TS-ach jest czujnik spalania detonacyjnego
    przy ruskiej PB czujnik powybijałby sobie wszystkie zęby

  9. #19
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Z tego, co mi wiadomo, w Rosji również jeżdżą alfiszony (bo jakżeby inaczej ), a czujnik spalania detonacyjnego, to od kilku/kilkunastu lat standard w silnikach benzynowych nie tylko w Alfach.

Podobne wątki

  1. [156] uszczelka pod pokrywą zaworów + marchewkowe pole
    Utworzone przez prymie w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 13-02-2019, 00:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory