Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Gumy stabilizatora...

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 156, 1.9 JTD, 105 KM
    Postów
    184

    Domyślnie Gumy stabilizatora...

    Witam, od czego sie zabrac ,zeby wymienic gumy stabilizatora?:>

    pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar babus11
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    159 JTDm 150KM
    Postów
    262

    Domyślnie

    kupic nowerozkrecic co trzeba, zalozyc, skrecic a tak na serio to bardzo trudna robota i pracochlonna

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 156, 1.9 JTD, 105 KM
    Postów
    184

    Domyślnie

    a dokladniej?:>

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar richi102
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Ford Mondeo MK4 1.8 TDCI 2010
    Postów
    381

    Domyślnie

    Też jestem ciekaw jak się do tego zabrac. Wymieniłem całą zawieche z przodu,oprócz gum i niestety dalej stuki, na 99% gumy. Mechanik za wymianę krzykną 100eu i dalem sobie spokój z braku funduszy przy wymianie whaczy. Czy da radę to wymienic przed domem na podwórku, czy potrzeby kanał lub podnośnik. Może ktoś opisac jak je wymenic i ocenic skalę trudności od 1 do 10.
    PZD

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar kami_l
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR156 1.9JTD 16V 140/Giulietta 2.0 140
    Postów
    181

    Domyślnie

    na http://www.squadracorse.pl/ jest manual ze zdjęciami w dziale zrób to sam

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lorxk
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Łęczyca
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD Sportwagon
    Postów
    74

    Domyślnie

    Ja jak pojechałem z gumami już to jak podniósł auto na podnośnik, to sie przeżegnał mechanik, przez 2 dni auta nie miałem, lepiej tego nie robić samamu, alfa to nie polonez że wszystkie części są na wyciągnięcie ręki.
    C:\Documents and Settings\Kuba\Pulpit

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Jezeli masz łeb na karku i narzędzia to 5/10
    Jezeli nawet sam łączników stabilizatora nie wymi9eniałes to moze lepiej sobie odpuść
    Sam wymieniałem na kanale i wcale tak prosto nie było.
    Udało się bez opuszczania sanek w moim przypadku ale następnym razem nawet bym się nie zastanawiał tylko od razu sanki na dół. Dużo łatwiej.
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Domino
    Dołączył
    10 2006
    Mieszka w
    Dzietrzkowice |EWE XXXX|
    Auto
    AR 155 & AR Crosswagon
    Postów
    208

    Domyślnie

    Spoko, da radę zrobić samemu i to nawet bez opuszczania sanek. Najlepiej zaopatrzyć się w kanał. Na samym podnośniku, wg mnie, skrajny hardcor. Co do narzędzi, obok kluczy, przyda się solidny i duży śrubokręt do pobijania, równie solidny młotek. Ja robiłem to w ten sposób:
    - auto w górę na lewarku, obie strony,
    - podpieramy na jakiś kobyłkach,
    - odkręcamy wcześniej poluzowane koła
    - odkręcamy łączniki stabilizatora, oba,
    - luzujemy śruby, które trzymają gumy stabilizatora,
    - wspomnianym wcześniej śrubokrętem rozbijamy obejmy (powinno pójść dość gładko, kilka solidnych uderzeń młotkiem),
    - wyjmujemy dolną cześć obejmy,
    - teraz najgorsza część zadania, wszelkimi możliwymi środkami wydłubujemy stare gumy, ja zrobiłem to przy użyciu śrubokręta i paru k...rw,
    - wyjmujemy górną cześć obejmy,
    - przed montażem lekko zmodyfikowałem nowe gumy i górną cześć obejmy, w gumkach ściąłem szlifierką karb od strony ściany grodziowej, to samo zrobiłem z górną obejmą (rozbierzesz będziesz wiedział o co chodzi), dzięki temu można poskładać to wszystko w miarę szybko do kupy, z dolnej części obejmy trzeba zeszlifować pozostałości po "nitach",
    - składamy w kolejności: gumka, górna część obejmy, dolna część obejmy,
    - skręcamy,
    - cieszymy się ciszą.
    Czas operacyjny, a ze 3-4 godziny trzeba zarezerwować. Życzę powodzenia.
    Ostatnio edytowane przez Domino ; 28-06-2011 o 06:58
    AR 155 1.7 TS '95 & AR 156 SW 1.9 16v JTD '03

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar richi102
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Ford Mondeo MK4 1.8 TDCI 2010
    Postów
    381

    Domyślnie

    To chyb sobie to daruje, ze względu na brak dostępu do podnośnika czy kanału i tego że sam nawet łączników nie wymieniałem. Najgorsze że gumy leżą w szafie od pół roku. Może uda się znaleśc kogoś kto zrobi to za mniej niż 100eu

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    wpadnij do czewy to podziałamy przy piwku

Podobne wątki

  1. Gumy stabilizatora
    Utworzone przez Konarek w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 27-08-2015, 14:54
  2. Gumy stabilizatora
    Utworzone przez garnek w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 22-06-2015, 20:33
  3. gumy stabilizatora
    Utworzone przez jarek156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-12-2010, 15:08
  4. Gumy stabilizatora
    Utworzone przez Piciek w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-09-2009, 19:43
  5. Gumy stabilizatora
    Utworzone przez przemgodz w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-06-2009, 20:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory