Strona 55 z 183 PierwszyPierwszy ... 5454647484950515253545556575859606162636465105155 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 541 do 550 z 1826

Temat: Zaślepienie EGR

  1. #541
    you
    Gość

    Domyślnie

    Maćku, albo ja źle sie wyraziłem albo czytałem nie ten temat. Robiłem to wg tego tematu

    • Zaślepienie całkowite EGR (+ czyszczenie) w 2.4JTD 10v i 1.9 JTD 8v

    EDIT:

    Znalazłem temat, o którym mówisz. Hmm, nie sądziłem że przed zaślepieniem warto wykonać taki zabieg czytając poprzedni temat.
    Ostatnio edytowane przez you ; 14-05-2011 o 19:29

  2. #542
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar liked
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    AR BRERA 2006 2,4 jtdm
    Postów
    320

    Domyślnie

    Cytat Napisał you Zobacz post
    Znalazłem temat, o którym mówisz. Hmm, nie sądziłem że przed zaślepieniem warto wykonać taki zabieg czytając poprzedni temat.
    zapewne chodzi mu o to, że masz wyczyścić kanały w kolektorze, które idą do egr-u. te które są zaraz za przepustnicą. zresztą, sam kolektor też warto wyczyścić

  3. #543
    Użytkownik Embrion Avatar buszmeno
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Piła/Wysoka
    Auto
    156 1.9 jtd sw 00r.
    Postów
    183

    Domyślnie

    witam mam pytanko czy jak wyczyszcze zawor egr to moja lalunia przestanie troszke mniej kopcic dorobilem sie rownież zaślepki czy taki zabieg moze cos pomoc czy wcale tego nie ruszać???

  4. #544
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    932

    Domyślnie

    Wyczyść zawór i zamontuj zaślepkę. Kopcenie jednak ma najczęściej inną przyczynę.

  5. #545
    Użytkownik Embrion Avatar buszmeno
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Piła/Wysoka
    Auto
    156 1.9 jtd sw 00r.
    Postów
    183

    Domyślnie

    Cytat Napisał www156 Zobacz post
    Wyczyść zawór i zamontuj zaślepkę. Kopcenie jednak ma najczęściej inną przyczynę.
    kolego a co jest najczestrza przyczyna kopcenia

  6. #546
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał buszmeno Zobacz post
    kolego a co jest najczestrza przyczyna kopcenia
    Za dużo paliwa a za mało powietrza w komorze spalania.
    Podejrzani:
    Turbina,
    Przepływomierz,
    lejące wtryski,
    wszelkiego rodzaju nieszczelności w dolocie

  7. #547
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kurly
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    147 jtd 8V 115
    Postów
    216

    Domyślnie

    A ja mam troszkę inne pytanie ale tez związane z EGR. Postanowiłem sobie wszytsko przeczyścić bo w sumie nie zaglądałem tam nigdy odkąd kupiłem autko okazało się, że egr miałem zaślepiony ale zaślepka niestety już się w kilku miejscach przepaliła. Dorobiłem nową przeczyściłem ale niestety przy czyszczeniu zaworu EGR troszkę go uszkodziłem był tak pordzewiały w środku i zapieczony sadzą, że jak chciałem odkręcić taką malutką nakrętkę w środku to ukręciłem ją z gwintem;]. Złożyłem to bez jednego tależyka, który otwioerał i zamykał przepływ w EGR przejechałem się i wszystko jest ok. Ale wolę się upewnić czy jazda z uszkodzonym EGR mimo że jest zaślepiony spowoduje jakieś nieprawidłowości w spalaniu czy w działaniu silnika czy mogę to olać i jeździć tak bo w końcu EGR i tak zaślepiony. Co do silnika to stary 8mio zaworowy diesel.

  8. #548
    you
    Gość

    Domyślnie

    Chce zrobić czyszczenie jak w tym temacie http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...td_2004_a.html ale w moim silniku (seryjnie 105KM) EGR jest z przodu na środku silnika (po otwarciu maski). Czy zasada demontażu z wersji 2004 będzie podobna? Bo u mnie chyba jakoś bardziej jest schowany ten zawór.
    Zaślepkę załozyłem tuż przy kolektorze ssącym wg poradnika Maćka (były dwa miejsca do wyboru), rozumiem że to miejsce jest OK, czy lepiej wybrać połączenie kolektora wydechowego a samego zaworu EGR?
    Ostatnio edytowane przez you ; 19-05-2011 o 10:14

  9. #549
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147 1,9 JTD
    Postów
    47

    Domyślnie

    Ja mam pytanie odnośnie czyszczenie kolektora. Czy jezeli przy czyszczeniu troche nagaru wpadnie mi w te otwory, ktore dalej ida do silnika to on powinien je bez problemu przepalic czy cos moze sie zatkac ?

  10. #550
    Użytkownik Świeżak Avatar franek89
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    okolice Gniezna
    Auto
    AR 156 1.9JTD 115KM '04
    Postów
    78

    Domyślnie

    Właśnie jestem po operacji czyszczenia zaworu EGR (silnik 1.9 CF3 115KM), sam zawór był praktycznie czysty natomiast kolektor to jakaś masakra pełno tam syfu. Razem z kuzynem odkręciliśmy klapę gaszącą silnik i wyskrobaliśmy tyle "smoły" ile się dało, chociaż myślę że przy wymianie rozrządu zlecę mechanikowi zdjęcie kolektora i wyczyszczenie go. Po złożeniu wszystkiego pojawił się błąd silnika i komunikat "Motor Control System Failure", auto jechało normalnie więc po rozgrzaniu silnika, jakieś 4km jechałem praktycznie na maksa (na każdym biegu do 4krpm). Po 10 min ponownie odpaliłem auto i o dziwo błędu już nie było
    Wulkanizacja AG-MAR Jarząbkowo
    serwis ogumienia, opony nowe i używane, fachowa obsługa, atrakcyjne ceny
    http://wulkanizacja.gniezno.pl

Podobne wątki

  1. [159] zaślepienie nowego egr
    Utworzone przez mamel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 16-08-2016, 18:53
  2. Zaślepienie EGR
    Utworzone przez Dziubek99 w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-05-2013, 21:37
  3. Zaślepienie egr!
    Utworzone przez grzegorz041983 w dziale GT
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-01-2012, 17:59
  4. Zaślepienie EGR
    Utworzone przez grafex w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-08-2011, 06:20
  5. Zaślepienie EGR
    Utworzone przez Kotu w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-04-2010, 19:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory