Witam, od czego sie zabrac ,zeby wymienic gumy stabilizatora?:>
pozdrawiam
Witam, od czego sie zabrac ,zeby wymienic gumy stabilizatora?:>
pozdrawiam
kupic nowerozkrecic co trzeba, zalozyc, skrecic
a tak na serio to bardzo trudna robota i pracochlonna
a dokladniej?:>![]()
Też jestem ciekaw jak się do tego zabrac. Wymieniłem całą zawieche z przodu,oprócz gum i niestety dalej stuki, na 99% gumy. Mechanik za wymianę krzykną 100eu i dalem sobie spokój z braku funduszy przy wymianie whaczy. Czy da radę to wymienic przed domem na podwórku, czy potrzeby kanał lub podnośnik. Może ktoś opisac jak je wymenic i ocenic skalę trudności od 1 do 10.
PZD
na http://www.squadracorse.pl/ jest manual ze zdjęciami w dziale zrób to sam
Ja jak pojechałem z gumami już to jak podniósł auto na podnośnik, to sie przeżegnał mechanik, przez 2 dni auta nie miałem, lepiej tego nie robić samamu, alfa to nie polonez że wszystkie części są na wyciągnięcie ręki.
Jezeli masz łeb na karku i narzędzia to 5/10
Jezeli nawet sam łączników stabilizatora nie wymi9eniałes to moze lepiej sobie odpuść
Sam wymieniałem na kanale i wcale tak prosto nie było.
Udało się bez opuszczania sanek w moim przypadku ale następnym razem nawet bym się nie zastanawiał tylko od razu sanki na dół. Dużo łatwiej.
Ale Rozrabia
156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
Blue cosmo
Spoko, da radę zrobić samemu i to nawet bez opuszczania sanek. Najlepiej zaopatrzyć się w kanał. Na samym podnośniku, wg mnie, skrajny hardcor. Co do narzędzi, obok kluczy, przyda się solidny i duży śrubokręt do pobijania, równie solidny młotek. Ja robiłem to w ten sposób:
- auto w górę na lewarku, obie strony,
- podpieramy na jakiś kobyłkach,
- odkręcamy wcześniej poluzowane koła
- odkręcamy łączniki stabilizatora, oba,
- luzujemy śruby, które trzymają gumy stabilizatora,
- wspomnianym wcześniej śrubokrętem rozbijamy obejmy (powinno pójść dość gładko, kilka solidnych uderzeń młotkiem),
- wyjmujemy dolną cześć obejmy,
- teraz najgorsza część zadania, wszelkimi możliwymi środkami wydłubujemy stare gumy, ja zrobiłem to przy użyciu śrubokręta i paru k...rw,
- wyjmujemy górną cześć obejmy,
- przed montażem lekko zmodyfikowałem nowe gumy i górną cześć obejmy, w gumkach ściąłem szlifierką karb od strony ściany grodziowej, to samo zrobiłem z górną obejmą (rozbierzesz będziesz wiedział o co chodzi), dzięki temu można poskładać to wszystko w miarę szybko do kupy, z dolnej części obejmy trzeba zeszlifować pozostałości po "nitach",
- składamy w kolejności: gumka, górna część obejmy, dolna część obejmy,
- skręcamy,
- cieszymy się ciszą.
Czas operacyjny, a ze 3-4 godziny trzeba zarezerwować. Życzę powodzenia.
Ostatnio edytowane przez Domino ; 28-06-2011 o 06:58
AR 155 1.7 TS '95 & AR 156 SW 1.9 16v JTD '03
To chyb sobie to daruje, ze względu na brak dostępu do podnośnika czy kanału i tego że sam nawet łączników nie wymieniałem. Najgorsze że gumy leżą w szafie od pół roku. Może uda się znaleśc kogoś kto zrobi to za mniej niż 100eu![]()