Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: moc silnik 2.4 jtd

  1. #1
    mariusz_bak
    Gość

    Domyślnie moc silnik 2.4 jtd

    Panie i Panowie
    Może spotkał się ktoś z was z takimi objawami... mioanowicie zauważyłem utrate mocy w alfie 156 sw 2,4 jtd 2002r. Po odpaleniu przez dosłownie kilka minut samochód kompletnie nie idzie... po czym wraca do swoich wcześniejszych osiągów. Pierwszy taki obiaw miałem w wczoraj 01.06.br po chwili było wszystko ok. Następnego dnia jadąc do pracy była powtórka z rozrywki (pierwsze kilka km dosłownie klapa). Wstawiłem auto do aso, jednak wolę zaczerpnąć opini u miłośników AR. Proszę o info jeżeli macie jakieś pomusłu.
    Pozdrawiam
    mb

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Ceasar07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Speyer, Germany, Germany, Ząbkowice Śl
    Auto
    Alfa Romeo 156 JTD
    Postów
    226

    Domyślnie

    a było gorąco ? bo wiesz że JTD lubi zimniutkie powietrze, po to nam intercooler tak więc zanim ochłodzi się powietrze w układzie to mocy możesz nie czuć.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar HyenaHF
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Oborniki Śl.
    Auto
    Lancia Dedra
    Postów
    382

    Domyślnie

    Cytat Napisał mariusz_bak Zobacz post
    Może spotkał się ktoś z was z takimi objawami... mioanowicie zauważyłem utrate mocy w alfie 156 sw 2,4 jtd 2002r. Po odpaleniu przez dosłownie kilka minut samochód kompletnie nie idzie... po czym wraca do swoich wcześniejszych osiągów. Pierwszy taki obiaw miałem w wczoraj 01.06.br po chwili było wszystko ok.
    ale co to za problem, na zimnym silniku i tak nie wolno butować, bo można przytrzeć to i owo

    a to moje luźne typy jeśli jest usterka: zapieczone kierownice zmiennej geometrii turbiny (ale nie wiem czy jtd 2002 to ma), padnięta grzałka w sondzie lambda

  4. #4
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    Cytat Napisał HyenaHF Zobacz post
    zapieczone kierownice zmiennej geometrii turbiny
    jak sa zapieczone, to zapieczone cały czas, co im sie tak raz zapieka a raz nie??

    kto napisał ze on chce butowac na zimnym, po prostu auto nie jedzie,
    Ostatnio edytowane przez fiergloo ; 02-06-2011 o 15:17 Powód: bez wycieczek osobistych

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar HyenaHF
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Oborniki Śl.
    Auto
    Lancia Dedra
    Postów
    382

    Domyślnie

    Cytat Napisał george11 Zobacz post
    jak sa zapieczone, to zapieczone cały czas, co im sie tak raz zapieka a raz nie?
    nie mam turbiny VNT/VTG więc napisałem, że są to luźne strzały
    mechanizmy miewają jednak stany pośrednie, i często dają możliwość przewidzenia definitywnej awarii

    dlatego np. mechaniczna skrzynia biegów daje wyczuć, że sprzęgło, synchronizatory się kończą. a ze sterowaną elektro-hydraulicznie, powodzenia.

    w kwestii dokładności, rzeczywiście, możnaby użyć słowa - zapiekające się

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Ceasar07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Speyer, Germany, Germany, Ząbkowice Śl
    Auto
    Alfa Romeo 156 JTD
    Postów
    226

    Domyślnie

    Ja obstaje przy intercoolerze bo miałem podobne objawy w gorące dni, w zimne w ogóle nie występowały. Tak jak pisałem jtd nie przepada za upalnym powietrzem, być może czyszczenie intercoolera pomoże, redukując odczucie mniejszej mocy. Powiedz czy w nocy lub w chłodne dni miałeś podobne odczucie?

  7. #7
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    kolego Cesar, na pewno to nie jest efekt tzw> "puchniecia układu", Mariusz wyraznie napisał iz dzieje sie to tylko gdy silnik jest zimny,
    a wiec intercooler takze, dopiero po przejechaniu kilku km, auto zaczyna jezdzic normalnie,
    gdyby podazac za Twoim tokiem myslenia własnie po przejechaniu kilku km auto muasiało by tracic moc.

    przyczyn moze byc wiele ;niskie cisnienie paliwa, zapowietrzajacy sie podczas dłuzszego postoju układ, przepływomierz...

    jesli mozesz to podaj wiedej danych, czy silnik dymi jesli tak to na jaki kolor, czy wyswietla sie marchewa,
    do jakiego zakresu dochodziły obroty silnika.

    pzd.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Dobrze by było podpiąć alfę pod egzaminer,zobaczyć jaką masę powietrza mierzy przepływomierz.Możesz spróbować odpiąć przepływmierz i wtedy z rana na zimym silniku zobaczyć czy objaw podobny ,czy nie.Alfa dobrze wkręca się na obroty ? Nie łapie błędu w wyższych obrotach ? Ciąg z dolnych obrotów ( około 1800) czy z wyższych ? Wersja 140/150km ?

  9. #9
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    auto juz w serwisie wiec mozemy se pogdybac.

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał george11 Zobacz post
    auto juz w serwisie wiec mozemy se pogdybac.
    Więc poproszę założyciela wątku ,by wkleił skan egzaminera,bo napewno auto będzie pod takowy podpięty.Dało by to możliwości innym użytkownikom przewidzenia ewentualnej naprawy w swoim zakresie.ASO ,jak powszechnie wiadomo,potrafi napsuć krwi i ładnie spustoszyć portfel,nim dojdą do faktycznej przyczyny.

Podobne wątki

  1. [159] silnik AR 159 1.9 jtd 120 KM a silnik Opel vectra 1.9 CDTI 120 KM IDENTYCZNE ???
    Utworzone przez Pielu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-08-2017, 20:52
  2. Kupię Silnik do ALFA ROMEO 147 1.9 JTD SILNIK 115 KM 937A200
    Utworzone przez dawidx500 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-08-2013, 13:51
  3. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-03-2013, 21:57
  4. Błąd P0340, silnik zgasł, kreci nie odpala, silnik 1.6 TS
    Utworzone przez maryszkens w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-08-2012, 19:41
  5. [GTV] Silnik kaplica - silnik zazgrzytał i zgasł. Rozrusznik nie kręci wałem...
    Utworzone przez Ferrari-1 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 98
    Ostatni post / autor: 30-10-2009, 07:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory