Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 32

Temat: Czy można wymienić wariator...

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał williamdrake Zobacz post
    Pasków zębatych w zasadzie powtórnie nie naciąga się a tylko jednorazowo ustawia ich napięcie. Poza tym ważne jest w którą stronę pasek chodził.
    Z olejem się zgadza- ze względu na nowy wariator.
    Ale czy przypadkiem na pasku nie ma strzałek oznaczających kierunek obrotu? Jeśli nie ma, to można sobie zaznaczyć by założyć go w ten sam sposób.
    W sumie to i tak nie ma znaczenia, bo dla pewności i tak założyłbym nowy, żeby spać spokojnie.
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    Ostatnio edytowane przez alces1 ; 22-02-2010 o 12:53

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  2. #12
    Falkon88
    Gość

    Domyślnie

    Panowie a mozecie podac orientacyjnie cene (tj wariator, pasek, wymiana oleju i ogolnie robocizna) ? mam chyba ten sam problem otoz mechanik wymienil rozrzad ale o wariatorze widac pojecia nie mial i faktycznie silnik dziwnie chodzi zwlaszcza przez pierwsze kilka sekund od odpalenia no i czuc z nie ma tyle mocy ile miec powinien (ledwo osiaga predkosc 160 km/h na lpg)....

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Danek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gdańsk/Debrzno
    Auto
    Alfa Romeo 156 FL 1,9jtdm Była Alfa Romeo 156 2.0TS 2000r.
    Postów
    363

    Domyślnie

    Wariator 470zł, pasek 80zł(contitech), wymiana oleju 150zł. robocizna koło 300zł. Łącznie ok 900zł Z tego co piszesz to na pewno wariator. Ale niema on za bardzo związku z mocą

  4. #14
    Falkon88
    Gość

    Domyślnie

    Nie ma ? Czytajac o wariatorze tu i owdzie napotkalem sie na zdanie ze w poczatkowej fazie zlej pracy wariatora nie ma szczegolnie znaczenia na prace silnika itd lecz pozniej z czasem ma wlasnie miedzy innymi zmniejszenie osiagow na niskich i srednich obrotach....sporo a czy mozna jakos samemu cos poradzic na ten wariator ? Poza tym alfinka bierze bardzo duzo oleju to moze byc tez przez wariator ????

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Falkon88 Zobacz post
    Panowie a mozecie podac orientacyjnie cene (tj wariator, pasek, wymiana oleju i ogolnie robocizna) ? mam chyba ten sam problem otoz mechanik wymienil rozrzad ale o wariatorze widac pojecia nie mial i faktycznie silnik dziwnie chodzi zwlaszcza przez pierwsze kilka sekund od odpalenia no i czuc z nie ma tyle mocy ile miec powinien (ledwo osiaga predkosc 160 km/h na lpg)....
    To typowe dla silników z popychaczami hydraulicznymi zaworów.
    Jeśli są niewielkie stuki po uruchomieniu zimnego silnika, które po krótkim czasie zanikają to to jest dobrze i nie ma się czym przejmować.
    Natomiast jeśli nie ma mocy to już gorzej, bo powodów może być wiele, m.in. źle ustawiony rozrząd.
    Jeśli to był mechanik, który nie miał pojęcia o TS i ustawiał na podstawie zrobionych przez siebie znaków (bez blokad i czujnika zegarowego) to już znasz powód małej mocy silnika.
    Niestety, takich mechaników nie brakuje, którzy nie mają pojęcia o TS i uważają, że potrafią ustawić rozrząd w każdym samochodzie.
    Sam znam kilku, którym nie udało mi się wyjaśnić istoty sprawy - oni po prostu wiedzą lepiej i już.
    A tak naprawdę np. we Wrocławiu jest tylko kilku gości, którzy umieją to zrobić jak należy.

  6. #16
    Falkon88
    Gość

    Domyślnie

    Kiedy pytalem sie mechanika ktory wymienial mi rozrzad czy zrobil to przy pomocy ww narzedzi to powiedzial ze tak...ale wez tu wierz na slowo. Faktycznie mechanicy g...wno wiedza mysla ze kazde auto jest takie samo i juz a teraz bede musial pozegnac sie z kaską bo jakis mechanik nawet nie zauwazyl dziwnej pracy silnika....

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Falkon88 Zobacz post
    Kiedy pytalem sie mechanika ktory wymienial mi rozrzad czy zrobil to przy pomocy ww narzedzi to powiedzial ze tak...ale wez tu wierz na slowo. Faktycznie mechanicy g...wno wiedza mysla ze kazde auto jest takie samo i juz a teraz bede musial pozegnac sie z kaską bo jakis mechanik nawet nie zauwazyl dziwnej pracy silnika....
    To trzeba było poprosić o pokazanie blokad i czujnika zegarowego.
    Pewnie usłyszałbyś, że miał je pożyczone i już oddał.

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    Cytat Napisał Falkon88 Zobacz post
    Nie ma ? Czytajac o wariatorze tu i owdzie napotkalem sie na zdanie ze w poczatkowej fazie zlej pracy wariatora nie ma szczegolnie znaczenia na prace silnika itd lecz pozniej z czasem ma wlasnie miedzy innymi zmniejszenie osiagow na niskich i srednich obrotach....sporo a czy mozna jakos samemu cos poradzic na ten wariator ? Poza tym alfinka bierze bardzo duzo oleju to moze byc tez przez wariator ????
    Wariator nie ma asz takiego zwiazku z moca by bylo to odczuwalne. Malo tego, nawet calkowita niesprawnosc wariatora NIE ROBI SILNIKOWI NIC ZLEGO. Brak osiagow moze byc spowodowanym zlym ustawieniem LPB - sprawdz na benzynie ile wyciaga, jak rowniez zuzytym silnikiem - brka kompresji. Ile tego oleju ci bierze ?
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

  9. #19
    Falkon88
    Gość

    Domyślnie

    Trudno mi powiedziec ile na miarce mialem zalane powyzej tej drugiej "kropki" a ostatnio dolewalem bo bylo ponizej tej dolnej a przejechalem moze z niecale 2 tys km....jeden mechanik mowil ze ubylo bo bylo za duzo wlane i wyrzucil a drugi ze te silniki biora olej poza tym auto lubi wysokie obroty to podobno tez ma znaczenie....na wydechu osadza sie jakas sadza to pewnie olej ale nie jestem pewnien bo brzęczy mi jak jade wiec katalizator pewnie padl....z ta kompresja to czy mozna to jakos naprawic ??? Dodam ze mam tez taki problem podczas ruszania do 2 tys obrotow auto nie reaguje na dodawanie gazu dopiero jak dam mu te 2 tys i popuszcze sprzeglo wtedy rusza.....na beznzynie tak go specjalnie nie sprawdzalem fakt zbiera sie ciut lepiej ale podobno powinien te 190 km/h rozwijac bez problemu. A i nie wiem czy to ma tez znaczenie bo autko bylo sprowadzane z Holandii i ta instalacja podobno jest kosmiczna w Polsce nikt tego nie robi jakies bezposrednie wtryski w postaci plynnej .....

  10. #20
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    [QUOTE=Falkon88;580902]Trudno mi powiedziec ile na miarce mialem zalane powyzej tej drugiej "kropki" a ostatnio dolewalem bo bylo ponizej tej dolnej a przejechalem moze z niecale 2 tys km....jeden mechanik mowil ze ubylo bo bylo za duzo wlane i wyrzucil a drugi ze te silniki biora olej

    to ciekawe, moj od zmiany do zmiany nie bierze ani łyka, leje do polowy miarki i tyle mam przy zmianie, zmieniam co 10 tys.a ty najlepiej zmien mechaników

Podobne wątki

  1. [159] Łącznik stabilizatora - na podnośniku można wymienić?
    Utworzone przez murgal w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-06-2014, 09:07
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-05-2012, 20:46
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-05-2011, 08:40
  4. Czy można wymienić tylko 1 oponę na osi??
    Utworzone przez mrt57 w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 12-04-2011, 11:08
  5. [145] Przekręcona panewka 1.6 box Czy można wymienić na 1.7
    Utworzone przez shemek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-07-2008, 15:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory