Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 64

Temat: Brak mocy i szarpanie przy wypalaniu DPF (filtra cząstek stałych)

  1. #21
    pitt24
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał A.Krystian Zobacz post
    No właśnie, co prawda dopiero rozpoczynam jazdę moim 159 ale wczoraj jadąc 60Km/h na 4 biegu w terenie zabudowanym zauważyłem niezwykle irytującą skłonność do wpadanie w taką czkawkę mojego auta, pomagało lekkie wciśnięcie gazu.
    Nie wiem za bardzo po czym poznać, czy filtr się wtedy wypalał ale na spalaniu chwilowym nie było w tym momencie żadnych kosmicznych wartości do tego tez nie zauważyłem żadnego przymulenia poza lekkim zawahaniem przy rozpędzeniu na wysokim biegu z niskich obrotów ale to raczej normalne. Wogóle jak na te 8V jeździ to całkiem przyzwoicie.
    hm 60 na 4tym biegu przy wypalaniu DPF to moim zdaniem trochę mało, ja cały czas robię trasy, ale gdy tylko zauważę np. na światłach,że turbina się podnosi na wolnych obrotach przy jezdzie daje mu wysokie obroty - ponad 3 tys na niskim biegu...ładnie wszystko przepala....

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ludwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    159JTDm Sportwagon 8V120KM
    Postów
    33

    Domyślnie

    Wyczułem już prze tych kilkadziesiąt tysięcy kiedy i jak przebiega proces dopalenia


    Wskazania:


    - wyczówalny lekki spadek mocy pod pedałem gazu
    - podstukiwanie wyczówalne w fotelu kierowcy
    - wskaźnik jednostkowego zużycia drastycznie rośnie. Przy ruszaniu do 60l/100km, przy lekkiej jeździe w granicach 15-20l/100km


    Reakcja:


    Ad 1 - Jeśli dojeżdzam do celu

    - ustawiam ją nogą na 2500 obr/min
    - po około 5-8 min silnik sam spanie na 2200
    - trzymam dalej
    - w powietrzu unosi się zapach grzango metalu
    - obroty same skacza na po 200 na min.
    - równolegle zauważalna jest reakcja turbosprężarki. obroty spadają ciśnienie wzrasta i odwrotnie
    - mniej więcej przechodzi mu po 15 min
    - próba ( ruszam normalnie na 1, jeśli podskoczy ponad 25 l /100 do dogrzewam jeszcze chwile i koniec)


    Ad 2 Na trasie:


    - jade i obserwuje wskaźnik jednostkowego zużycia paliwa
    - każdy spostrzeże kiedy mu przejdzie


    Zaznaczam, że przy regularnym wypalaniu DPF nie włącza się żaden komunikat ani kontrolka
    Należy to kontrolować i " uszanować" a DPF będzie służył nam długo.


    Jeśli chodzi o poszarpywanie to mi również się to zdaża z tym że podpowiadam, że wymieniłem zawór EGR (z innych przyczyn) i dalej jest to samo a nie wydaje mi się że pochodzi to od DPF ( nie widzę związku) skuszę się nad podpowiadane oczyszczenie czuniknia ciśnienia doładowania- zobaczymy ?

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez ludwik ; 29-05-2011 o 23:14

  3. #23
    phontastik
    Gość

    Domyślnie

    Ja w swojej 2.4 JTDM mam dokładnie ten sam objaw. Przejechane 140tkm. EGR wymieniony, zaślepka na EGR założona (kryza), czujnik ciśnienia wyczyszczony, przepustnica wyczyszczona, overboost podmieniany z innego auta i zero różnicy. Jedyne co zdiagnozowałem to walnięta przepływka, na nowej ciągnie duuużo lepiej, ale problem z wypalaniem DPF-a pozostał

  4. #24
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    A wywalcie te DPF-y w cholerę Raz - spalanie maleje, dwa - dynamika się poprawia.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  5. #25
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    AR: 75 Busso/159 1,9Jtdm/ Fiat Coupe 2,0
    Postów
    734

    Domyślnie

    I niech się ludzie trują ! (wdychana sadza jest rakotwórcza)

  6. #26
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał bera5 Zobacz post
    I niech się ludzie trują ! (wdychana sadza jest rakotwórcza)
    Bardziej się zatrujesz tym, co Ci przejeżdżający, załadowany Jelcz, zostawi w atmosferze...
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  7. #27
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Bardziej się zatrujesz tym, co Ci przejeżdżający, załadowany Jelcz, zostawi w atmosferze...
    Dokładnie ! Na ulicach miast stare 30 letnie jelcze i ikarusy trują wszystkich naokoło!!

    polecam: http://www.youtube.com/watch?v=q8WBmgOVMg4
    http://www.youtube.com/watch?v=t6Fm_dEyN6c&feature=related


    ---------- Post added at 14:00 ---------- Previous post was at 13:59 ----------

    Cytat Napisał bera5 Zobacz post
    I niech się ludzie trują ! (wdychana sadza jest rakotwórcza)
    A to że auto pali 1,5litra więcej z DPFem to już jest OK ??


    http://www.youtube.com/watch?v=ID7G-...eature=related

    nasze wszystkie alfy bez DPF całe swoje życie nie wytworzą takiej szkody, jak te trzy raszple z linków powyżej !
    Ostatnio edytowane przez karmal ; 13-06-2011 o 13:02
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  8. #28
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar feagle
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 1.9jtdm sw
    Postów
    19

    Domyślnie

    a czy komus udało sie rozwiązać problem z szarpaniem przy wypalaniu dpf-a?
    znalazłem kilka podobnych tematów na forum Opla ale nikt nie doszedł do rozwiązania problemu (oprócz pozbycia się dpf-a)

    ja mam podobny problem od czerwca
    na początku nie wiedziałem co się dzieje, raz nawet tak szarpało autem,że w końcu wyskoczył błąd zaworu wysokiego ciśnienia common rail
    po wymianie filtra paliwa błąd się już nie pojawił ale szarpanie jest dość mocne (i czasami nie da się przyśpieszyć)
    EGR mam całkowicie zaślepiony i wyłączony
    dpf wypala się co około 500km

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta Avatar skopek
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Legnica, Poland
    Auto
    AR 146 1.4 TS (sold) / AR 166 2.4 JTD 10V / AR Spider 2.0 TS / AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    253

    Domyślnie

    Po przeczytaniu postów sądzę, że przyczyną waszych problemów z poszarpywaniem podczas procesu samooczyszczania DPF są wtryskiwacze paliwa, a dokładniej ich wydajność. Polecam wykonać próbę przelewową, ewentualnie wymontować i wysłać do sprawdzenia maszynowego.
    TED - diagnostyka pojazdów grupy FCA
    Oględziny: 737 744 979
    https://www.facebook.com/TEDznaFCA

  10. #30
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mklimko
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Volvo XC60; była Alfa 159 SW
    Postów
    513

    Domyślnie

    Cytat Napisał skopek Zobacz post
    Po przeczytaniu postów sądzę, że przyczyną waszych problemów z poszarpywaniem podczas procesu samooczyszczania DPF są wtryskiwacze paliwa, a dokładniej ich wydajność. Polecam wykonać próbę przelewową, ewentualnie wymontować i wysłać do sprawdzenia maszynowego.
    Coś w tym może być. U mnie po wymianie trzech końcówek wtrysków (jeszcze dwie czekają na wymianę) i po wymianie jednego wtrysku (ktoś kiedyś założył mi wtrysk od 1,9 a nie od 2,4!) pooszarpywanie znacząca się zmniejszyło. Pozdrawiam.

Podobne wątki

  1. [159] Usunięcie DPF filtra cząstek stałych
    Utworzone przez mironostr w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1306
    Ostatni post / autor: 29-06-2025, 09:43
  2. [159] Błąd P2085 - Czujnik temp. na wejściu filtra cząstek stałych.
    Utworzone przez psotnick w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-08-2014, 17:36
  3. [159] Zmywacz filtra cząstek stałych
    Utworzone przez marcingoleniow w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2014, 15:23
  4. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-08-2012, 22:09
  5. [159] Słyszeliście o 'zapchaniu filtra cząstek stałych'?
    Utworzone przez marekkas w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-07-2010, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory