Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28

Temat: "Bicie "podczas jazdy

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDm
    Postów
    76

    Domyślnie

    Witam,
    podziele sie swoja wiedza na temat bicia, ktora zdobylem ujezdzajac swoja Hanke
    Jesli bicie wystepuje przy dosc dlugiej jezdzie albo jezdzie miejskiej gdzie dosc mocno pracujesz pedalem hamulca i doprowadzasz do rozgrzania zarowno klocki jak i tarcze to wlasnie moze byc problem z tarczami:/
    Moje byly jakies takie dziwne, w sumie zalozone w aso na nieoczyszczonej piascie wiec juz dwa dni po zalozeniu byly toczone i staly sie strasznie wrazliwe na zmiane temperatury.
    Przy predkosci okolo 90 zaczynalo sie takie delikatne dudnienie, przy 120 juz kierownica sie rwala. To nie byla wina niewywazonych opon ( bo to sprawdzilem) tylko rozgrzania tarcz, ktore najwyrazniej musialy sie nieco odksztalcic przy wyzszej temp i powodowaly lekkie bicie.
    Przetoczenie tarcz i wymiana klockow ( co jest oczywiste ) doprowadzily do ustapienia problemu.

    Adam

  2. #22
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Murray
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Brańsk
    Auto
    ...Na zawsze Mazda 323 F BP i kiedyś Alfa Romeo159 JTD lub MPI...
    Postów
    120

    Domyślnie

    To prawda też tak może być i bywa..
    <<-<---Nicole Scherzinger - Don't Hold Your Breath--->->>

  3. #23
    superglide
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Jeśli Ci tnie opony od wewnątrz to ustaw sobie przednie zawieszenie na delikatny plus (o pół stopnia) w stosunku do "skrajnych" zaleceń fabrycznych.
    Dokładnie na takim ustawieniu jeżdżę od jakiegoś czasu, ale oczywiście trzeba poczekać na rezultat :-)

  4. #24
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomodati Zobacz post
    Witam,
    podziele sie swoja wiedza na temat bicia, ktora zdobylem ujezdzajac swoja Hanke
    Jesli bicie wystepuje przy dosc dlugiej jezdzie albo jezdzie miejskiej gdzie dosc mocno pracujesz pedalem hamulca i doprowadzasz do rozgrzania zarowno klocki jak i tarcze to wlasnie moze byc problem z tarczami:/
    Moje byly jakies takie dziwne, w sumie zalozone w aso na nieoczyszczonej piascie wiec juz dwa dni po zalozeniu byly toczone i staly sie strasznie wrazliwe na zmiane temperatury.
    Przy predkosci okolo 90 zaczynalo sie takie delikatne dudnienie, przy 120 juz kierownica sie rwala. To nie byla wina niewywazonych opon ( bo to sprawdzilem) tylko rozgrzania tarcz, ktore najwyrazniej musialy sie nieco odksztalcic przy wyzszej temp i powodowaly lekkie bicie.
    Przetoczenie tarcz i wymiana klockow ( co jest oczywiste ) doprowadzily do ustapienia problemu.

    Adam
    Tarcze potrafią się odkształcić w dość prozaiczny sposób - jeżdżąc dużo i "dynamicznie" po mieście należy wystrzegać się stania na skrzyżowaniu z wciśniętym pedałem hamulca. Rozgrzana tarcza nierównomiernie wtedy się schładza i nie ma możliwości równomiernego "odkształcania się".

  5. #25
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Skierniewice
    Auto
    AR 159 1.9JTDM 150
    Postów
    1

    Domyślnie

    Witam, ja mam pododobny problem mianowicie na starych oponach przy predkosci okolo 140 km/h bylo czuc wyrazne bicie gdzies w nogach az strach bylo jechac. Na kierownicy nic nie czuc myslalem ze wina starych opon wiec je wymienilem na nowe ale bicie jest jakby mniejsze ale jest, sprawdze ejszcze geometrie moze to pomoze?

  6. #26
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Zawieszenie musiałoby być w bardzo kiepskiej kondycji. Po założeniu nowych opon i przejechaniu kilkuset km zaleca się ponowne wyważenie kół.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #27
    Użytkownik Świeżak Avatar GexN
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Warszawa, Łódź
    Auto
    Kiedyś 147 1.9 JTD, obecnie 159 TI 1.75 TBi
    Postów
    125

    Domyślnie

    U mnie tez występowało bicie odczuwalne na kierownicy i pedale hamulca przy 120-140km/h. Przyczyną okazała się skrzywiona alufelga - poprosiłem o przyjrzenie się sprawie podczas wymiany opon na letnie. Po wyprostowaniu felgi jak ręka odjął

  8. #28
    Użytkownik Ogier Avatar Andree
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 SW 1,9
    Postów
    188

    Domyślnie

    Zmień opony na nowe i daj znać. Ja kiedys miałem problem z biciem prawego tyłu, wyważanie, sprawdzanie felgi nic nie dało, zamówienie piasty było zbyteczne (mam na zbyciu). Diagnoza uzyskana przez wykrycie bicia w lusterku wstecznym podczas jazdy. Koło biło jakby miało odpoaść. Powodem: pierscienie centrujące z wysokim kołnieżem, który rozplaszczał się po przykręceniu koła. Rozwiązanie problemu poprzez ściecie kołnierza na pierścieniu centrującym, nic nie może się znajdować pomiedzy piastą a felgą, za wyjątkiem dystansów ale to na przednich kołach.

Podobne wątki

  1. Stukanie i szarpanie podczas "jazdy" 1.9JTD.
    Utworzone przez zenon6810 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-02-2016, 08:56
  2. [159] Drgania "turbulencje" podczas przyśpieszania i jazdy z wieksza predkościa
    Utworzone przez Karbon w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-07-2015, 17:40
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-01-2012, 12:50
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-03-2010, 08:06
  5. [155] Dziwne "huczenie" podczas jazdy.
    Utworzone przez lukasjed w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-11-2009, 14:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory