Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Odświeżony Dolot i Wydech w AR 156 2.0TS

  1. #11
    Użytkownik Ogier Avatar Lukas1020
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    AR 156 2.0TS Sportpack, AR GTV 2.0JTS
    Postów
    180

    Domyślnie

    Najłatwiejszym i tańszym sposobem by odetkać dolot jest zmiana zwykłej wkładki filtra papierowego na ITG lub K&N, a dodatkowo pozbyć się zwężki w filtrze, (w jednych Alfach jest, w drugich nie ma),musisz sprawdzić, a także usunąć wielki rezonator "tłumik szmerów" który znajduje się już pod zderzakiem. Zastąpić go najlepiej rurą dolotową od 2.5V6. Jak byś do tego odetkał wydech, by był jeszcze bardziej elastyczny na niższych obrotach. A jak masz w zanadrzu 1.000zł to kup AIR BOX CDA, ale i tak nie będzie z tym cudów jakiś ma po prostu lepszą charakterystykę przepływu powietrza. Swoją drogą mam do sprzedania Wkład ITG do TS-a, sprawdz w dziale Bazar.
    Lukas1020

  2. #12
    b.pawelek
    Gość

    Domyślnie

    witam.
    to jest dolot dedykowany do ts'ów (tak wygląda po kształcie) czy to uniwersalny produkt?

  3. #13
    Użytkownik Ogier Avatar Lukas1020
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    AR 156 2.0TS Sportpack, AR GTV 2.0JTS
    Postów
    180

    Domyślnie

    Był w 2.0 TS Włoskiej wyścigówce AR156, i zrobiony specjalnie pod ten samochód, tamta AR, z tego co się dowiedziałem, 200KM bez zbędnych turbin i kompresorów. Ja chcę uzyskać tylko 180-190KM, pójdzie jeszcze parę rozwiązań w silnik, i TS w końcu będzie mógł konkurować z 2.5V6 hehe. Ogólnie nie liczę na kosmiczne przyrosty mocy, auta używam do normalnej jazdy a nie na tor.
    Lukas1020

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukas1020 Zobacz post
    Najłatwiejszym i tańszym sposobem by odetkać dolot jest zmiana zwykłej wkładki filtra papierowego na ITG lub K&N, a dodatkowo pozbyć się zwężki w filtrze, (w jednych Alfach jest, w drugich nie ma),musisz sprawdzić, a także usunąć wielki rezonator "tłumik szmerów" który znajduje się już pod zderzakiem. Zastąpić go najlepiej rurą dolotową od 2.5V6. Jak byś do tego odetkał wydech, by był jeszcze bardziej elastyczny na niższych obrotach. A jak masz w zanadrzu 1.000zł to kup AIR BOX CDA, ale i tak nie będzie z tym cudów jakiś ma po prostu lepszą charakterystykę przepływu powietrza. Swoją drogą mam do sprzedania Wkład ITG do TS-a, sprawdz w dziale Bazar.
    Czyli jednak czeka mnie trochę samodzielnej roboty? OK, póki ręcznie nie muszę czegoś wytaczać na tokarce to gitara Pytanie, czy jest jakiś sprawdzony układ - wzór którym można pójść w modyfikacji dolotu? Zmiany, zmianami, tyle żebym nie zmienił na gorsze.

    Ta zwężka w filtrze o której piszesz to element za obudową filtra rozumiem na drodze całego dolotu? Nie mniej jednak, odrobiłem lekcje i różnie piszą na temat usuwania rezonatora oraz zwężki (gdzie obecna). Jedno i drugie zamontowane jest w jakimś celu - wytłumianie zjawisk falowych, dynamizacja przepływu powietrza. O ile wyjęcie rezonatora nie powinno pogorszyć parametrów - polepszy właśnie pracę motoru w dolnym zakresie obrotów, przesunie w dół moment obrotowy uelastyczniając jednostkę (a o to mi głównie chodzi) to tu może być tego jeden negatywny skutek: pogorszenie pracy motoru w górnym zakresie obrotów, może wystąpić efekt przytkania, czkawki.

    Wyrzucenie zwężki Venturiego (w połączeniu z usunięciem rezonatora) spowoduje problemy z odpalaniem auta z zimnym motorem, falowanie obrotów, może szlag trafić uelastycznienie motoru.

    Z innych forum Alfy, Lancii, Fiata doczytałem, że tylko dobrze przeliczony i wytrymowany na hamownii (czy torze + komp) tuning dolotu przyniesie pożądany efekt bez skutków ubocznych, pogorszenia pracy motoru na wyższych zakresach obrotów.

    Wydechu zalecają nie ruszać w ogóle bez dobrze wytrymowanego dolotu, bo w większości przypadków jest zdecydowanie gorzej. Najczęściej zmienia się tylko gang motoru, parametry idą w dół (program na Discovery, sam oglądałem "Wheeler Dealers" - odcinek o Subaru, sami zrobili modyfikacje wydechu i ubyło jak pamiętam kilkanaście KM).

    Co do tego filtra ITG - to polepsza on funkcjonowanie dolotu vs tradycyjny filtr? Gdyby pozwolił nieco odetchnąć mojej Belli to chętnie bym go nabył, ale dla samego faktu posiadania i bycia lżejszym o kilka stów to słaba przyjemność
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  5. #15
    Użytkownik Ogier Avatar Lukas1020
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    AR 156 2.0TS Sportpack, AR GTV 2.0JTS
    Postów
    180

    Domyślnie

    Niestety prawdziwy Tuning nie zna kompromisu, i słabe jakościowo części nic tu nie dadzą, jak ktoś patrzy na to pod innym kontem, że się nie opłaca! To fakt faktem, żadna przeróbka nie jest opłacalna, niektóre poprawki są droższe niż sam samochód przez nas kupiony. Ale tu nie o to chodzi, to dla ludzi którzy chcą zrobić coś innego, niż sama fabryka zrobiła, i da się to zrobić lepiej, ale niestety nie tanim kosztem. Co do twojego dolotu, jeśli nie chcesz samej wkładki filtra, proponowałbym ci wstawić Box CDA, sprawdzone rozwiązanie ale koszt ok 1100zł, do tego możesz dać wszystko na rurach carbonowych, i będzie jeszcze lepszy efekt, jedno kolanko carbon to koszt ok 600-700zł, do TS. Co do wyrzucenia rezonatora i włożenia wkładki, dokładnie tak samo miałem wcześniej, z rurą od 2.5v6, i wszystko chodziło bez problemu. Jeśli chcesz polepszyć dół obrotów w TS to wydech jest konieczny, jak nie chcesz kombinować i budować u nas w PL wydechu, to proponuje komplet Supersprinta, Ale myślę że tu ktoś to wykona taniej, i będzie dokładnie tak samo chodzić. Przemyśl czy ci się to będzie opłacać.
    Ostatnio edytowane przez Lukas1020 ; 29-05-2011 o 10:37
    Lukas1020

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar Pfourul
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Katowice, śląskie, Poland
    Auto
    156 2.5 V6 R(etarded)-System
    Postów
    1,579

    Domyślnie

    Lukas widzę ze znasz się na tym.
    Możesz mi powiedzieć czy zamulenie silnika w dolnych partiach obrotów (głownie przy ruszaniu, nie ma tego wciskania w fotel). Może być spowodowane tym że mam wsadzona puszkę filtra powietrza z TSa 1.8.

    Tak się złożyło że gdy składałem po wypadku samochód kupiłem taka puszkę bo wyglądała tak samo jak ta z Vki.

    << Like it!

    >2000
    o.O

  7. #17
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukas1020 Zobacz post
    Ja chcę uzyskać tylko 180-190KM, pójdzie jeszcze parę rozwiązań w silnik, i TS w końcu będzie mógł konkurować z 2.5V6 hehe.
    tu mnie kolega mocno zaciekawił - ja mam za dużo szacunku do Busso żeby do niego równać ale chętnie pokonkurował bym z dłubniętymi klekotami. w tej chwili z seryjnymi dołądowanymi 1,9 alfa daje rade ale namnożyło się aut z programami, boxami itp wynalazkami i zaczyna brakować mocy. możesz sie podzielić jaki masz plan na taki przyrost mocy bez doładowania?

    pozdrawiam
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  8. #18
    Użytkownik Ogier Avatar Lukas1020
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    AR 156 2.0TS Sportpack, AR GTV 2.0JTS
    Postów
    180

    Domyślnie

    [QUOTE=ziomster;586009]tu mnie kolega mocno zaciekawił - ja mam za dużo szacunku do Busso żeby do niego równać ale chętnie pokonkurował bym z dłubniętymi klekotami. w tej chwili z seryjnymi dołądowanymi 1,9 alfa daje rade ale namnożyło się aut z programami, boxami itp wynalazkami i zaczyna brakować mocy. możesz sie podzielić jaki masz plan na taki przyrost mocy bez doładowania?



    Rozumiem że busso v6 to klasyk, seria 195KM. i porównanie dałem tu mniej więcej, jak osiągnę moc 190KM w TS bez turbo i kompresorów to będę Hepy! było już wiele TS bez turbo i miały 200KM. Ja nie chcę super wyścigowej AR, tylko trochę zwiększyć moc, niż mam obecnie. A można to zrobić tak: W skrócie, Dolot, Wydech, zlikwidować wałek balastowy w 2.0TS, wstawić ostrzejsze wałki,wywalić wariator faz, podszykować odpowiednio głowicę, szlifowanie, zawory itp. dodać chłodnicę oleju, można także zwiększyć średnicę przepustnicy powietrza, a na koniec regulacja kompa. Ja liczę na 180-190KM, jak uda się więcej to będę pod wrażeniem Może ktoś powie że się nie opłaca tak modyfikować TS-a, i wsadzić silnik V6 bez modów. Jednak chcę to zrobić na TS-ie. By przekonać co niektórych że się da

    ---------- Post added at 23:02 ---------- Previous post was at 22:48 ----------

    Cytat Napisał Pfourul Zobacz post
    Lukas widzę ze znasz się na tym.
    Możesz mi powiedzieć czy zamulenie silnika w dolnych partiach obrotów (głownie przy ruszaniu, nie ma tego wciskania w fotel). Może być spowodowane tym że mam wsadzona puszkę filtra powietrza z TSa 1.8.

    Tak się złożyło że gdy składałem po wypadku samochód kupiłem taka puszkę bo wyglądała tak samo jak ta z Vki.


    Co do samej puszki filtra to jest taka sama W 2.5v6 jak w TS, różnica jest tylko taka że TS-y miały rezonator a V6 rure przelotową przed puchą, jak masz też rezonator Od TS-a to rzeczywiście możesz mieć muła na dole.
    Do 2.5V6 znam już dobrze sprawdzone rozwiązanie i kiedyś sam robiłem coś takiego w 2.5V6, kolektory i podkłady z 3.0V6 GTV,166, lub 3.2v6, do tego dać wkład sportowy do puchy filtra, i już bez strojenia jest poprawa, później odetkać wydech i zrobić strojenie i można mieć 215-220KM. Do tego dać rurę dolotową carbon z ASSO lub Autodelta i powinno być jeszcze 5KM, Asso i Autodelta testowało tą rurę na hamowni wyszło im 5KM, choć sam tego nie zakładałem i nie wiem czy faktycznie tak jest.
    Ostatnio edytowane przez Lukas1020 ; 30-05-2011 o 00:09
    Lukas1020

  9. #19
    Dante[PL]
    Gość

    Domyślnie

    tez mam ts'a z przelotwym wydechem bez sondy lambda i duzym filtrem sportowym...jesli chodzi o oczekiwania wzgledem mocy to mam/mialem podobnie...natomiast ilekroc zlczam ile trzeba sie z tym na********c tylkeroc widze ze nie ma to sensu.

    Niestety ciagle najtanszym sposobem na zwiekszenie mocy jest przeszczep...powiem wiecej suma sumarum jest to sposob ktory daje najwyzsza szanse na skonczenie projektu...

    jako ciekawostke powiem ze widzialem ostatnio 156 2.0 ts z kolektorem z jtd!!!! i dziala..... najprostszy sposob na uturbienie auta....

    Jesli mowimy o wolnossacych silnikach ts to nie zapominajmy jednego, profesjonalnie zrobiony silnik w specyfikacji nord to koszt okolo 6-9 k euro fakt ze to silnik juz wyscigowy ale dalej jest to granica za odlegla dla ludzi zdrowych na umysle.

    tak czy owak jestem ciekawy co i jak ugrasz modami. szacun i powodzenia

Podobne wątki

  1. Dolot i wydech
    Utworzone przez hubus20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-12-2012, 19:35
  2. Dolot / Wydech - jak to w koncu jest?
    Utworzone przez kobielczak w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 10-08-2012, 21:35
  3. [GTV]Dolot + wydech + chip/ 1.8
    Utworzone przez Damian w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-03-2009, 22:10
  4. [156]Jaki tuning mechaniczny? Czy warto wydech, dolot?
    Utworzone przez kecaj77 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-02-2009, 22:29
  5. Przepływomierz, dolot powietrza, wydech.
    Utworzone przez Dj.iCE w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-06-2007, 20:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory