Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: [156] Zgrzytanie i bicie hamulców po wymienie

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie [156] Zgrzytanie i bicie hamulców po wymienie

    Przeglądam różne tematy z hamulcami i podobnego problemu nie znalazłem. Wiem że tam komuś piszczą, że się grzeją, że tłoczki przerdzewiałe, że niedopasowane itp. U mnie problem jest inny.

    Wymieniałem w "dość" dobrym serwisie komplet hamulców, czyli klocki + tarcze przód i tył. Wszystko zakupione w komplecie, czyli klocki razem z tarczami. Na przód poszły klocki z tarczami BOSCH, na tył klocki z tarczami firmy HART. Przy wymianie poszła również wymiana płynu hamulcowego. Hamowanie jest mocne, prawie że auto staje dęba natychmiast.

    Jest taki problem że przy lekkim hamowaniu jest cykliczne zgrzytanie "grrr..grrr..grrr", nie piszczenie, a przy hamowaniu z większej prędkości zgrzytanie przejawia się w stukanie "puk..puk..puk". Jakby coś krzywe było, ale wszystko jest przecież nowe. Opisywany efekt jest w przednim lewym i tylnym prawym kole. Mam wrażenie jakby klocki były źle ułożone. Przed wymianą nie miałem takiego stukania i zgrzytania, jedynie było bicie na kierownicy od starej popękanej tarczy, nic więcej.

    Jak miał ktoś podobny problem proszę o wskazówki co mam z tym robić, czy to wina mechanika czy znowu coś do naprawy?
    Ostatnio edytowane przez motofan ; 12-06-2011 o 19:37
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    near zamość
    Auto
    156 1,8 ts 98
    Postów
    372

    Domyślnie

    może zaciski nie są dobrze przykręcone chodzi o te dwie, śruby schowane za plastikowymi zatyczkami można od tego zacząc bo tam chyba nic inego niema, zresztą jedź do serwisu co ci to robili i niech sprawdzą bo to są w końcu hamulce

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Ile przejechales na nowym zestawie?
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    ok 150 km
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Jeszcze z raz tyle i powinno ustac, calosc sie uklada i dociera, u Mnie zajelo to miedzy 300-400km

    i staraj sie nie hamowac gwaltownie.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Dzięki za odp. Martwię się po prostu żeby tarcze się nie skrzywiały przez złe ustawienie czegoś, bo wywaliłem dużo kasy na te hamulce. Tylne tarcze ścierają się do połowy, tzn tylko wewnętrzna ich część. Hamulec ręczny zaciąga się ciężko, na trzy ząbki, hamuje już od pierwszego ząbka.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Jak do polowy? nie rozumiem?
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Na tarczach widać że połowa jest naleciała rdzą, a połowa się ściera.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Problem z trzeszczeniem i biciem nowych hamulców rozwiązany. Okazało się że serwis który wymieniał mi tarcze i klocki, słabo doczyścił piastę po starych tarczach. Na piaście były płaskie płaty mocnego brudu/rdzy. Zeszło dopiero szlifierką i kamieniem, sam druciak nie pomagał. Teraz piasta jest idealnie równa i nic nie bije podczas hamowania.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Nie pisales nic o biciu podczas hamowania
    Genetics makes the champions, want to compare?!

Podobne wątki

  1. [159] ustawienie degradacji oleju z programie fiatecuscan po wymienie
    Utworzone przez michal851 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-10-2015, 08:53
  2. Sprzegło slizga 15tys km po wymienie
    Utworzone przez sowa w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-03-2015, 10:45
  3. Gdzie w warszawie wymienie tuleje drążków
    Utworzone przez SilverV6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-05-2012, 19:50
  4. wymienie felgi alfa romeo
    Utworzone przez patryk0 w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-05-2011, 12:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory